اقتصادی

جلوی صادرات و قاچاق سیمان را بگیرید/ روند توزیع شفاف شود

مجله تفریحی زیباروز / بوشهر پس از نظارت بر نمایندگان دشتتان ، تصمیم بر این شد که مسئولیت تهیه و توزیع سیمان به انجمن سیمان سپرده شود و توافق نامه اجرایی آن را طی یک هفته تا 10 روز تنظیم کند.

ابراهیم رضایی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل کمبود سیمان در استان بوشهر و افزایش قیمت آن ، ما موضوع را از طریق وزیر صمت با جدیت پیگیری کردیم و امروز جلسه ای با معاون وزیر معدن ، صنعت داشتیم و معادن و مسئولان و مقامات. ما در استان بوشهر سیمان داشتیم و مشکلات و مشکلات استان را در این منطقه مطرح کردیم.

وی با انتقاد از سبک سیاست گذاری در صنعت سیمان افزود: ما از صادرات حمایت می کنیم اما در زمینه سیمان چون ابزاری برای توسعه است و نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها و اجرای پروژه های عمرانی دارد ، باید اولویت داده شود به نیازهای داخلی. “

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار داریم صادرات سیمان در مرحله فعلی متوقف شود تا بازار سیمان کشور تأمین ، تنظیم و تنظیم شود.

یک ناظر پارلمانی در شورای معدن بوشهر گفت: شفافیت در توزیع سیمان باید گسترش یابد و تولید از کارخانه به توزیع و مصرف باید شفاف باشد. دولت باید برای رفع نیازهای آنها گام بردارد.

نماینده مردم داشتتان در مجلس مشورتی اسلامی افزود: در بحث تولید سیمان نیز مشکلاتی وجود دارد و برای ادامه کار ظرفیت کارخانه ها به نظارت و همکاری دقیق همه دستگاه ها نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد تخلف و سنوات در توزیع سیمان هستیم ، خواستار نظارت دقیق و شفافیت برای جلوگیری از جستجوی مستمری در توزیع سیمان شد.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 افزود: دشتستان و استان بوشهر بیش از گذشته به سیمان نیاز دارند. ما تعدادی پروژه مهم مانند ساخت سد ، پروژه های در دست ساخت در پارس جنوبی ، بلوك 2 و 3 نیروگاه هسته ای بوشهر و بازسازی ساختمان های آسیب دیده در اثر طغیان سال گذشته داریم ، بنابراین استان بوشهر بیش از گذشته به سیمان نیاز دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: این جلسه که با حضور معاون وزیر معادن ، مدیر صنعت سیمان در استان بوشهر ، مدیر معادن و تنظیم بازار وزارت صمت برگزار شد ، تصمیمی داشت و مقرر شد تحویل کالا به امانت سپرده شود و توزیع سیمان به انجمن سیمان. ظرف یک هفته تا 10 روز ، تفاهم نامه اجرایی آن تهیه و منتشر می شود که امیدوارم مشکلات سیمان را برطرف کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا