عمومیکسب و کار ایرانی

حداقل اعتبار پاسپورت برای سفر به دبی

برای مشاوره مدت زمان اعتبار گذرنامه برای خارج از کشور

یکی از مهم ترین مراحلی که مسافران پیش از سفر به کشور خارجی باید انجام بدهند، جمع آوری مدارک لازم برای دریافت ویزا یا شروع سفر است. مسافرانی که مدارک خود را جمع آوری می کنند، باید به مدت اعتبار آن ها مانند میزان اعتبار گذرنامه هم توجه داشته باشند. از جمله سوالاتی که بیشتر مسافران با آن مواجه ی شوند این است که برای شروع سفر و خروج از کشور، گذرنامه چقدر باید اعتبار داشته باشد؟ بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از این موضوع مجبور به پرداخت جریمه می شوند.

اعتبار پاسپورت ۱۰ ساله |تاریخ اعتبار پاسپورت ایرانی

در صورتی که گذرنامه فرد اعتبار لازم را نداشته باشد، فرد از کشور مقصد دیپورت شده و به کشور خود بازگردانده می شود یا این که مجبور می شود جریمه های سنگینی پرداخت کند. به همین دلیل هم اطلاع از حداقل مدت پاسپورت و میزان اعتبار آن برای مسافران بسیار ضروری است. در همین راستا و به دلیل اهمیت اطلاع از این موضوع، در ادامه این مطلب درباره مدت زمان اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور تمامی نکات ضروری و مهم ارائه شده است.

مدت اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور

یکی از مهم ترین مدارکی که افراد باید هنگام سفر به کشورهای خارجی همراه خود داشته باشند، پاسپورت یا همان گذرنامه برای خروج از کشور است. پاسپورتی که افراد به همراه دارند باید حتما به اندازه کافی اعتبار داشته باشد تا مسافران در طول سفر خود با هیچ مشکلی مواجه نشوند. برای بررسی سوالاتی مانند این که پس از چه مدت نیاز به تمدید گذرنامه و جدید است، در ادامه این بخش درباره برای خروج از کشور بررسی شده است.

به طور معمول گذرنامه هایی که در ایران صادر می شوند ۵ سال اعتبار دارند. افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند که پیش از اتمام اعتبار پاسپورت خود، باید برای تمدید و افزایش اعتبار آن اقدام کنند. حداقل مدت پاسپورت برای کشورهای مختلف، متفاوت است. اما به طور معمول گذرنامه فرد باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که افراد پس از گذشت ۴ سال یا ۴ سال و نیم، برای تمدید پاسپورت و دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند تا برای سفر به مشکلی برخورد نکنند.

علاوه بر حداقل مدت پاسپورت به صورت زمانی، یک محدودیت تعداد صفحات هم برای گذرنامه وجود دارد. برای بررسی تعداد صفحه های لازم گذرنامه برای خروج از کشور، باید قوانین مربوط به گذرنامه کشور مقصد را بررسی کرد. به طور معمول بیشتر کشورها قانون حداقل ۲ صفحه را دارند. در صورتی که تعداد صفحات پاسپورت فرد کمتر از تعداد صفحات تعیین شده توسط کشور مقصد باشد، مسافران پیش از اقدام برای سفر باید ابتدا برای دریافت گذرنامه جدید خود اقدام کنند.

حداقل اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور

یکی از اطلاعات مهمی که افراد باید پیش از سفر برای دریافت ویزا و شروع  داشته باشند، این است که برای خروج از کشور گذرنامه باید چقدر اعتبار داشته باشد؟ اطلاع از حداقل میزان اعتبار گذرنامه یا پاسپورت برای اقدام برای سفر بسیار مهم است. چرا که اگر افراد حداقل اعتبار لازم را نداشته باشند، نمی توانند با استفاده از گذرنامه خود ویزا دریافت کرده و به کشور خارجی سفر کنند. برای اجاره خودرو لوکس در دبی نیاز به گواهینامه بین المللی دارید.

اولین نکته حائز اهمیتی که مسافران باید از آن مطلع باشند این است که حداقل اعتبار مورد نیاز گذرنامه در کشورهای مختلف، متفاوت است. قوانین مربوط به اعتبار گذرنامه هر کشور برای صدور ویزا و پذیرش مسافران از کشورهای مختلف با یک دیگر متفاوت است. به همین دلیل افراد باید حداقل مدت پاسپورت برای کشور مقصد خود را بررسی کنند. در ادامه می توان حداقل اعتبار گذرنامه برای برخی از کشورها را مشاهده کرد.

نام کشور حداقل مدت پاسپورت
ترکیه حداقل ۶ ماه
عراق حداقل ۶ ماه
یونان حداقل ۶ ماه
سوئیس حداقل ۳ ماه
مالدیو حداقل ۶ ماه
فرانسه حداقل ۶ ماه
ژاپن حداقل ۶ ماه
گرجستان حداقل ۷ ماه

همان طور که در جدول فوق مشاهده می شود، بیشتر کشورها از قانون حداقل اعتبار ۶ ماهه پاسپورت پیروی می کنند. اما باید این موضوع را هم در نظر داشته که برخی از کشورها قانون حداقل اعتبار ۱۲ ماهه را دارند. به طور معمول افراد برای سفر به خارج از کشور، به اعتبار پاسپورت بیشتر از ۱۲ ماه نیاز نخواهند داشت. اما باز هم به دلیل اهمیت بالای این مساله، بهتر است که افراد قوانین مربوط به کشور مقصد خود را به خوبی بررسی کنند.

مراحل افزایش مدت اعتبار پاسپورت

همان طور که در این مطلب اشاره شد، اعتبار گذرنامه برای سفر به خارج از کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هم اکنون شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که بعد از اتمام مدت اعتبار گذرنامه، برای گرفتن پاسپورت باید چه کار کرد و چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟ اطلاع از نحوه تمدید و افزایش مدت اعتبار گذرنامه برای تمامی مسافران بسیار ضروری است.

به همین دلیل در ادامه این مطلب درباره مراحل افزایش مدت اعتبار پاسپورت اطلاعات بیشتری ارائه شده است. لازم به ذکر است افرادی که دارای اقامت دائم کشوری خارجی را دارند، در صورت گم شدن یا تمام شدن اعتبار پاسپورت خود می توانند برای دریافت مدرک موقت اقدام کنند.

به دلایل مختلفی مانند تمام شدن صفحات پاسپورت یا تمام شدن مدت اعتبار آن، افراد باید برای افزایش اعتبار یا تعویض پاسپورت خود اقدام کنند. برای افزایش میزان اعتبار گذرنامه، افراد باید ابتدا تمامی مدارک لازم اعم از پاسپورت قبلی را تهیه کنند. آماده کردن مدارک به صورت کامل و دقیق می تواند تا حدود زیادی در تسریع کار به مسافران کمک کند.

پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز، افراد باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. در این دفاتر کافی است که مسافران درخواست یک فرم افزایش اعتبار پاسپورت بدهند. پس از پر کردن این فرم ها و ارائه مدارک لازم برای افزایش اعتبار گذرنامه، انگشت نگاری های لازم انجام می شود. برای انجام انگشت نگاری ها، حضور خود فرد در دفاتر الزامی است.

برای نهایی کردن کارهای مربوط به افزایش اعتبار پاسپورت، باید هزینه های تمدید گذرنامه پرداخت شود. این هزینه در سال ۱۴۰۲ حدودا ۱۲۰ هزار تومان است. مبلغ مورد نظر باید با استفاده از کارتخوان های موجود در دفاتر پلیس +۱۰ پرداخت شود. پس از انجام تمامی این مراحل، حدود ۲۰ روز طول می کشد تا پاسپورت به آدرسی که متقاضی در فرم خود ثبت کرده است ارسال شود.

در این راستا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیل در خارج از کشور اپلایتو می توانند در خصوص اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور و حداقل مدت پاسپورت همراه متقاضیان بوده و از طریق سیستم مشاوره تلفنی اپلایتو پاسخگوی سوالات و شبهات در این زمینه باشند. همچنین متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه مجازی اینستاگرام از آخرین اخبار مرتبط با اعتبار گذرنامه برای خروج از کشور و حداقل مدت پاسپورت مطلع شوند.

اخذ ویزای دبی

جهت اخذ ویزای دبی باید شرایط دریافت ویزای دبی را که در ادامه توضیح می دهیم داشته باشید. ویزای دبی در انواع ویزای توریستی دبی، ویزای تحصیلی دبی، ویزای تجاری و ویزای کاری دبی صادر میشود. به طور کلی دریافت ویزای دبی کار دشواری نیست، به خصوص ویزای توریستی امارات برای ایرانیان شرایط دشواری ندارد. ویزای توریستی دبی به صورت سینگل و مالتی صادر میشود. با اخذ ویزای دبی به صورت یکبار ورود تنها یکبار میتوانید به دبی وارد شده و تا پایان مدت ویزا در آنجا بمانید. اما با دریافت ویزای چندبار ورود دبی می توانید برای تعداد نامحدود بدون نیاز به اخذ مجدد ویزا وارد کشور امارات شوید.

شرایط اخذ ویزای دبی

جهت دریافت ویزای دبی، شرایط بسیاری جالبی وضع شده است که در ادامه برای شما بازگو می کنیم ، طبق دستورالعمل‌های سفارت امارات قوانین جدید سفر به دبی به قرار زیر می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای دبی به شرح زیر می‌باشد:

  •  دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.
  •  آقایان زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای امارات به صورت انفرادی، ملزم به ارائه ی شناسنامه پدر و مادر خود هستند.
  • اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (ابوظبی، شارجه و …) به امارات وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات افسر ویزا را از این مسئله آگاه کنید.
  •  با توجه به اینکه اعتبار ویزای توریستی دبی  ۱۴ روز معتبر است، اگر  بنا به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز در دبی  اقامت داشته باشید مشمول جریمه می شوید.
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست. (این بیمه نامه بایستی توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود)
  • صدور ویزای دبی برای آقایان زیر 50 سال مجرد از سر گرفته شد. بر طبق این اطلاعیه آقایان مانند سابق می‌توانند برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.

انواع ویزای امارات یا ویزای دبی

  1. ویزای توریستی دبی: ویزای توریستی دبی  که به‌صورت ویزای الکترونیکی امارات صادر می‌شود و معمولا به صورت گروهی رزرو می گردد؛ اما امکان دریافت آن به صورت انفرادی نیز وجود دارد.
  2. ویزای تحصیلی دبی: آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در دبی را دارند می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.
  3. ویزای کاری دبی: افرادی که دارای پیشنهاد شغلی در دبی و از سوی کارفرمای مورد نظرشان هستند صادر می‌شود و نیازمند دریافت مجوز از وزارت کار امارات می باشند.
  4. ویزای ترانزیت امارات (ویزای فرودگاهی دبی) : افرادی که برای رسیدن به مقصدی دیگر ملزم به عبور از امارات هستند می بایست ویزای ترانزیت دریافت کنند.
  5. ویزای تجاری دبی مختص تجار، مدیران عامل شرکت ها  و صاحبان کسب و کارها می باشد.

انواع ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی عادی: با ویزای توریستی عادی، می‌توانید به مدت 2 هفته در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی یک‌ماهه: با اخذ ویزای 1 ماهه ی دبی می‌توانید از 1 تا 30 روز در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی یک‌ماهه چند بار ورود: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید در طول یک‌ماه هر چند بار که بخواهید به دبی رفت و آمد داشته باشید.

ویزای توریستی سه‌ماهه: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید از 1 تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی سه‌ماهه چند بار ورود: با اخذ این نوع ویزا شما می‌توانید در طول سه ماه هر چند بار که مایل باشید به دبی رفت و آمد داشته باشید.

مدارک جدید ویزای دبی

  • تصویر صفحه اول پاسپورت
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • عکس
  • بیمه نامه مسافرتی (ویژه پوشش هزینه های درمان مبتلایان به کرونا)
  • پاسخ منفی تست کرونا به روش (در 24 یا 48 ساعت قبل از پرواز باید اخذ شده باشد)

مدت زمان جوابدهی به ویزای دبی و اعتبار آن

ویزای دبی به دو صورت صادر می‌شود: عادی و اضطرای. مبنای محاسبه روزها، یک روز پس از ارائه و ارسال مدارک است و باید تعطیلات رسمی کشور و تعطیلات سفارت را هم به آن اضافه کنید.

  • هرکدام از ویزاهای دوبی از زمان صدور 2 ماه معتبر می‌باشند.
  • پس از ورود به کشور امارات اعتبار ویزا بر اساس درخواست اولیه و نوع ویزا خواهد بود.
  • مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای دبی 1 تا 3 روز کاری می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا