بین الملل

حدود ۴۰ درصد اروپایی‌ها نقش اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین را منفی می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از اروپایی‌ها معتقدند که اتحادیه اروپا نقش منفی در جنگ اوکراین داشته است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، این بررسی که توسط موسسه نظرسنجی «یوگاو» و «دیتاپرکتیس» برای شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) در روز چهارشنبه منتشر شد، به صورت آنلاین بود و از ۲ تا ۱۹ ژانویه ۱۷۰۰۰ شهروند اتریش، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا و سوئد مورد پرسش قرار گرفتند.

تنها ۲۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند اتحادیه اروپا نقش مثبتی در مناقشه اوکراین ایفا کرده است، در حالی که ۳۷ درصد تاکید دارند اتحادیه اروپا نقش منفی ایفا کرده و ۳۴ درصد گفتند که نقش اتحادیه اروپا نه مثبت بوده و نه منفی و یا نظری در مورد این موضوع نداشتند.

مجارستان و یونان (۴۸ درصد)، اتریش (۴۵ درصد) و اسپانیا (۴۲ درصد) بیشترین تعداد افرادی را دارند که معتقدند اتحادیه اروپا نقش منفی در مناقشه اوکراین داشته است، در حالی که سوئد (۴۱ درصد)، پرتغال (۳۹ درصد) و هلند (۳۶ درصد) بیشترین سهم را از افرادی دارند که نقش اتحادیه اروپا در مناقشه را مثبت می‌دانند.

وقتی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که آیا مردم اوکراین بیشتر یک تهدید هستند یا فرصت، ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند آنها یک تهدید هستند، ۲۸ درصد آنها را فرصت می‌دانند و ۳۶ درصد، آنها را هیچکدام از این‌ دو گزینه ندانستند. علاوه بر این، نزدیک‌ترین همسایگانشان –  لهستان (۴۰ درصد)، مجارستان (۳۷ درصد) و رومانی (۳۵ درصد) – اوکراینی‌ها را بزرگ‌ترین تهدید می‌دانند.

همچنین از پاسخ‌دهندگان درباره انتخاب مجدد احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و پیامدهای آن در درگیری اوکراین سؤال شد. ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند احتمال پیروزی اوکراین در برابر روسیه در صورت انتخاب مجدد ترامپ کمتر خواهد بود.

وقتی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که اگر یک رئیس‌جمهور جدید آمریکا حمایت خود از اوکراین را محدود کند، آنها ترجیح می‌دهند اتحادیه اروپا چه کاری انجام دهد، ۳۳ درصد از آنها گفتند اروپا باید از واشنگتن در محدود کردن حمایتش پیروی کند و توافق صلح را تشویق کند، در حالی که تنها ۲۰ درصد گفتند اتحادیه اروپا باید حمایت خود را افزایش دهد و کمک‌های قبلی ایالات متحده را تا حد ممکن جایگزین کند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا