اقتصادی

حرکت فارابی بر لبه نوآوری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه برگزار شد. فارابی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مالی کشور با سبد محصولات متنوعی در این نمایشگاه حضور یافت. مدیران و کارشناسان این مجموعه با حضور در غرفه فارابی، راجع به محصولات و قابلیت‌های آن‌ها اطلاعاتی را ارائه دادند. در گفت‌وگو با مدیران بخش‌های مختلف این گروه مالی درباره‌ی جدیدترین محصولات این کارگزاری و خدمات آن به مشتریان صحبت کردیم.

اولین میزبان ما در غرفه‌ی گروه مالی فارابی، فرشید بنی اسدی، کارشناس هوش مصنوعی این کارگزاری بود. او در خصوص استفاده از هوش مصنوعی در این گروه مالی و محصولات شکل گرفته بر پایه آن گفت: «در نمایشگاه بورس امسال، محصول فارابی جی‌پی‌تی را عرضه کردیم که محصولی بر پایه هوش مصنوعی است. در واقع فارابی جی‌پی‌تی رباتی است که قابلیت آموزش پذیری دارد. این ربات را براساس داده‌های درون سازمانی و بازخوردهای مشتریان مجموعه آموزش داده‌ایم. این ربات با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبان و مشتریان دریافت می‌کند، روز به روز در حال اصلاح خود است و در ادامه قصد داریم از آن به عنوان مشاور مالی مسلط و کاربلد در زمینه‌ی معرفی محصولات جدید خود و پاسخ‌گویی به سوالات کاربران استفاده کنیم».

در ادامهی این بازدید، مهدی مقتدر، مدیر بخش منابع انسانی این گروه مالی دربارهی جذب و همکاری با افراد مستعد و توانا گفت: «در چارچوب مسئولیت اجتماعی، ما نگاه ویژه‌ای به استعدادها و افرادی که خلاق و ایده‌پرداز هستند، داریم و سعی داریم از تخصص و مهارت آن‌ها درحوزه‌ی بازارهای مالی و خدمات پیرامون حمایت کنیم.» او در رابطه با حوزه آی‌تی، الکترونیک و نیروی انسانی نیز به موضوع استقبال از طرح‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: «در این مسیر روسای آموزش دانشگاه‌های معتبر کشور در کنار ما بوده‌اند و تا به الان در چارچوب نمایشگاه استقبال خوبی از این طرح شده است.»

مقتدر در پایان افزود: «مجموعه‌ی فارابی یک شرکت بسیار بزرگ است که سعی دارد خود را با استانداردهای جهانی در عرصه‌ی فعالیت مالی همساز کرده و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها روز به روز موفقیت های بیشتری را کسب کند».

در ادامه ابراهیم کشاورز، مدیر فروش و توسعه‌ی بازار گروه مالی فارابی در خصوص محصول «فارابیز» این کارگزاری گفت: «در این طرح، کاربران فارابی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه باشگاه مشتریان و دریافت کد اختصاصی خود، شروع به بیزینس کنند. در واقع هنگامی که مشتریان دیگری با کد معرف این کاربران عضو شوند و از محصولات فارابی استفاده کنند، سود ثابت و درصدی به آنها تعلق می‌گیرد. این روش زنجیره‌ای را ایجاد می‌کند که در آن هر چقدر به تعداد مشتریان افزوده شود، سود کاربر اول افزایش پیدا می‌کند. ما از سال ۹۴ این طرح را در کارگزاری فارابی در دستور کار خود قرار دادیم و در حال حاضر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بزرگی وجود دارند که با معرفی فارابی به مخاطبین خود، کسب درآمد می‌کنند.

در قسمت بعدی حامد نیکزاد، مدیر معاملات الگوریتمی این گروه مالی در رابطه با اهمیت این موضوع در دنیا گفت: «در دنیا روش معاملات الگوریتمی برای سال‌هاست که برقرار است و شرکت‌هایی که در حوزه‌ی بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، معمولاً از طرفداران معاملات الگوریتمی هستند. در گروه مالی فارابی توجه ما به بخش اجرا و معاملات سبدگردانی است و در این حوزه به کاربران و مشتریان خود خدمات ارائه می‌کنیم. بیشتر محصولات ما نیز در همین حوزه قرار دارند».

او افزود: «این روش می‌تواند به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در حجم بسیار بالا به معامله‌گری و خرید و فروش می‌پردازند، کمک کند تا فرایند کار خود را بهینه‌تر کنند و سود خود را افزایش دهند».

متین کرباسیان، مدیر توسعه‌ی معاملات الگوریتمی فارابی نیز در همین زمینه افزود: «قابلیت این خدمات این است که ما از طریق مدیریت فروش و زمانبندی ارسال سفارشات جلوی نوسانات شدید قیمت را در بازار می‌گیریم و این روش باعث می‌شود تا معاملات با قیمت های معقول‌تری انجام شده و میزان نقدشوندگی بازار نیز افزایش پیدا کند؛ همچنین قرار است در آینده چند مورد از خدمات اجرایی را برای شرکت‌های سبدگردان اضافه کنیم. این خدمات بیشتر در زمینه‌ی تبدیل دارایی‌ها، مدیریت سبدها و بالانس نگه‌داشتن آنهاست».

یکی از جدیدترین محصولات گروه مالی فارابی کارت هدیه هدهد است. آیدین غلامی، مالک محصول هدهد درباره‌ی ویژگی‌های این محصول گفت: «واژه‌ی هدهد از جمله‌ی هدیه در هدیه گرفته شده است. در این روش کاربر یک کارت هدیه‌دریافت می‌کند که در صندوق درآمد ثابت هدیه سرمایه‌گذاری شده است. به این ترتیب می‌توان گفت فارابی اولین کارت هدیه‌ی سرمایه گذاری در ایران را ارائه کرده است. در این شیوه پس از تهیه‌ی کارت هدیه و فعال شدن آن، به صورت روزشمار به مبلغ هدیه سود تعلق می‌گیرد و در هر زمانی علاوه بر وجود امکان برداشت پول، به موجودی باقی‌مانده‌ی کارت نیز همچنان سود تعلق می‌گیرد».

در بخش دیگری از این بازدید، امیر حسین یافتیان، مدیر محصول سامانه معاملاتی فارابیکسو نکست توضیحاتی را پیرامون این محصول ارائه داد و گفت: «فارابیکسو نکست سامانه معاملات آنلاین گروه فارابی است و امکان خرید و فروش آنلاین را فراهم میکند. این سامانه برای استفاده در تلفنهای همراه بهینهسازی شده است و امکان بررسی سود و زیان داراییها نیز در این سامانه برای کاربر وجود دارد و با استقبال کاربران نیز روبهرو شده است».

یافتیان با اشاره به اهمیت بازخوردهای کاربران در توسعهی این محصول گفت: «نکست براساس بازخوردهایی که دریافت میکند خود را تغییر میدهد. بازخوردهای کاربران برای ما مهم است و سعی داریم با دریافت تمام آنها و تجزیه و تحلیل این بازخوردها محصول خود را بهبود بخشیم. علاوه بر سامانه نکست که مرتبط با گوشیهای تلفن همراه است ما در نظر داریم که سامانههای مرتبط با لپتاپ و مانیتورهای بزرگتر را نیز توسعه دهیم که نام آن فارابیکسو هلیم است».

آخرین میزبان ما در غرفهی گروه مالی فارابی، میثم عربآبادی، مدیرعامل شرکت سها سرمایه هوشمند آینده بود که در این زمینه گفت: «شرکت سها سرمایه هوشمند آینده با هدف اتصال بین بانک‌ها و بازار سرمایه تاسیس شده و ما توانستیم این هدف را در یک سال گذشته در قالب کارت نکسو که حاصل همکار فارابی و بانک پاسارگاد است، پیاده‌سازی کنیم.».

او گفت: «قابلیت این کارت که کاملاً مشابه با یک کارت بانکی است، این است که پس از سرمایه‌گذاری کاربر در صندوق هدیه فارابی، فرد می‌تواند سرمایه خود را به همراه سود ۲۳.۵ درصد آن در هر زمانی برداشت کند. دریافت این کارت پس از ثبت نام و احراز هویت افتتاح حساب به‌صورت غیرحضوری انجام شده و پس از ۷ روز کارت فیزیکی نیز برای کاربر ارسال می‌شود».

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا