عمومی

خواص و قیمت عسل گون چند گیاه (خرید عسل طبیعی چهل گیاه )

ژلرویال بسیار مغذی و نیروبخش است به نحوی که از گذشته های دور و در طب باستان، به عنوان ژل سلطنتی و اکسیر جوانی مورد استفاده قرار میگرفته است. چرا از فروشگاه کیمیاس خرید کنیم؟ ما در نهاوند طرحی به اسم خرید گروهی داریم تا بتوانیم به مشتریانمان تخفیفهای ویژه ارائه دهیم. اگرچه متخصصین بر اساس رنگ عسل اطلاعاتی در زمینه منشأ گیاهی آن به دست می آورند، رنگ عسل بسته به منشا گیاهی آن و عوامل رنگزای شهد از روشن تا تیره متغیر است.

عسل انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین آنها عسل چهل گیاه می باشد. عسل چهل گیاه بیشتر در مناطقی تهیه می شود که پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد. عسل چهل گیاه نیز در مناطقی می روید که پوشش آن محیط از گیاهان مختلفی تشکیل شده باشد. بهترین فصول سال برای برداشت عسل چهل گیاه، بهار و و پاییز است و عمده مناطقی که برداشت این عسل مرسوم است، دامنه جنوبی زاگرس و استان فارس است.

به همین دلیل در فصول مختلف سال یافتن انواع مختلف عسل کار چندان سختی نیست و زنبورداران خوش انصاف و فعال در این صنعت نیز کم نیستند. برتر عسل در کشور در سراسر شهرهای کشور اکثرا نمایندگی فعال دارند. این نوع عسل به دلیل وجود آنزیم های زیاد و غلظت شهد ممکن است مزه تندی داشته باشد و اگر افراد آن را به صورت خالص مصرف کنند دل آن ها را بزند.

احتمالاً یک ظرف عسل بارنگ تیره که تکهای موم هم داخل آن هست را برای خرید انتخاب میکنید و حتماً با خود فکر میکنید بهترین عسل را خریده اید و عسل خوب عسلی است که رنگ آن تیره باشد. اما ساکارز موجود در عسل کندوهای معمولی میتواند تا 5 درصد هم باشد. بر اساس یک قاعده کلی بسیار ساده هر فرد معمولی با رژیم متعادل و نرمال مجاز است روزانه حداکثر ۱۰ قاشق چایخوری معادل ۵۰ میلیگرم عسل مصرف نماید.

هر فرد معمولی روزانه مجاز است چه میزان عسل مصرف نماید؟

البته بایستی توجه داشت که طب کلی عسل گرم و خشک است اما در عسل های مختلف بسته به یکدیگر عسل های دارای طبع گرمتر می توان به عسل آویشن، گل کبود، جاوشیر، چندگیاه کوهستان، اسطوخودوس و .. اشاره کرد و عسل های با طبع سردتر می توان به عسل های خارشتر، عسلک ترنجبین، عسل زرشک، عسل گشنیز، عسل کنار و عسل عناب اشاره کرد.

مصرف عمومی ژل رویال خام روزانه یک تا سه گرم در بزرگسالان و نصف این میزان برای کودکان پیشنهاد می شود. از مصرف گردهگل تازه و باکیفیت غافل نشوید حتی اگر شده برای یک دوره یکماهه در فصل بهار! در مجموع همه عسلهای طبیعی، سالم و خام ایران کیفیت بالایی دارند و افراد میتوانند بر اساس ذائقه و نیاز خود انتخاب درستی از میان گونههای مختلف داشته باشند.

الزاماً بر اساس رنگ عسل نمیتوان به طبیعی یا تقلبی بودن عسل پی برد. عسل جاوشیر از شهد گلهای جاوشیر توسط زنبور عسل فرآوری می شود، جاوشیر یک نوع گیاه بومی نواحی کوهستانی در کشور ایران است که خواص دارویی زیادی دارد و در طب سنتی از آن استفاده می شود.

عسل چهل گیاه حاوی خواص آنتی باکتریالی می باشد، از این رو به عنوان یک لایه بردار طبیعی و فاقد مواد مضر در شفافیت و درخشندگی پوست و از بین بردن چین و چروک های پوستی بسیار مناسب می باشد. تولید و عرضه عسل های شکری در مجموعه نهاوند به هیج عنوان صورت نمی گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما با کارشناسان نهاوند تماس بگیرید.

تمامی عسل های نهاوند کاملا طبیعی است به این معنا که زنبورعسل تنها از شهد گل ها تغذیه کرده است. اما همین موضوع موجب میشود که عسل تمامی خواص ضد آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود را از دست بدهد و به اصطلاح بمیرد. عسل چهل گیاه نهاوند، یکی از بهترین انواع عسل طبیعی موجود در بازار می باشد که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت قابل رقابت با نمونه های مشابه است. توجه داشته باشید که در صورتی که از این عسل به عنوان درمان استفاده می کنید به صورت دوره ای تاثیرگذار نیست.

به عقیده ما عسل طبیعی آن عسلی است که از شهد گل و گیاه تهیه شده باشد و زنبور عسل در تولید آن از هیچ تغذیه دیگری استفاده نکرده باشد، لذا تصمیم گرفته ایم عسل کاملا خالص و طبیعی را پس از برداشت مستقیم و بدون واسطه بدست شما برسانیم.

عسل گندم سیاه: یکی از انواع عسل، مفید برای ایام بارداری، شیر دادن، درمان بیماریهای عروقی و رفع کمبود مواد معدنی (به رنگ قهوهای تیره یا زرد تیره). عسل چهل گیاه خوانسار با توجه به منطقه محل برداشت آن نامگذاری شده است. برای اطلاع از آخرین قیمت عسل چهل گیاه خوانسار شما می توانید به سایت های عرضه این محصولات مراجعه کنید.

به طورکلی عسلهای مناطق خشک و نیمه خشک، به دلیل وجود میزان بیشتری از مواد مؤثر در شهد گیاه، در مقایسه با عسلهای مناطق مرطوب، دارای عطر بیشتر و رطوبت کمتری هستند. به لحاظ علمی هیچیک از عسلهای ایران برتری مطلق بر یکدیگر ندارند و هرکدام از آنها بسته به مواد مؤثرشان، علاوه بر خواص عمومی عسل، دارای خواص دارویی ویژهای نیز هستند.

یکی از سؤالات بسیار رایجی که همیشه برای عموم مردم مطرح است، این است که یک فرد عادی روزانه مجاز به مصرف چه میزان عسل است؟ عسل شبدر حاوی ۳۵ درصد گلوکز و 40 درصد فروکتوز است.

طبع عسل چیست؟

براساس نظرات کارشناسان طب سنتی عسل های با منشا گیاهی مختلف دارای طبع متفاوتی هم هستند. برخی از زنبورداران کشور که تعدادشان هم کم نیست و در سال های اخیر نیز افزایش یافته است خود را ملزم به تولید عسل طبیعی و سالم می دانند و با کسب نمودن دانش فنی و لازم اقدام به تولید عسلهای با کیفیت تر نموده اند.

به ژل رویال شاه انگبین، شیر زنبورعسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم میگویند. از مهمترین اثرات درمانی اثباتشده گردهگل، میتوان به درمان مشکلات پروستات در مردان، درمان آلرژی، کاهش کلسترول و چربی خون، تقویتکننده سیستم عمومی بدن، افزایشدهنده نیروی جسمی و جنسی، ضد کمخونی، اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی، تنظیم کننده دستگاه گوارش به ویژه روده ها، تنظیم فشارخون، ضدالتهاب و درمان پوکی استخوان اشاره کرد.

روزانه 2 قاشق غذاخوری از این عسل در وعده صبحانه و یا بصورت شربت عسل میل نمایید. البته مصرف مخلوط ژلرویال و عسل نیز برای کسانی که طعم ژلرویال را نمیپسندند توصیه میشود. همچنین حالت ناتواني و عصبي را در افرادي که عدم تعادل عصبي دارند، عسل چهل گیاه کاهش می دهد.

هنگامی که فصل بهار است گیاهان مختلفی در یک منطقه می روید که حاصل نوشیدن شهد گلهای مختلف توسط زنبور، عسل چند گیاه یا چهل گیاه می باشد را از گل و گیاهان منطقه جمع آوری می کنند. از آنجایی که ما فقط عسل طبیعی عرضه میکنیم، به طبیعی بودن و خالص بودن عسل هایمان اطمینان کامل داریم.

عسل چهل گیاه به عسلی گفته میشود که زنبور کار جمع آوری شهد را از گیاهان بی شماری انجام داده باشد. گرده گل به دلیل دارا بودن ویتامین ب کمپلکس، ویتامینهای دیگر، مواد معدنی، پروتئینها و مهمتر از آن آنتی اکسیدانهای مفید، با مولکولهای رادیکال آزاد که به سلولها آسیب میرسانند، مبارزه میکند. علاوه بر این بعضی ویتامینها خصوصاً ویتامینهای گروه B، آنزیمها، آمینواسیدها و سایر ریزمغذیهای ضروری بدن نیز در مقادیر کمتر در گردهگل شناسایی شده است. 34. بهترین عسل ایران کدام است و در کدام منطقه تولید میشود؟

ازآنجایی که عسلهای ایران اغلب در مراتع کوهستانی و دشت ها و به دور از نهاده های شیمیایی مانند سموم و کودها تولید میشوند تقریباً میتوان گفت مشکل آلودگی سموم کشاورزی در آن منتفی است. استفاده از گرده گل همراه با انواع دسرها، نوشیدنیهای سرد و گرم، کیک و غذاهای سلامت محور میتواند ارزش تغذیه ای آنها را افزایش داده و سلامتی شما را در طولانیمدت تضمین نماید.

ما زنبورداران دائما در حال کوچ دادن کندوها هستیم و اگر شهد منطقه ای به پایان برسد در سریع ترین زمان ممکن به منطقه ای دیگر که شهد کافی برای استفاده زنبورعسل وجود دارد می رویم. اما عسل کنار از درخت سدر و دیگر گیاهان که در منطقه جنوب ایران می باشد به دست می اید.

به همین جهت میتوان ادعا کرد که عسل طبیعی تولید شده در زنبورستانهای ایران، علاوه بر تنوع، به لحاظ عاری بودن از باقیمانده های شیمیایی نیز کیفیت مطلوبی دارد و جز باکیفیت ترین عسلهای تولیدی در دنیا محسوب میشود. 31. آیا امکان تولید عسل ارگانیک در ایران وجود دارد؟ در کشورهای اروپایی و آمریکا به دلیل اینکه عسلها اغلب در مزارع و باغات تولید میشوند نگرانیها در مورد آلودگی به سموم کشاورزی بهجا و حائز اهمیت است؛ اما در زنبورداری ایران تقریباً این نگرانیها وجود ندارد.

عسل مهمترین محصول زنبورعسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید میشود؛ اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولات ارزشمند دیگری همچون ژلرویال نیز تولید میکنند. بصورت کلی عسل چهل گیاه، توسط زنبورهای کارگری تولید می شود که شهد گیاهان متنوعی را نوشیده باشند. با توجه به این نکته، بسته به گیاهان منطقه ی اطراف کندو، عسل می تواند خواص و ویژگی های به خصوصی پیدا کند. نیست و تنها بهصورت تجربی توسط افراد متخصص حوزه عسل بیان میگردد.

قابل ذکر است که تنها نماینده رسمی فروش آنلاین عسل های چهل گیاه تنها سایت نهاوند می باشد ، که آماده خدمت رسانی به تمامی عزیزان در همه جای ایران می باشد. اینکه عسل گون بهتره یا چهل گیاه را در ادامه خواهیم گفت و در مورد خواص عسل ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

اگرچه تنوع رنگ عسلهای طبیعی از روشن تا سیاه متغییر است و الزاما نمی توان عنوان کرد که عسل تنها بایستی رنگ روشن و یا تیره داشته باشد اما رنگ عسل در آزمایشگاه و برای کارشناسان عسل حاوی اطلاعات ارزشمندی از منشا گیاهی و کیفیت آن میباشد که این امر نیازمند تجربه و دانش عسل شناسی است. که یکی از آن موارد قیمت عمده و تناژی است که مشتری تقاضا می دهد.

اگر به دنبال فوایدی مشخص و خاص در عسل هستید؛ بهتر است برای یافتن سریعتر عسل موردنیازتان در بین انواع عسل نهاوند به جستجو بپردازید. از قدیم گفته اند که عسل های تیره برای افراد رنگ پریده خوب است. زنبورها آن را از شهد گل های زرد کلزا به دست می آورند. 38. طریقه مصرف گرده گل چیست؟ به این صورت که چند عدد دانه گرده را در دهان بگذارید تا بهخوبی با بزاق دهان مخلوط شده و به آرامی جذب شود.

خواص گرده گل چیست؟

عسل چهل گیاه وقتی میگن چهل گیاه یعنی اینکه کندوهای زنبور در محلی قرار داده شده که عمده گل های موجود در اون محیط گل های گیاه چهل گیاهه. 30. آیا رنگ عسل میتواند ملاک خوبی برای تعیین کیفیت عسل باشد؟

آیا مصرف نامحدود عسل توصیه میشود؟

 به هر حال کشورهای وارد کننده عسل چهل گیاه مختلف می باشند. روند صادرات عسل چهل گیاه ایرانی به کشورهای آسیایی و اروپایی در سال جاری قابل باور نیست، صادرات عسل چهل گیاه به این کشورها را برخی کارشناسان فقط به صورت یکباره یا نهایتاً یک بازه زمانی کوتاه مدت نمی دانند و برنامه ریزی مفصلی برای صادرات آن دارند.

شما می توانید جهت خرید عسل چهل گیاه و یا مشاهده قیمت عسل چهل گیاه به ابتدای این صفحه مراجعه کنید. البته به جهت ارزش بسیار بالای عسل در فرهنگ دینی و ملی ما، متاسفانه یک سری از سودجویان اقدام به عرضه عسلهای تقلبی نموده اند و قطعا حساب این عسلها از عسلهای طبیعی تولیدی شده در زنبورستان های کشور جداست. از طیف وسیعی از بیماریها پیشگیری میکند و در واقع میتواند بهعنوان یک فرآورده گیاهی سالم و طبیعی اثرات دارویی و درمانی نیز داشته باشد.

تعیین اثرات دارویی این عسلها منوط به تحقیقات علمی است. قطعا خرید عسل با کیفیت و طبیعی کار بسیار دشواری است . مجموعه عسل هفت به مشتریان خود عسل چهل گیاه را پیشنهاد می کند. قیمت عسل چهل گياه ارگانيك در بازار تهران بر اساس مشخصات بسیار زیادی تعیین می گردد که در این زمینه می توان به کیفیت این محصول، محله تولیدی، نوع گونه های گیاهی مورد استفاده زنبور ها، نحوه بسته بندی، میزان بسته بندی، نحوه و میزان خرید این محصول اشاره کرد.

البته بر اساس ذائقه و سلیقه مشتری، معمولاً افراد عسل خاصی را بر دیگری ترجیح میدهند به عنوان مثال در مناطق جنوب کشور عسل کنار، در استان تهران عسل آویشن و در استان خراسان عسل اسطوخودوس طرفداران زیادی دارد.

مهمترین ترکیبات گردهگ ل را پروتئینها (متوسط ۲۳ درصد) کربوهیدراتهای قابل هضم (۳۰ درصد) قندها (۲۶ درصد) چربی (در حدود ۵ درصد) عناصر معدنی (۱٫۶ درصد) و ترکیبات فنولی (در حدود ۲ درصد) تشکیل میدهند. گردهگل را میتوان بهصورت جویدنی و یا جذب دهانی مصرف کرد. باید بدانید رنگ عسل هیچ ارتباطی به طبیعی یا مصنوعی بودن آن و یا بهتر و بدتر بودن جنس آن ندارد.

 برای مثال عسل اقاقیا دارای رنگ زلال و آبگون هست و هرچه میزان غالبیت شهد اقاقیا در عسل بیشتر باشد رنگ عسل روشنتر است و یا اینکه رنگ عسل آویشن قهوهای تا قرمز عقیقی است. طبیعی است که هر چه کیفیت یک محصول در رتبه بالاتری قرار داشته باشد، بهای بیشتری نیز برای تهیه آن باید پرداخت. این عسل دارای ۳۴ درصد گلوکز و ۴۱ درصد فروکتوز است.

قیمت عسل چهل گیاه به عوامل زیادی بستگی دارد. مصرف روزانه عسل چهل گیاه به طبيعي بودن خواب کمک مي کند و برای افرادی که با مشکل میگرن و سردرد مواجه هستند، مصرف عسل چهل گیاه توصیه می شود. البته که به هیچوجه؛ در مصرف عسل نیز همچون سایر مواد غذایی بایستی ملاحظاتی داشت. برای انتخاب دقیقتر و تخصصیتر عسل معیارهای دیگری را که در ادامه خواهیم گفت را نیز در نظر بگیرید.

برداشت عسل در دو نوبت بهار و پاییز انجام می شود؛ معمولا در بهار به علت متنوع بودن پوشش گیاهی نسبت به پاییز، عسل مرغوبتری بوجود میآید. چه نوع عسل چهل گیاهی بخریم؟ خرید و فروش عسل به صورت آنلاین نیز انجام می شود. صورت عمده و در ظروف مخصوص با حجم زیاد هستند. 35. عسلهای تولیدی در ایران در مقایسه با عسلهای سایر کشورها به لحاظ کیفیت چه تفاوتی دارد؟ شرکت زاگرس در زمینه صادرات این نوع عسل نیز فعالیت مستمری دارد.

در این شرایط روزانه یک قاشق غذاخوری ژله عسل قابل استفاده خواهد بود. مصرف عسل طبیعی چهل گیاه باعث تنظیم گلبول های قرمز خون می شود و به درمان کم خونی کمک بسیاری می کند. درمان دیابت، کاهش فشار و چربی خون، بهبود دهنده زخم، ضد افسردگی و ضد رماتیسم اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا