علمی و پزشکی

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

یک پیام سیستم باینری به نام Biacon در کهکشان (BIT) که حاوی اطلاعاتی درباره حیات روی زمین، منظومه شمسی و ظاهر انسان است و هر موجود بیگانه ای را دعوت می کند تا در صورت دریافت پیام، پاسخ دهد. بیا دیگه.

گروهی از محققان از جمله جاناتان جیانگ، محقق ناسا، نوشتند: ایده برقراری ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی یک گام طولانی و هیجان انگیز در اکتشاف فضا است و از نظر فنی تنها در چند دهه اخیر امکان پذیر بوده است.

محققان امیدوارند این فضا اطلاعات بیشتری در مورد حیات روی زمین ارائه دهد

آنها می گویند: «برای رسیدن به این هدف، پیامی ناکارآمد طراحی و ارائه می شود به گونه ای که بتوان با پیشرفته ترین ابزارهای موجود ارسال کرد.

آخرین پیام موجودات فضایی هوشمند از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو ارسال شد.

آخرین پیام ارسال شده به موجودات فضایی هوشمند از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو ارسال شد.

این اولین بار نیست که انسان ها تصمیم به تعامل با موجودات فرازمینی می گیرند. در سال 1974، یک پیام رادیویی رمزگذاری شده از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو ارسال شد که حاوی اطلاعات اولیه در مورد انسان و زمین بود.

این حرکت بخشی از یک سری تلاش‌ها برای جلب توجه عمومی به ارتقای چشمگیر تلسکوپ رادیویی آرسیبو بود، اگرچه گروهی از محققان واقعاً امیدوار بودند که بتوانند با بیگانگان ارتباط برقرار کنند، که متأسفانه تا به امروز میسر نشده است.

با این حال، محققانی که تصمیم گرفتند آخرین پیام را به فضا ارسال کنند، آن را برای دستیابی به موجودات هوشمند فرازمینی تطبیق دادند.

دانشمندان می گویند: «برخلاف پیام ارسال شده توسط آرسیبو که هدف آن نشان دادن قابلیت های فنی رادیوهای فضایی مدرن بود، در تمام مناطق احتمالی کهکشان راه شیری پیامی ناکارآمد مبنی بر وجود بیگانگان هوشمند ارسال کرد.

این مقاله همچنین اطلاعاتی در مورد مناسب ترین راه برای ارسال پیام و این که کهکشان راه شیری منطقه ای است که احتمال وجود موجودات هوشمند در آن وجود دارد و پیام در بهترین زمان ممکن ارسال شده است.

اگر آن پیام روزی رسید، می‌توان امیدوار بود که بتوان اطلاعات پیچیده‌تری را با موجودات فضایی هوشمند به اشتراک گذاشت، مانند قوانین شطرنج.

46

دکمه بازگشت به بالا