علمی و پزشکی

دانشمندان ،درد آرتروز را غافلگیر می کنند

مسیر آرتروز کشف شده است

استئوآرتریت زمانی شروع می شود که غضروف مفاصل فرسوده می شود و باعث ساییدگی استخوان ها روی یکدیگر و ایجاد درد می شود. درد را می توان با دارو یا تغییر سبک زندگی کنترل کرد، اما با پیشرفت بیماری، درد می تواند همچنان یک مشکل باقی بماند. برای یافتن داروهای بهتر برای درمان درد مزمن، دانشمندان در حال مطالعه مسیرهای مولکولی هستند که درد را به مغز منتقل می کنند.

دانکن لاسلز، یکی از محققان می‌گوید: «احساس درد نتیجه عمل یک مولکول در محل درد است که با گیرنده‌ای روی عصب حسی تعامل می‌کند و مجموعه‌ای از رویدادها را در عصب ایجاد می‌کند که سیگنال تولید می‌کند.» محققان پروژه رهبری. این سیگنال در طول عصب حرکت می کند و مغز آن را به عنوان درد تعبیر می کند.

در این مطالعه جدید، محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی یک مسیر خاص از جمله مولکول آرتمین و گیرنده آن به نام GFRα3 را بررسی کردند. این مسیر در یک مطالعه قبلی روی سگ‌های مبتلا به استئوآرتریت در سطوح بالاتری یافت شد. فقط کشف این مسیر لزوماً به این معنی نیست که در درد آرتروز نقش دارد. بنابراین محققان مطالعه را آغاز کردند.

محققان دریافتند که GFRα3 در اعصاب حسی موش های مبتلا به استئوآرتریت در مقایسه با موش های گروه کنترل افزایش یافته است. آنها سپس برخی از موش‌های مبتلا به آرتروز را با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که به GFRα3 متصل می‌شوند، درمان کردند. این مانع از اتصال و تحریک سیگنال‌های درد آرتمیس شد و موش‌ها دو ساعت پس از درمان از اندام‌های خود دوباره استفاده کردند.

اگرچه نتایج مطالعه روی موش ها همیشه نمی تواند به انسان منتقل شود، محققان می گویند این مکانیسم می تواند در انسان وجود داشته باشد و هدف جدیدی را در توسعه داروهایی برای درمان دردهای مزمن مرتبط با استئوآرتریت و سایر بیماری ها پیشنهاد می کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا