عمومیکسب و کار ایرانی

درباره لوله سفید چه می‌دانید؟

ما در کیان پایپ اینبار می خواهیم در رابطه با اتصالات لوله سفید صحبت کرده و ببینیم اصلا لوله سفید چیست و برای چه مصارفی قابل استفاده است. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع اتصالات لوله سفید بپردازیم. همانطور که می دانید لوله سفید جزو اصلی ترین تجهیزات به منظور انتقال دادن سیالات می باشد. کاربرد بسیاری داشته و به همین منظور انواع اتصالات لوله سفید توسط مهندسان طراحی و تولید گردیده است.

لوله سفید چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که لوله سفید چیست؟ و چه کاربرد و مزایایی می تواند در انتقال سیالات به همراه داشته باشد؟

لوله سفید یکی از انواع لوله و اتصالات پلیمری می باشد و با نام لوله پلی پروپیلن هم شناخته می شود. جنس لوله سفید از پلاستیک بوده و به علت مزایای بی شماری که دارد یک جایگزین عالی برای انواع لوله های فولادی، مسی و … می باشد. و لوله سفید، از محبوب ترین برندها به شمار میرود.

از مزایای فوق العاده لوله‌ و اتصالات لوله سفید می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دارای وزنی سبک است.
  • در برابر جوشکاری مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • برابر سایش مقاوم است.
  • مقاومت حرارتی بالا حتی تا ۹۰ درجه سانتی گراد را دارد.( تا ۹۰ درجه می توانند ساختار پلیمری خود را حفظ نمایند.)
  • مقاومت شیمیایی خارق العاده در برابر مواد قلیایی، اسیدی، آبی، انواع نمک ها و همچنین بخش عمده‌ای از حلال‌های آلی دارد.

همه این مزایای منجر شده است تا استفاده گسترده ای از این محصول در صنعت شود.

لوله‌ها و اتصالات سفید یکی از دستاوردهای بزرگ در صنعت لوله کشی در جهان می باشد.

انواع اتصالات لوله سفید

حال که با لوله سفید آشنا شدیم بهتر است به سراغ مبحث اصلی خود یعنی اتصالات لوله سفید برویم و با انواع این اتصالات آشنا گردیم. پس همچنان با ما همراه باشید تا شما را با کاربردی ترین و مهمترین نوع اتصالات سفید آشنا نماییم.

بوشن

بوشن یکی از انواع اتصالات پلی پروپیلن می باشد که خود در انواع مختلف طراحی گردیده است. از این اتصالات به عنوان یک رابط بین دو لوله استفاده می گردد. از انواع لوستر می توان به این موارد اشاره نمود:

اتصال یکسره بوشن پلی پروپیلن

از پرکاربردترین نوع اتصالات می باشد. قسمت داخل آن به صورت رزوه مانند بوده و به همین جهت برای لوله های که انتهای آنها دارای رزوه است، مناسب و کارآمد می باشد. با کمک این نوع از بوشن اتصال به آسانی و بدون هیچ دردسری انجام می پذیرد.

بوشن مغزی پلی پروپیلن

این نوع از بوشن به منظور ایجاد اتصالات در سیستم آب گرم و سرد به آشتی قابل استفاده می باشد.

سه راه بوشن مغزی از انواع اتصالات لوله سفید

با کمک سه راه بوشن مغزی به آسانی می توان از انشعاب اصلی، دو انشعاب فرعی و مهم دریافت نمود.

سه راه بوشن مغزی بست دار

سه راه بوشن مغزی بست دار، دارای مغزی رزوه دار بوده و در صورتی که احتیاج به گرفتن انشعاب از لوله وجود داشته باشد، از این نوع بوشن استفاده می گردد. این نوع از بوشن ها با کمک فلنج ها در خط لوله ها قابلیت نصب دارند.

بوشن پلی پروپیلن

از دیگر انواع اتصالات لوله سفید می توان به بوشن پلی پروپیلن اشاره نمود. به منظور اتصال بین دو لوله در مسیرهای لوله کشی بسیاری از این نوع بوشن استفاده می گردد.

اتصالات لوله سفید از نوع بست

این مدل از اتصالات هم در انواع مختلف طراحی و قابل استفاده می باشد. از پرکاربردترین انواع بست می توان به این موارد اشاره نمود:

تفاوت لوله سبز و سفید |سایز لوله سبز

بست لوله پلی پروپیلن

بست لوله پلی پروپیلن را می توان جزو پرکاربردترین انواع اتصالات لوله سفید به حساب اورد. این نوع بست در دو نوع تلفیقی و ساده طراحی و تولید گردیده است. از نوع بست تلفیقی به منظور اتصال لوله های گالوانیزه و فلزی استفاده می گردد و از نوع بست ساده به منظور اتصال لوله های پلی پروپیلن استفاده می گردد.

با کمک این بست ها هیچگونه لرزش و حرکتی در بین دو لوله متصل به هم ایجاد نخواهد شد.

بست دوپل (دو قلو)

با کمک گرفتن از این نوع بست می توان دو لوله را در کنار یکدیگر نگاه داشت. می توان از این بست برای استفاده در صنایع مختلف استفاده نمود.

بست شیر مخلوط

از دیگر انواع اتصالات لوله سفید می توان به بست شیر مخلوط اشاره داشت. به منظور بسته شدن شیر رادیاتور و شیر مخلوط از این نوع بست استفاده بسیاری می گردد.

پلی بست دار

در ادامه انواع بست پلی پروپیلن باید به پلی بست دار اشاره نمود. بعضی از مواقع در سیستم لوله کشی احتیاج می باشد که لوله های پلیمری به شکل عمودی در یک تقاطع به یکدیگر برخورد داشته باشند. به منظور اتصال بین لوله ها استفاده از پل بست دار می تواند انتخاب مناسبی باشد.

جهت لیست قیمت لوله سفید آذین با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا