عمومی

درد دست چپ نشانه چیست؟

همه ما درمورد درد بازوی چپ مطالب زیادی خوانده‌ایم و از دوستان و خانواده شنیده‌ایم که ممکن است مربوط به قلب باشد. در واقع درد دست چپ می تواند علل مختلفی داشته باشد، از درد عضلانی معمولی گرفته تا حتی شدید. علل دیگر آن شامل بیماری های پوستی، بافت نرم، اعصاب، استخوان ها، مفاصل یا عروق خونی بازو می باشند. جهت آگاهی از علت درد دست چپ همراه ما باشید.

قبل از اینکه به این نتیجه برسیم که درد بازوی چپ به علت مشکل قلبی است یا خیر، باید علل دیگر را بررسی کنیم. عوامل متعددی مانند موارد زیر وجود دارند که باید قبل از محدود کردن درد به قلب در نظر داشته باشید.

What is the symptom of left hand pain

شدت درد دست چپ چه میزان است؟

اگر درد مربوط به سکته قلبی باشد، اغلب باعث احساس فشار در سمت چپ قفسه سینه و دست چپ می شود. این درد می تواند خفیف باشد یا اصلاً دردناک نباشد (حمله قلبی خاموش). درد همچنین ممکن است شدید و از نظر شدت 10 از 10 باشد. این درد به جای بازوی چپ بیشتر در قفسه سینه خواهد بود و به سمت بازوی چپ، فک یا پشت انتشار پیدا می کند.

به غیر از درد در بازو، فک، گردن و پشت، علائم دیگری مانند تهوع، سرگیجه و عرق سرد و تنگی نفس نیز ممکن است ایجاد شود. اگر هر یک از این علائم همراه با درد بازوی چپ همراه باشد، بهتر است برای بررسی حمله قلبی فورا به پزشک مراجعه کنید.

مدت زمان درد دست چپ به چند صورت است؟

اگر درد بازوی چپ چند ثانیه طول بکشد، بعید است که درد مربوط به قلب باشد. اگر درد برای مدت طولانی (روزها یا حتی هفته ها) طول بکشد، بعید است که درد مربوط به قلب باشد. اگر درد چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد، باید به مشکل قلبی شک کرد. زمان بروز درد را دقیق به پزشک برای تشخیص دقیق اطلاع دهید.

آیا درد شما به علت آنژین صدری است؟

آنژین صدری دردی است که به علت جریان ناکافی خون به قلب ایجاد می شود. هنگامی که آنژین صدری رخ می دهد، احساس فشار همراه با درد در شانه ها، قفسه سینه، بازوها، پشت یا گردن ایجاد می شود.

همچنین ممکن است علائم آن همانند سوء هاضمه باشد. همیشه آنژین صدری، درد در بازوی چپ ایجاد نمی کند اما احتمال آن وجود دارد. آنژین صدری می تواند با استرس جسمی یا روحی بدتر شود. اگر مشکوک به آنژین صدری هستید، بهتر است برای ارزیابی و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید.

علل زیادی برای ایجاد درد دست چپ وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. اگر با حرکت گردن درد در بازوی چپ ایجاد می شود، ممکن است به علت اسپوندیلوز گردن باشد. اگر درد با حرکت دادن شانه شدت می یابد، ممکن است به علت آرتروز شانه باشد.

اگر گزگز، بی‌حسی یا از دست دادن عملکرد در بازوی چپ دارید، ممکن است به علت آسیب عصبی باشد. اگر در فشار خون در دو دست شما اختلاف وجود داشته باشد، ممکن است علت آن بیماری اگر دست چپ شما درد می‌کند، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد این است که احتمالا ضربه یا آسیبی فیزیکی به دستتان وارد شده‌است. درد دست چپ گاهی اوقات می‌تواند از جای دیگری منشأ بگیرد. می‌تواند به این معنی باشد که استخوان یا مفصل شما آسیب دیده‌است یا اینکه عصب فشرده شده‌است و یا مشکلی در قلب خود دارید.

در این مطلب از دکترتو علل مختلف درد دست چپ را با هم مرور می‌کنیم و روش‌های درمان آنها را با هم بررسی می‌کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برای تشخیص و درمان درد دست چپ باید مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

درد گردن و درد دست چپ چه ارتباطی با هم دارند؟

از آنجایی که نخاع از گردن می‌گذرد و اعصاب محیطی هم در نخاع قرار دارند، آسیب به گردن می‌تواند عملکرد دستگاه عصبی را ضعیف کند و باعث شود که اندام‌های بدن به‌خوبی عمل نمی‌کنند.

هر چند ممکن است بر اثر قرارگیری سر در موقعیت بد هنگام خواب ایجاد شود، اما در موارد زیادی درد گردن به سمت دست چپ انتشار می‌یابد. عواملی که باعث انتشار درد از گردن به درد دست چپ می‌شود به شرح زیر است:

وقتی سرتان به‌شدت به عقب و جلو رانده می‌شود، به‌اصطلاح شما با گردنتان شلاق می‌زنید. این عمل می‌تواند از یک تکل فوتبال، تصادف وسیله نقلیه یا یک حادثه خشونت‌آمیز مشابه رخ دهد. ضربه شلاقی آسیب دردناکی به گردن وارد می‌کند. سفتی گردن و سردرد از دیگر علائم شایع شلاق است.

تورتیکولی حاد زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های گردن به‌طور ناگهانی منقبض می‌شوند و باعث می‌شود سر شما به یک طرف بپیچد. این عمل معمولا باعث درد در یک طرف گردن می‌شود و با خوابیدن نامناسب و بدون تکیه‌گاه در زیر سر ایجاد می‌شود. در برخی موارد هم بر اثر سرمای وارد‌شده به گردن ایجاد می‌شود.

تمرینات کششی، ماساژ و اعمال گرما، به کاهش درد در این ناحیه کمک می‌کنند.

دیگر عواملی که باعث درد در زیر بغل چپ می‌شود عبارت‌اند از:

  • التهاب
  • فشار عضلانی
  • فشرده شدن عصب

البته لازم به ذکر است که این عوامل منحصر به سمت چپ بدن نیستند و در زیر بغل راست هم ممکن است ایجاد درد و ناراحتی کنند.

رابطه درد دست چپ با استرس

اضطراب و استرس و یا عصبانیت از راه‌های مختلفی باعث ایجاد درد می‌شود، برای برخی افراد، این درد در بازوی چپ ظاهر می‌شود. طبق گفته انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، افراد مبتلا به اضطراب اغلب درد مزمن ناشی از تنش عضلانی، درد یا سردرد را تجربه می‌کنند.

افرادی که اضطراب را تجربه می‌کنند ممکن است حملات پانیک داشته باشند. حملات پانیک یا حملات اضطراب، دوره‌هایی از اضطراب شدید هستند. این حملات می‌توانند علائمی مشابه علائم حمله قلبی ایجاد کنند، مانند درد قفسه سینه، درد بازو، ضربان قلب سریع و تنگی نفس.

فیزیوتراپی برای درمان و یا کاهش علائم و درد دست استفاده می‌شود. در دکترتو می‌توانید با بهترین در شهر خود آشنا شوید و برای دریافت نوبت ویزیت حضور اقدام کنید.

آیا استرس باعث درد دست چپ می شود؟

در خصوص ارتباط درد در دست چپ و استرس باید بگوییم استرس و اضطراب از چند طریق می تواند باعث درد شود. برای برخی از افراد ، این درد ممکن است در بازوی چپ و دست چپ ظاهر شود. طبق انجمن اضطراب و افسردگی، افراد مبتلا به اضطراب اغلب دچار درد مزمن ناشی از تنش عضلانی ، درد و یا سردرد می شوند

در نتیجه در پاسخ به این پرسش که آیا استرس می‌تواند باعث درد در دست سمت چپ شود، باید گفت ممکن است در بازوها تنش یا درد ایجاد شود. افرادی که اضطراب را تجربه می کنند نیز ممکن است دچار حملات هراس شوند. حملات هراس ، یا حملات اضطرابی، دوره های اضطراب شدید هستند. آنها می‌توانند علائمی شبیه به حمله قلبی مانند درد قفسه سینه ، درد بازو ، ضربان قلب سریع و تنگی نفس ایجاد کنند.

درمان درد دست چپ و استرس

نحوه برخورد فرد با این علامت به عوامل ایجاد کننده درد دست چپ و استرس بستگی دارد. اگر درد بازو به دلیل اضطراب یا بیماری روانی دیگری باشد، درمان این وضعیت درد را بهبود می بخشد. اگر یک بیماری زمینه ای برای سلامت جسمی وجود داشته باشد ، فرد برای تشخیص و درمان باید به پزشک مراجعه کند.

در صورت مشاهده درد در دست سمت چپ شما میبایست به پزشک ارتوپدی مراجعه نمایید و ایشان شما را در جهت درمان صحیح راهنمایی کند.اگر این درد مرتبط با عوامل روانی و استرس باشد درمان به یک صورت است و اگر مرتبط با دلایل و شرایط دیگری باشد درمان متناسب با آن شرایط صورت میپذیرد.

استفاده از ماساژ یا گرما برای شل شدن عضلات نیز ممکن است درد را در کوتاه مدت تسکین دهد.دلایل دیگری نیز برای درد در دست سمت چپ وجود دارد ، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و با او صحبت کنید زیرا اگر درد مداوم باشد ، می تواند نشانه یک بیماری پجدی و خطرناک دیگر باشد.

درمان اضطراب درد دست چپ و استرس

درمان های اختلالات اضطرابی شامل روان درمانی است. روان درمانی به فرد کمک می کند تا بفهمد چه چیزی او را مضطرب می کند و چگونه می تواند با این عوامل تحریک شود. انواع مختلفی از روان درمانی همانند مدیتیشن، یوگا و غیره وجود دارد که فرد می تواند آنها را امتحان کند.

برای درد در دست چپ چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر کسی به دلیل اضطراب یا حملات ترس از ناحیه دست چپ دچار درد شده باشد ، باید برای رهایی سریعتر از این درد و جلوگیری از پیشروی آن با پزشک ارتوپدی صحبت کند. این متخصصان می توانند از طریق گزینه های درمانی فرد را معالجه کرده و اضطراب او را کنترل کنند.

دکمه بازگشت به بالا