در زمان خرید لوازم خانگی به چه نکاتی دقت کنیم؟ 

پیش از خرید لوازم خانگی بهتر است چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ چه پارامترهایی در هنگام سفارش لوازم خانگی مهم هستند؟ چه عواملی روی قیمت تجهیزات خانگی موثر هستند؟

خرید لوازم خانگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که این نوع تجهیزات به طور متداوم در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل باید به صورت اصولی و تخصصی با آگاهی کامل خریداری شوند. بر این اساس نکات مختلفی وجود دارد که باید به هنگام سفارش محصولات به آن‌ها توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا به طور تخصصی عوامل مهم در خرید را مورد بررسی قرار دهیم بدین ترتیب تا انتها با ما همراه باشید.

به برچسب انرژی دقت کنید

بازدهی لوازم برقی که به صورت برچسب روی آن نمایش داده می‌شود به معنای میزان مصرف انرژی برق در هر ساعت در نظر گرفته می‌شود. به هر میزان مصرف انرژی لوازم برقی بالاتر باشد، آسیب بیشتری به محیط زیست وارد کرده و از سوی دیگر هزینه استفاده سالیانه را نیز بالا می‌برد. این روزها مصرف انرژی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که برندی این موضوع را در نظر نگیرد، احتمال اینکه از میدان رقابت با برندهای مطرح خارج شود، وجود دارد. طبق استانداردهای تعیین شده برای آگاهی از مصرف انرژی، گرید بندی کرده اند. گرید A نشان دهنده مصرف برق بسیار پایین و گرید G نشانگر مصرف انرژی بسیار زیاد است. در زمان خرید لوازم خانگی، حتما بازدهی و راندمان انرژی را مورد بررسی کنید تا بهترین محصولات را برای خانه سفارش دهید.

محدودیت بودجه را در نظر بگیرید

باید سقف مبلغی که برای خرید لوازم خانگی در دست دارید را مورد توجه قرار داده و تا با توجه به آن بتوانید کالایی مرغوب و ایده‌آل را خریداری کنید. برند محصول، کیفیت متریال مورد استفاده، ضمانت نام، امکانات محصول و … از فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین قیمت هستند. با تعیین محدودیت بودجه، این امکان را دارید تا لوازمی که در بازه قیمتی قرار ندارند را به راحتی از لیست خرید حذف کنید. سعی کنید تا سقف بودجه خود را درصورت امکان افزایش دهید تا بهترین مدل با کارایی بیشتر را برای خانه سفارش دهید. البته در بازه قیمتی پایین هم برخی برندها عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند بدین ترتیب با کارشناسان این حوزه صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید. 

به ابعاد محصول توجه کنید

یکی از مهمترین کارهایی که باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید ابعاد و سایز محصول است. به عنوان مثال اگر به دنبال خرید لوازم آشپزخانه هستید باید به طور دقیق اندازه لوازم را اندازه گیری کرده تا از جاگیری آن‌ها در آشپزخانه اطمینان حاصل فرمایید. وسایل نه باید به قدری کوچک یا بزرگ باشند که کاربردی برایتان نداشته باشند. در نتیجه باید گفت که در ابتدا بهتر است به متراژ منزل نیز دقت کنید و اگر خانه کوچکی دارید به دنبال وسایل با ابعاد کوچکتر باشید. این موضوع را با کارشناسان در میان بگذارید تا دقیقا آنچه مطابق با نیازتان است را معرفی کنند تا به راحتی تصمیم گیری کنید.

گارانتی و پشتیبانی لوازم خانگی را فراموش نکنید

از جمله عواملی که روی خرید موثر هستند را باید گارانتی و پشتییانی لوازم در نظر گرفت، بدین ترتیب کمپانی یا فروشگاهی که خرید را از سوی آن انجام دادید در صورت خرابی یا نقص فنی محصول آن را گرانتی خواهد کرد. این موضوع را در سفارش محصولات خانگی مخصوصا لوازم برقی در نظر داشته باشید. هر شرکت خدمات پس از فروش مخصوص به خود را دارد و مدت زمان گارانتی نیز در هر کمپانی متفاوت خواهد بود.

به برند لوازم خانگی دقت کنید

برند یکی از نکات مهمی است که باید در زمان خرید لوازم خانگی آن را مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد می‌شود به دنبال برندهای نام آشنا باشید چرا که توانسته‌اند رضایت مشتریان خود را در سراسر جهان کسب کرده و محصولات را با کیفیت فوق العاده در دسترس قرار می‌دهند. همچنین از تضمین برخوردار بوده و در صورت نقص فنی قطعات آن‌ها به راحتی در بازار یافت می‌شود. در این زمینه در ابتدا وسیله‌ای که قصد خرید آن را دارید در نظر گرفته و سپس برندی که آن وسیله را با کیفیت مناسب ارائه می‌دهد را در نظر داشته باشید.

بر اساس نیازتان خرید کنید

در ابتدا نیاز خود را شناسایی کرده و بر آن اساس خرید را انجام دهید، وسایل خانگی به طور گسترده توسط کمپانی‌های بسیاری تولید و در دسترس قرار گرفته‌اند که برخی از آن‌ها امکانات پیشرفته‌ای دارند که ممکن است به کار شما نیایند و خرید آن‌ها باعث می‌شود تنها هزینه بیشتری را صرف کنید. در نتیجه شرایط و مبلغ مورد نظر را بررسی کرده و با توجه به نیازی که دارید کالایی را خریداری کنید که با نیازتان مطابقت داشته باشد.

با آگاهی کامل لوازم خانگی را خریداری کنید

در مورد خرید لوازم خانگی نباید با عجله تصمیم گیری کرد و بهتر است به هنگام سفارش به فاکتورهای مختلفی دقت داشته باشید. برندها و فروشگاه‌های بسیاری در بازار وجود دارند که انواع لوازم خانگی را با کیفیت مطلوب به دست مشتریان می‌رسانند. پیش از انتخاب، باید درمورد فروشگاه مورد نظر تحقیق کرده و همچنین توصیه می‌شود تا نظرات مشتریان پیشین را نیز بپرسید. با صبر و حوصله می‌توانید فروشگاهی مناسب را برای خرید انتخاب و لوازم خانگی را با هزینه مناسب تهیه نمایید. با آگاهی کامل خرید کرده و قبل تصمیم گیریتان، تمامی نکات گفته شده را درنظر بگیرید تا درنهایت انتخابی مطمئن داشته باشید و سال‌ها از وسیله خود بهره ببرید. پیش از خرید بهتر است به دنبال فروشگاهی باشید که تمامی اطلاعات فنی را به طور دقیق در اختیارتان قرار دهد.

بهتر است برای خرید به فروشگاه‌های معتبر این زمینه مراجعه کرده و خرید را انجام دهید. برخی از فروشگاه‌ها به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و لوازم باکیفیت را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند تا تمامی افراد این امکان را داشته باشند که کالایی مناسب را در منزل مورد استفاده قرار دهند. برای اطلاع بیشتر به مقاله موقع خریدن لوازم خانگی باید به چه چیزی توجه کنیم؟ مراجعه نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا