علمی و پزشکی

دستورالعمل جدید درباره ضدعفونی کردن سطوح در دوران همه گیری

به گزارش شفاف ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مقاله جدیدی را با اشاره به دستورالعمل های تمیز کردن و ضد عفونی روزانه تجهیزات و سطوح منتشر کرده است: در بیشتر محیط ها و شرایطی که قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا غیر ایمن است ، تمیز کردن با آب و صابون کافی است اسپری های ضد عفونی کننده.

طبق گفته این مرکز ، تمیز کردن معمول با صابون یا مواد شوینده حداقل یک بار در روز می تواند میزان ویروس موجود در سطح را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ضد عفونی نیز فقط در مدارس و خانه هایی که در 24 ساعت گذشته مشکوک یا تأیید Covid-19 هستند توصیه می شود.

این دستورالعمل مکمل توصیه های اخیر متخصصان بهداشت و پزشکی است که گفته اند خطر انتقال یا عفونت توسط ویروس تنفسی از طریق سطوح در مقایسه با تماس مستقیم با فرد آلوده و ترشحات تنفسی یا هوایی کمتر است.

پس از یافته های جدید ، متخصصان متذکر می شوند که رایج ترین راه انتقال ویروس کرونا انتقال تنفسی است و مهمترین راه کنترل آن استفاده از ماسک و حفظ فاصله جسمی است.

طبق ABC News ، متخصصان می گویند استفاده صحیح از ماسک ، شستن دست و پیروی از دستورالعمل های متخصصان بهداشت می تواند خطر انتقال از سطح بدن را کاهش دهد. علت اصلی بیماری Covid-19 تماس شخصی نزدیک با فرد آلوده است.

متخصصان این مرکز قبلاً تأیید کرده اند که انتقال Covid-19 از طریق سطح بسیار کمتر از آنچه در ابتدای اپیدمی تصور می شد ، است.

طبق گفته این مرکز ، خطر انتقال بیماری به سطوح در مقایسه با تماس مستقیم ، ترشح فرد آلوده یا انتقال هوازی بسیار کم است. مطالعات نشان می دهد که خطر انتقال بیماری از طریق سطوح آلوده کمتر از یک در 10،000 است.

دکمه بازگشت به بالا