اقتصادی

دعوای هند و توییتر بالا گرفت

غول آمریکایی شبکه های اجتماعی توییتر با دولت هند درگیر شد و اظهار داشت که دستور دولت هند برای حذف برخی از حساب ها مغایر قانون این کشور است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند به توئیتر دستور داد بیش از هزار حساب و پست را که گفته می شود اطلاعات دروغین درباره اعتراضات گسترده کشاورزان به قوانین جدید کشاورزی را منتشر می کند ، حذف کند.

توییتر در یک پست وبلاگی گفت که برخی شرایط را کاملاً برآورده نمی کند زیرا معتقد است که آنها با قوانین هند همخوانی ندارند. این اقدام توئیتر و مدیران آن را در مرکز یک طوفان سیاسی قرار داده است. دولت هند تهدید کرده است که علیه توئیتر اقدام قانونی خواهد کرد که می تواند منجر به جریمه نقدی یا حبس برای مسئولان اجرای دستورات دولتی شود.

این حادثه هنگامی رخ داد که ماهیما کائول ، بزرگترین لابیست توییتر در هند ، در حالی که توییتر برای متوقف کردن بحران فزاینده روابط عمومی تلاش می کرد ، استعفا داد.

افکار عمومی در هند ، یکی از مهمترین بازارهای توییتر ، به دو دسته تقسیم می شود. برخی از وکلا می گویند توییتر باید از آنها الگوبرداری کند یا آن را در دادگاه به چالش بکشند ، در حالی که فعالان از دولت به دلیل استفاده از اقدامات قانونی برای محدود کردن آزادی بیان انتقاد کرده اند.

وزارت فناوری اطلاعات هند گفت ارسال پست وبلاگ در توییتر پیش از جلسه برنامه ریزی شده مدیران شرکت و مقامات ارشد دولتی غیرمعمول است و آژانس بعداً به آن پاسخ خواهد داد. اما به نشانه نارضایتی روزافزون از توئیتر ، وزارت فناوری اطلاعات هند بیانیه ای را در بستر کو منتشر کرد که فقط 41000 دنبال کننده دارد ، یعنی کمتر از ده دنبال کننده خود در توییتر.

به دنبال دستور دولت هند ، توییتر بیش از 500 حساب را به طور دائم به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که این حساب ها در سیستم عامل و هرزنامه دستکاری می کنند ، اما دسترسی به بسیاری دیگر را فقط در هند محدود می کند و هنوز توییت های آنها در خارج از کشور خوانده می شود.

توییتر در کشوری با 1.3 میلیارد نفر جمعیت که میلیون ها نفر از آنها کاربران اینترنت هستند و توسط نخست وزیر هند ، وزرا در کابینه خود و دیگر رهبران هند مورد استفاده قرار می گیرد ، در معرض خطر جدی آسیب قرار دارد. با تشدید اختلافات ، بسیاری از سیاستمداران و کاربران هندی به شبکه اجتماعی اجتماعی هند که سال گذشته در توییتر راه اندازی شد پیوستند.

هشتگ برنامه “کو” با 21000 پست و به دنبال آن ممنوعیت هشتگ در توییتر در روز چهارشنبه به یک روند عمده توییتر در هند تبدیل شد.

برخی از افراد در توییتر ، مانند وزیر تجارت هند ، پوش گویال ، این هفته در توییتر پست نوشتند: “من الان در کو هستم.” گویال که 9.6 میلیون دنبال کننده در توییتر داشت ، با انتشار توئیتی از مردم خواست تا او را در سیستم عامل هند دنبال کنند. سخنگوی ملی حاکم Modi’s Sambit Patra و مدیر ارشد اطلاعات آن Amit Malvia روز چهارشنبه به کو پیوستند.

به گفته رویترز ، “کو” که آرم آن یک پرنده زرد است ، اعلام کرد که بارگیری آن در دو روز گذشته 10 برابر شده و به بیش از سه میلیون رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا