اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

دکوراسیون داخلی ویلای نیم پیلوت

ویلا نیم پیلوت در شمال و چه تفاوتی با سایر ویلاها دارد؟

اگر به شکل فوق، دقیق نگاه کنید می‌توانید معنای کلمه “نیم پیلوت” را متوجه شوید. این ساختمان‌ها با ویلاهای فلت یا همان همکف بسیار فرق دارند. ویلا نیم پیلوت، به ویلاهایی گفته می‌شود که قسمتی از ویلا به اندازه یک سطح اختلاف با طبقه همکف، ساخته می‌شود. این فضای مرتفع معمولاً به انباری یا پارکینگ اختصاصی ویلا تعلق دارد.

برای برخی از ویلاهایی که باید بخش مجزایی برای موتورخانه یا تاسیسات در آن‌ها در نظر گرفته شود، از طراحی ویلای نیم پیلوت استفاده می‌کنند. نمای بیرونی نیم پیلوت برای ویلاها از بیرون بسیار مشخص و واضح است. برای این ویلاها می‌توان نمای مدرن، نما رومی یا نمای کلاسیک را اجرا کرد. در ادامه با معماری و طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت آشنا می‌شویم.

معماری و طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت چگونه است؟

اگر به معماری بیرونی یک طراحی داخل ویلا باغ نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که قسمتی که روی نیم پیلوت ساخته شده شامل یک اتاق، تراس و سقف است. این مجموعه به اندازه یک ارتفاع معین که طبق استانداردها تعیین می‌شود از قسمت همکف یا همان پیلوت، بالاتر قرار می‌گیرند. در این قسمت معمولاً اتاق خواب در نظر گرفته می‌شود تا نمای آن زیباتر دیده شود.

در ویلا نیم پیلوت، ورودی ویلا با چند پله کوتاه و با تعداد کم از سطح زمین فاصله دارد. ورودی اصلی ویلا به راهروی ورودی و سالن نشیمن منتهی می‌شود. در قسمت پیلوت، آشپزخانه و اتاق مطالعه یا حمام و سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که اگر متراژ ویلای نیم پیلوت بیشتر باشد، می‌توان در قسمت نیم پیلوت، برای اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام مجزا هم در نظر گرفت. این نحوه معماری و به موقعیت جغرافیایی ملک و مهارت طراح ساختمان و البته استانداردهای ساخت و ساز ویلا بستگی دارد.

طراحی مغازه: بهترین کار برای ساخت و ساز ویلا نیم پیلوت این است که از یک تیم تخصصی طراحی پلان ساختمان کمک بگیرید تا شما را برای داشتن یک ویلای اختصاصی کمک کنند. تیم تخصصی املاک اول خونه در این مسیر، همراه شما هستند.

در نگاهی دیگر در این قسمت درباره نحوه طراحی داخلی خانه صحبت می‌کنیم. از آنجائیکه بخش نیم پیلوت با ارتفاع کمی از سطح پیلوت فاصله دارد، در نمای داخلی باید از راه پله‌ها استفاده کرد.

طراحی پلکان برای داخل ویلا، یکی از اصلی‌ترین عناصر طراحی دکوراسیون داخلی ویلا است. اهمیت پله‌ها به اندازه‌ای است که می‌تواند ارزش یک ویلای نیم پیلوت را بالاتر ببرد؛ به قدری که ویلا را به سطح ویلای دوبلکس برساند! این یعنی ویلا بسیار با ارزش خواهد بود.

خانه نیم پیلوت ساده |دانلود رایگان نقشه ویلا نیم پیلوت

نکاتی برای زیباتر شدن طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت

 

انواع ویلا نیم پیلوت از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گزینه‌ها در مازندران هستند. این ویلاها را می‌توانید در مناطق ساحلی، جنگلی و حتی در برخی مناطق شهرکی هم پیدا کنید. برای زیباتر شدن طراحی داخلی این ویلاها بهتر است از تمام عناصر موجود برای دکوراسیون استفاده کنید.

انتخاب صحیح مبلمان برای بخش پیلوت و نیم پیلوت، نورپردازی صحیح در هر قسمت و انتخاب صحیح راه پله‌ها که قسمت پایین ویلا را به نیم پیلوت متصل می‌کند می‌تواند محیط زیباتری را فراهم سازد. تزئین داخل ویلا به سلیقه افراد بستگی دارد اما برای طراحی پلکان‌ها در ویلا نیم پیلوت باید از تیم طراحی متخصص کمک گرفت.

برای ویلای نیم پیلوت در مازندران، بهترین گزینه برای ساخت پلکان، پله‌های چوبی یا ترمووود هستند. مصالح چوبی در رنگ‌های متنوع وجود دارند و می‌توان آن را با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ ساخت. البته بنابر نظر طراح می‌توان از پله‌های سنگی، فلزی یا شیشه‌ای هم استفاده کرد. اما در ویلا نیم پیلوت، ارتفاع به اندازه کافی زیاد نیست که پله‌های لاکچری نصب شوند.

بیشتر بخوانید:

محاسبه هزینههای ساخت ویلا نیم پیلوت

برای محاسبه هزینه‌های ساخت ویلا نیم پیلوت باید به موارد متعددی توجه کرد. آنچه مسلم است اینکه برای خرید یک ویلای نیم پیلوت مدرن در مازندران، هزینه‌ای بسیار کمتر می‌پردازید تا اینکه بخواهید یک ویلای جدید بسازید! این یعنی برای ساخت و ساز ویلای نیم پیلوت مطابق با سلیقه خود به سرمایه بیشتری نیاز دارید.

هزینه ساخت ویلا نیم پیلوت در شمال به موقعیت ساختمان و زمین شما بستگی دارد. شاید نیاز باشد که حدود یک تا دو سال منتظر باشید تا مراحل ساخت ویلا کامل شود. برای محاسبه هزینه‌ها باید از ابتدای کار، یعنی از نقشه ساختمان گرفته تا مراحل بهره‌برداری و اخذ مجوزها را به صورت مجزا بررسی کنید.

قسمت بزرگی از هزینه ساخت ویلای نیم پیلوت به خرید مصالح ساختمانی مناسب اختصاص دارد. طراحی دکوراسیون داخلی هم توسط تیم جداگانه انجام می‌شود که بسیار هزینه بر است. بهتر است قبل از آغاز پروژه ساخت ویلا نیم پیلوت، به همه هزینه‌ها توجه داشته باشید.

طراحی ویلا نیم پیلوت لاکچری در شمال

یکی از سوالاتی که برای مشتریان مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان ویلا نیم پیلوت لاکچری در مازندران پیدا کرد؟

پاسخ، مثبت است!

برخی از ویلاهای شمال در استان مازندران در مناطق ساحلی، با آنکه متراژ کمتری دارند اما به صورت کاملاً لاکچری ساخته شده‌اند. برای خرید ویلا لاکچری در شمال می‌توانید به دنبال ویلا نیم پیلوت باشید. برای این ویلاها از بهترین مصالح در نمای بیرونی استفاده شده است. این ویلاها با نمای رومی و نمای کلاسیک، در سبک خلاقانه معماری ساخته شده‌اند.

برای اینکه بهترین و زیباترین ویلای نیم پیلوت را پیدا کنید به یک مشاور املاک نیاز دارید که به منطقه، مسلط باشد. املاک اول خونه در این مسیر به شما کمک می‌کند. یک ویلای نیم پیلوت می‌تواند به اندازه‌ای لوکس و زیبا باشد که قیمت آن با ویلای لوکس پیلوت یا ویلای دوبلکس نیز برابری کند!

بیشتر بخوانید:

 سخن پایانی

هر آنچه از خرید ویلا در شمال و ساخت ویلا در شمال می‌شناسید برای پروژه‌های ویلا نیم پیلوت وجود دارند. نیم پیلوت به ویلاهایی گفته می‌شود که یک قسمت از آن با ارتفاع معین از سطح همکف، بالاتر ساخته شده‌اند. این ویلاها برای خرید ویلا ارزان قیمت در مازندران، بهترین گزینه هستند.

طراحی داخلی ویلا نیم پیلوت براساس عناصر مبلمان، راه پله‌ها، اتاق خواب، ورودی ویلا، نورپردازی، کفپوش‌ها و … انجام می‌شود. هرچه مصالح به کار رفته در ساخت ویلا گرانتر و مرغوب‌تر باشند، قیمت ویلای نیم پیلوت برای فروش هم بیشتر می‌باشد.

برای اطلاع از بهترین گزینه‌های خرید ویلای نیم پیلوت در مازندران می‌توانید با کارشناسان اول خونه مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند

 

دکمه بازگشت به بالا