عمومیکسب و کار ایرانی

راهنمای خرید بهترین مرطوب کننده و آبرسان پوست چرب

 

نحوه تشخیص نوع پوست

قبل از انتخاب بهترین مرطوب کننده پوست چرب، لازم است از چرب بودن نوع پوست خود مطمئن شوید. پوست چرب معمولاً دارای منافذ باز، جوش و آکنه است و براق و مرطوب به نظر می‌رسد. برای ارزیابی نوع پوست و تعیین چرب یا خشک بودن آن، ابتدا صورت خود را بشویید و از هیچ‌گونه لوازم آرایشی و مراقبتی استفاده نکنید. پس از دو ساعت به صورت خود با دقت نگاه کرده و نقاط چرب و خشک صورت خود را شناسایی کنید.

اگر پوست شما نیز بعد از دو ساعت چرب شد، نوع پوست شما چرب است. البته در برخی موارد ممکن است یک قسمت صورت شما کاملاً چرب و قسمت دیگر کاملاً خشک باشد در نتیجه پوستی مختلط دارید و بهتر است برای انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست خود با پزشک مشورت کنید؛ اما اگر پوست شما چرب است تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین مرطوب کننده پوست چرب آشنا شوید.

در ادامه به معرفی بهترین کرم مرطوب کننده صورت و دست ایرانی برای مناسب برای پوست های چرب می پردازیم که به شرح زیر هستند:

کرم مرطوب کننده پریم ACNEX SPF 30

یکی از بهترین کرم های مرطوب کننده برای پوست چرب، کرم مرطوب کننده ی پریم مخصوص برای پوست چرب می باشد. این محصول بدون رنگ و بدون چربی می باشد. کرم مرطوب کننده پریم به دلیل ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتری که در این محصول به کار گرفته شده است، برای انواع پوست های چرب و مختلط و مستعد جوش بسیار مناسب می باشند.

مزایا:

  • ضد جوش و آکنه و از بین بردن جوش های سرسیاه و سر سفید پوست
  • جاذب قوی چربی
  • حاوی فاکتور SPF و خاصیت ضد آفتابی
  • عدم حساسیت
  • حاوی عصاره بادام و بابونه
  • دارای خاصیت ضد التهابی
  • جذب آسان
  • فاقد چربی
  • قابلیت پوشانندگی لک ها و مشکلات پوستی

ویژگی های کرم مرطوب کننده خوب چیست؟ 

  • بهترین مرطوب کننده صورت محصولی است که مناسب نوع پوست باشد.
  • کرم مرطوب کننده باید غیر کومدون زا باشد یعنی باعث انسداد منافذ پوست نشود.
  • آبرسان و مرطوب کننده صورت باید فاقد ترکیبات مضر و حساسیت زا برای پوست باشد.
  • پوست صورت بسیار حساس‌تر از پوست دست‌ها و بدن است. به همین علت مرطوب کننده‌ای برای صورت خوب است که قابل استفاده برای صورت باشد. بعضی‌ از کرم‌های مرطوب کننده اختصاصی برای صورت هستند و بعضی دیگر برای صورت، دست و بدن قابل استفاده می‌باشند.
  • و در آخر بهترین کرم مرطوب کننده صورت محصولی است که بافت سبک و غیر چسبناک داشته باشد تا بتوانید به راحتی درطول روز چندین مرتبه از آن استفاده کنید.

اکنون که با مشخصات یک مرطوب کننده خوب آشنا شده‌اید، برای خرید بهترین مارک کرم مرطوب کننده تنها کافیست به روش زیر عمل کنید:

 

۱) تشخیص نوع پوست

در اولین مرحله از خرید بهترین مرطوب کننده، ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص دهید. انواع پوست عبارتند از خشک، چرب، مختلط و معمولی که برای تشخیص نوع پوست می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

بعد از حمام در حالیکه پوست صورتتان کاملا تمیز است، از هیچ محصولی استفاده نکنید. بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه یک دستمال کاغذی را بردارید و روی صورت خود بگذارید. کمی مکث کرده و سپس دستمال را مقابل نور بگیرید:

  • اگر هیچ چربی روی دستمال وجود نداشت، یعنی پوست خشکی دارید.
  • اگر چربی زیادی روی دستمال مشاهده کردید، یعنی پوست شما از نوع چرب است.
  • در صورتیکه چربی فقط روی ناحیه تی زون صورت یعنی پیشانی و بینی وجود داشت، یعنی پوستتان مختلط است.
  • اگر چربی روی دستمال در حد کم و نرمال بود، یعنی پوست کاملا نرمال و معمولی دارید.

توجه به نوع پوست در واقع مهم‌ترین نکته‌ای است که برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال فردی که پوست خشکی دارد، باید از کرم‌های مرطوب کننده مغذی استفاده کند تا خشکی پوستش برطرف شود. اما کسی که پوست چربی دارد، باید از آبرسان‌های سبک و فاقد چربی استفاده کند تا پوستش چرب نشود و جوش نزند.

انتخاب بهترین آبرسان ها برای پوست چرب به شما کمک می کنند تا ضمن رطوبت رسانی، پوستی درخشنده و بدون جوش را تجربه کنید.

۲) توجه به سن و جنسیت

سن و جنسیت از جمله عوامل دیگری هستند که برای خرید کرم مرطوب کننده باید در نظر بگیرید. با افزایش سن، فعالیت غدد چربی پوست کمتر شده و در نتیجه پوست خشک‌تر می‌شود. بنابراین در سنین بالا باید از کرم‌های مرطوب کننده قوی‌تر استفاده کنید. همچنین در سن بالا که علائم پیری پوست نیز ظاهر شده‌اند، می‌توانید از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی عوامل ضد چروک هستند.

 

بهترین آبرسان پوست چرب ایرانی |بهترین آبرسان پوست چرب خارجی

چطور با توجه به نوع پوست بهترین کرم مرطوب کننده را انتخاب کنیم؟

پوست خشک به کرم مرطوب کننده غلیظ نیاز دارد تا رطوبت از دسته رفته پوست جبران شود، اما پوست چرب یک کرم یا لوسیون سبک می خواهد که منافذ پوست مسدود نشوند و چربی پوست افزایش پیدا نکند.

اگر هم پوست شما در نوع حساس می باشد بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست های حساس هستند و موجب قرمزی و تحریک پوست شما نمی شوند.

اگر می‌خواهید پوستتان را در حالت طبیعی آن ارزیابی کنید، ابتدا صورت خود را بشویید. آرایش، چربی و آلودگی‌های آن را پاک کنید. به مدت دو ساعت از هیچ محصول آرایشی حتی مرطوب کننده و لوسیون‌های معمولی استفاده نکنید.

بعد از دو ساعت به دقت به صورت خود در آیینه نگاه کنید. با نوک انگشت قسمتهای چرب یا خشک را تشخیص دهید. شما باید نوع پوست خود را براساس چیزی که می‌بینید و احساس می‌کنید، تشخیص دهید.

با توجه به اینکه شما به دنبال مراقب از پوست خود هستید، شاید مطلب معرفی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی برایتان مفید باشد، در این مطلب با دستگاه های لیزر خانگی که برخی از آنها قابلیت جوانسازی پوست و رفع چین و چروک را دارند آشنا می شوید.

پوست‌های چرب؛ آسیب‌پذیرتر از هر نوع پوست دیگر

پوست چرب نسبت به انواع تیپ پوستی حساس‌تر است. حتما بارها و بارها روی محصولات مراقبتی که برای پوست چرب تولید می‌شوند به برچسب چرب و حساس توجه کرده‌اید. تولیدکنندگان به خوبی از نیازهای پوست چرب و حساسیت آن نسبت به مواد مختلف شیمیایی آگاه هستند.

آسیب‌های شستشو مداوم روی پوست چرب

بخشی از این حساسیت ناشی از بی‌تفاوتی مصرف کنندگان نسبت به استفاده از کرم مرطوب کننده پوست چرب است. ای کاش مشکل پوست چرب همین عدم رطوبت رسانی روزانه بود! مشکل اصلی زمانی شروع می‌شود که افراد برای برطرف کردن براق و چرب به نظر رسیدن پوست خود به شستشو مداوم متوسل می‌شوند و به این ترتیب لایه سطحی پوست از بین می‌رود.

آسیب نور خورشید روی پوست چرب

نور خورشید یکی دیگر از عوامل آسیب رسان است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. چربی سطحی پوست شما ضد آفتاب طبیعی نیست و به سبب عدم استفاده از ضد آفتاب پوست چرب هم دستخوش تغییرات طبیعی نظیر لکه و ظهور رنگدانه‌های سطحی می‌شود.

از آن جایی که افراد با پوست چرب به استفاده از هیچ نوع کرم و لوسیون تمایل ندارند ضد آفتاب را هم کنار می‌گذارند. به همین دلیل در برخی از انواع کرم مرطوب کننده خاص پوست چرب از SPF استفاده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا