علمی و پزشکی

راهکارهایی مفید برای بهبود سلامت روده

روده ها یکی از پیچیده ترین اندام های بدن هستند و اهمیت آن برای سلامت کلی موضوع تحقیقات زیادی در جامعه پزشکی بوده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروزطی دو دهه گذشته ، مطالعات زیادی انجام شده است که نشان دهنده رابطه بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن ، خلق و خو ، سلامت روان ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات غدد درون ریز ، بیماری های پوستی و سرطان است.

اصطلاح “میکروبیوم روده” به طور خاص به میکروارگانیسم های موجود در روده اشاره دارد. یک فرد حدود 300 تا 500 نوع مختلف باکتری در دستگاه گوارش دارد. اگرچه برخی از میکروارگانیسم ها برای سلامتی مضر هستند ، اما بسیاری از آنها برای بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند.

طیف گسترده ای از باکتریهای مفید در روده می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشند ، علائم افسردگی را کاهش دهند ، به مبارزه با چاقی کمک کنند و هزاران مزیت دیگر برای بدن داشته باشند.

در این گزارش ، وب سایت Health Line چند راه حل مفید برای بهبود سلامت روده ذکر کرده است:

کاهش سطح استرس: مقادیر بالای استرس برای کل بدن از جمله روده مضر است. برخی از راه های کاهش استرس می تواند شامل مراقبه ، پیاده روی ، ماندن در کنار خانواده یا دوستان ، کاهش مصرف کافئین و یوگا باشد.

خواب کافی: بی خوابی و کم خوابی می تواند به طور جدی بر سلامت روده تأثیر بگذارد و به نوبه خود می تواند مشکلات خواب بیشتری ایجاد کند.

آرام بخورید: جویدن کامل غذا و آرام غذا خوردن می تواند به هضم و جذب کامل مواد مغذی کمک کند. این می تواند به کاهش مشکلات گوارشی و سلامت روده کمک کند.

آب کافی بنوشید: نتایج چندین مطالعه نشان داده است که نوشیدن آب به میزان قابل توجهی بر مخاط روده و همچنین تعادل باکتری های مفید در روده تأثیر می گذارد. حفظ هیدراتاسیون راهی آسان برای بهبود سلامت روده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا