علمی و پزشکی

پروبیوتیک های مرده همچنین در مبارزه با التهاب مفید هستند.

آفتاب نیوز:

پروبیوتیک ها معمولاً باکتریهای فعال و زنده هستند که با میکروبیوتای دستگاه گوارش انسان ارتباط برقرار می کنند ، باکتری هایی که در حال حاضر در روده وجود دارند.

متخصصان تغذیه و دیگر متخصصان بهداشت دریافته اند که در صورت مصرف در اعتدال ، پروبیوتیک ها می توانند فواید سلامتی زیادی داشته باشند. این مزایا شامل متعادل کردن جمعیت باکتری ها در روده ، کمک به هضم و بهبود علائم بیماری های دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر است.

پروبیوتیک های مرده همچنین در مبارزه با التهاب مفید هستند.

به طور فزاینده ، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که باکتری های پروبیوتیکی غیرفعال یا “مرده” نیز می تواند فواید بسیاری داشته باشد. با این حال ، از آنجا که تعریف پروبیوتیک ها به “میکروارگانیسم های زنده” اطلاق می شود ، بسیاری از دانشمندان معتقدند که “باکتریهای مرده” یا غیرفعال به عنوان پروبیوتیک شناخته نمی شوند و نام “paraprobiotic” را برای آنها پیشنهاد می کنند.

کارشناسان همچنین می گویند ، در حالی که پروبیوتیک ها در رده مکمل های غذایی قرار می گیرند ، داروهای ضد پروبیوتیک در رده داروها رتبه بالاتری دارند.

اکنون در مطالعه‌ای که توسط متخصصان دانشگاه ویک فارست در وینستون-سالم انجام شده است ، پتانسیل سلامت یک طرفه ناسالم پاراکازهای مشتق از لاکتوباسیلوس انسانی (D3-5) مورد آزمایش قرار گرفته است.

در این مطالعه ، نویسندگان گزارش داده اند كه پاركازهای لاكتوباسیلوس حتی پس از عدم فعالیت با طول عمر بیشتر در آزمایش های انگلی انگلی روده نیز مؤثر هستند و همچنین باعث كاهش التهاب و بهبود عملکرد شناختی در موش های مسن می شوند.

دیواره های روده دارای مانع مخاطی هستند ، لایه ای از مخاط که مانع نشت باکتری های روده به جریان خون می شود ، و همچنین نشت مواد در جریان خون به داخل روده است. این سد طبیعی از بروز عفونت ها جلوگیری می کند و به حفظ سلامت عمومی کمک می کند.

با این حال ، با افزایش سن طعمه ، بیشتر و بیشتر نفوذ پذیر می شود و باعث می شود نشتی ها راحت تر اتفاق بیفتد و درنهایت منجر به التهاب عمومی کم سطح شود. این به خودی خود یک عامل خطر برای سایر مشکلات مانند دیابت ، چاقی و همچنین مشکلات قلبی عروقی و شناختی است.

کارشناسان دریافته اند که پروبیوتیک ها در حفظ یک روده سالم و جلوگیری از نشت موثر هستند ، اما داده ها کافی نیست. تعیین اثرات جانبی مؤثر در کاهش نشت روده و التهاب روده ، به متخصصان کمک می کند تا راهکارهای مؤثرتری را برای حل مشکل در نظر بگیرند و توضیح دهند که چرا پروبیوتیک ها فقط برای برخی افراد موثر هستند.

در آزمایشات ، استفاده از لاکتوباسیلوس پاراستامول غیر فعال در موشهای مسن به جلوگیری از اختلالات متابولیک ناشی از رژیم غذایی پرچرب کمک می کند. به گفته کارشناسان ، این همچنین خطر نشت روده را کاهش می دهد ، التهاب را کاهش می دهد و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

ماده اصلی که این تأثیرات مثبت را دارد ، لیپوئیک اسید ، یکی از اجزای اصلی دیواره سلولی باکتریایی در سویه ای است که محققان از آن استفاده کردند.

محققان گفتند که این آزمایشات نه تنها مشخص کرد که کدام یک از پروبیوتیک ها در جلوگیری از نشت روده و التهاب مؤثر است ، بلکه به اثبات این که نسخه مرده پروبیوتیک فوایدی مشابه نسخه زنده دارد نیز کمک کرده است.

این اولین مطالعه در نوع خود برای نشان دادن یک مؤلفه (لیپوئیک اسید) یک دیواره سلولی پروبیوتیک مرده است که تغییرات در میکروبیوم روده و تولید مخاط را تغییر می دهد و از این طریق نشت روده و التهاب در موش ها را تغییر می دهد. با توجه به سایت خبری پزشکی اخبار Medical News Today. پیری کاهش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا