علمی و پزشکی

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

همانطور که در گزارش شفاف آمده است، به گفته کارشناسان، یکی از موضوعات ضروری و مهم در دوران شیوع بیماری کرونا در جهان از جمله در کشور ما، موضوع واکسیناسیون است. زیرا کارشناسان مشاهده کرده اند که تزریق واکسن از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور تا 20 برابر جلوگیری می کند و از میزان بستری شدن و شدت بیماری در افراد واکسینه شده می کاهد.

حدود ۷۵ درصد از مردم دو بار واکسن کرونا را تزریق کردند و این باعث ایجاد سطح قابل قبولی از ایمنی در بین مردم شد.

با گذشت زمان، افراد باید دوز تقویت کننده واکسن ویروس کرونا را تزریق کنند تا با شروع اوج و کشف سویه های جدید ویروس کرونا، سطح ایمنی بدن کاهش پیدا نکند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر نوبت اول، نفر دوم 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر و نفر سوم 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر دریافت کرده اند. و تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 155 میلیون و 244 هزار و 17 دوز رسید.

در شبانه روز گذشته 17 هزار و 750 دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در هفته های اخیر میزان تزریق واکسن کاهش چشمگیری داشته است و این موضوع از نظر حفظ سطح ایمنی در جامعه نگران کننده است. زیرا این مشکل مربوط به بیماران مبتلا به کرونا شدید است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما به شهروندان این است که واکسیناسیون به ویژه برای افرادی که در گروه های پرخطر قرار دارند و یا ۶ ماه از آخرین واکسیناسیون آنها می گذرد در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی، در حال حاضر 6 نوع پلتفرم برای تولید واکسن کرونا در دنیا وجود دارد که این نوع پلتفرم ها در ایران نیز موجود است.

وی افزود: اکنون 50 میلیون دوز واکسن کرونا در سکوهای مختلف کشور ذخیره شده و آمادگی داریم تا تولید واکسن را به سرعت افزایش دهیم. 75 درصد از جمعیت کشور ما در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: پیش از این میانگین دوز روزانه واکسن کرونا بین 2 تا 3 هزار دوز بود که این میزان افزایش یافته است. به 15000 تا 20000 در روزهای اخیر، تا هزار دوز در روز. به منظور حفظ سطح ایمنی در جامعه، افراد نباید از تزریق دوز تقویت کننده واکسن غافل شوند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود دوزهای یادآوری واکسن کرونا را تزریق کنند و شستن مرتب دست ها را فراموش نکنند.

دکمه بازگشت به بالا