اقتصادی

رشد اقتصادی سوییس منفی شد

براساس یک گزارش شفاف به نقل از بلومبرگ ، یک گزارش اصلاح شده توسط وزارت اقتصاد سوئیس نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال 2021 در شرایطی که پیش بینی ها رشد مثبت 0.3 درصدی را نشان می دهد ، به 0.5٪ منفی رسیده است. همچنین 3.1 درصد کمتر از سه ماهه قبل افزایش یافت و این اولین رشد اقتصادی سه ماهه سوئیس در سه فصل است.

سوئیس مانند همسایگان خود قرنطینه جهانی و محدودیت های گسترده ای در فعالیت های تجاری ایجاد کرده است که منجر به افت شدید تقاضای مصرف کننده و جریان سرمایه می شود. در بین بخشهای مختلف ، تفریح ​​و سرگرمی با رشد منفی 5.1 درصدی بدترین نتایج را در بین بخشهای مختلف داشته است و پس از آن فعالیتهای اجتماعی با منفی 3.0 درصد قرار دارد. رشد کم دیگر مربوط به مصرف شخصی با رشد منفی 2.9 درصدی است.

با این حال ، افزایش تقاضای خارجی کالاهای ساخت سوئیس در آن دوره تأثیر عمده ای در رشد کشور داشت. صادرات سوئیس در سه ماهه اول 1.2 درصد و واردات 2.2 درصد رشد داشته است.

انجمن مهندسی مکانیک کشور هشدار داده است که 80 درصد اعضای آن مجبور شده اند در ادامه فعالیت های خود از دولت کمک بگیرند. اقتصاد سوئیس در سال 2020 در کل 2.9٪ سقوط کرد.

متوسط ​​رشد اقتصادی فصلی سوئیس بین سالهای 1980 و 2021 0.34 درصد بود که بالاترین رقم ثبت شده در سه ماهه سوم سال 2020 با 7.2 درصد و کمترین نرخ رشد منفی ثبت شده 7.3 درصد در سه ماهه بود. این سال دوم سال 2020 بود.

برای کمک به تقویت رشد اقتصادی و افزایش رقابت تولیدکنندگان خارجی ، بانک مرکزی سوئیس به طور فعال وارد بازار ارز شده و نرخ بهره را به منفی 0.75٪ کاهش داده است ، کمترین نرخ بهره در تاریخ کشور.

دکمه بازگشت به بالا