عمومی

رشد ۷۰ درصدی حقوق دولتی معادن در چهارمحال و بختیاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، امیرارسلان سیدین بروجنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره تحقق ۱۰۰ درصدی هدف سال گفت: در یکسال اخیر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از ۱۰۶ معدن فعال استان تولید و استخراج شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مواد معدنی استخراج شده از معادن چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان و سنگ آهک هستند.

سیدین بروجنی بیان داشت: در ازای مواد معدنی استخراج شده از معدن‌کاران، بهره مالکانه و حقوق دولتی دریافت و به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: حقوق دولتی یا بهره مالکانه سهمی است که دولت بابت بهره‌برداری و استخراج مواد معدنی از شخص بهره‌بردار دریافت می‌کند.

سیدین در خصوص نحوه هزینه کرد حقوق دولتی معادن هم گفت: درصدی از این بهره مالکانه که به حساب خزانه واریز می‌شود به عنوان هزینه‌های تملیکی و جاری به استان‌ها بازگردانده می‌شود تا برای تسهیل در امور زیرساختی معادن، پروژه‌های شناسایی و پی جویی مواد معدنی در استان و زیر ساخت‌های عمومی مناطق کمتر برخوردار هزینه شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۶۲ محدوده معدنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری هستند.

سیدین خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال و بمنظور جلب مشارکت مردم در فعال‌سازی معادن در کوتاه‌ترین بازه زمانی، محدوده‌های اکتشافی و معدنی بدون بهره بردار به مزایده گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: واگذاری محدوده‌های معدنی خارج از فرایند مزایده و در چارچوب ماده ۸۳ آئین نامه اجرایی قانون معادن هم به عنوان اولویت بخش معادن در سال جاری است.

دکمه بازگشت به بالا