علمی و پزشکی

رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری مجله تفریحی زیباروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای بزرگداشت مجاهدان علما و روحانیون و پیشکسوتان امور خیریه را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوران دفاع مقدس، طلبه های جوان در میدان هستند. خط مقدم میدان نبرد و بسیاری از آنها از بین رفته اند.

رهبر معظم انقلاب جهاد و شهادت را فرهنگی ریشه دار در حوزه های علمیه دانستند و با ذکر نمونه هایی از علمای شهید شیعه و سنی افزودند: و ما نیازمند ارتداد جوان هستیم.

رهبر معظم انقلاب: اولین مخاطب در هر عرصه ای از جهاد و دعوت به حسن روحانیت

بیشتر بخوانید:

وی امام بزرگوار را مصداق بزرگ علم و جهاد دانست و خاطرنشان کرد: این بزرگوار از آنجایی که اولین مجاهد زمان خود و بسیاری از ادوار دیگر بوده و با این نتایج در تاریخ شیعه جهادی بزرگتر از جهاد او نیست. در بالاترین سطح علمی نیز قرار دارد این نشان می دهد که ورود به عرصه جهاد ربطی به علم و تحقیق و تدریس ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انواع جهاد اعم از جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی افزودند: در هر یک از عرصه های جهادی که اولویت و نیاز کشور است، مخاطبان اول باید با حس و حال وارد میدان شوند. مسئولیت، دانشمندان جوان و دانشمندان هستند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم روحیه غرورآفرین و فرهنگ جهادی در جامعه روحانیت، به اعضای کنگره شهدای روحانی توصیه کرد با موافقت روحانیت، به تبلیغ و ترویج نام، تصویر، وصیت نامه و زندگی نامه و جایگاه روحانیت ادامه دهند. روحانیون اهالی اندیشه و فرهنگ از موقعیت معنوی این بزرگواران بهره ببرند تا به همه عرضه شود.

21217

دکمه بازگشت به بالا