اقتصادی

زنگنه: نباید صیانت از تولید را برای رضایت عمومی ذبح کرد

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: اگر صیانت از تولید را از رضایت عمومی ذبح کنیم به هر دو هدف نمی رسیم زیرا هم بخش تولید و هم مردم. رنج خواهد برد.”

محسن زنگنه در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، در خصوص سیاست دولت برای مدیریت قطعی برق در تابستان، گفت: اولویت دادن به قطعی برق مغایر با اسناد ابلاغی، برخلاف اصل 44 قانون و مغایر با قوانین اجرایی است که بارها تذکر داده ایم. دولت این سمت را دارد، اما متأسفانه دولت ها عموماً به این موضوع پایبند نبوده و برای مدیریت قطعی برق، صنایع مدیریت قطع برق را ترجیح می دهند و امسال نیز این موضوع تکرار شده است.

تلفات قطعی برق صنعتی به مراتب بیشتر از قطعی برق در بخش خانگی است

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید ادامه داد: ضرر این سیاست به مراتب بیشتر از قطعی برق است. ما معتقد نیستیم که برق صنایع به هیچ وجه قطع نشود، اما قانون تصریح کرده است که در برخی موارد نباید صنایع در اولویت قرار گیرند. اما اکنون اولویت اول قطعی برق، صنعت است. این امر ضربه شدیدی به صنعت وارد کرد و باعث افزایش شدید تورم در بخش تولید شد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی هزینه های تولید افزایش یابد نتیجه آن تورم در حوزه تقاضا خواهد بود. در سال های اخیر به دلیل تعطیلی کارخانه ها شاهد افزایش قیمت سیمان و فولاد بوده ایم. دولت باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشد، زیرا آسیب های وارده به بخش تولید غیرقابل جبران است. گفت‌وگو بین بخش خصوصی، اتاق‌های اصناف و اتاق‌های بخش کشاورزی با دولت باید تقویت شود.

زنگنه در پایان تاکید کرد: در صورت حمایت از تولید، شاهد اشتغال زایی، حفظ ارزش پول ملی، افزایش صادرات و عرضه کالا خواهیم بود. وقتی صیانت از تولید را از رضایت عمومی سلاخی کنیم، هر دو هدف محقق نمی شود، بخش تولید متضرر می شود و در نهایت مردم راضی نمی شوند. من معتقدم دولت باید به سیاست ابلاغی رهبری توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا