سازمان ملل درخواست فلسطین برای صدور حکمی درباره اشغالگری اسرائیل را بررسی می‌کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) در حال بررسی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان بین المللی دادگستری لاهه برای صدور حکم قانونی درباره اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «ما»، مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان بین المللی دادگستری لاهه برای صدور حکم قانونی درباره اشغالگری اسرائیل رسیدگی می کند. سرزمین فلسطین است و انتظار می رود این درخواست پذیرفته شود و حکم اشغالگری اسرائیل ظرف یک یا دو سال صادر شود.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که دلیل به تعویق افتادن رای، تهیه بودجه برای تامین مالی کار دادگاه است که حدود 300 هزار دلار هزینه دارد که نیمی از آن برای ترجمه اسناد است.

پیش نویس قطعنامه از دیوان بین المللی دادگستری می خواهد که یک نظر مشورتی صادر کند که در آن عواقب حقوقی تداوم نقض حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، اشغال طولانی مدت اراضی آنها، شهرک سازی ها و الحاق سرزمین آنها به کشورهای اشغالی، و تصویب قوانین و اقدامات تبعیض آمیز اسرائیل باید مشخص شود.

روزنامه آهارونوت به نقل از مایکل سیفرد، کارشناس حقوق بین الملل و حقوق بشر، گفت: اگر حکمی مبنی بر ارتکاب جنایات تبعیض نژادی (آپارتاید) اسرائیل در کرانه باختری صادر شود، عواقب جدی در پی خواهد داشت و دادستان دادگاه کیفری بین المللی از اسرائیل تحقیقات انجام خواهد داد.

ماه گذشته، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست کرد که تحقیقات خود را درباره «ماهیت قانونی اشغال استعماری اسرائیل» در اراضی فلسطین، از جمله قدس اشغالی، منتشر کند و در مورد درخواست فلسطین تصمیم بگیرد. .

در این رای گیری 98 کشور عضو سازمان ملل به این طرح رای مثبت دادند، 17 کشور از جمله آمریکا، ایتالیا، آلمان، استرالیا، کانادا، اتریش و جمهوری چک رای مخالف و 52 کشور رای ممتنع دادند. .

فلسطینی‌ها با این قطعنامه از دادگاه لاهه خواستند که اشغال رژیم صهیونیستی آنطور که در قطعنامه شماره شورای امنیت آمده موقتی نیست. 242 و اینکه این اشغال باید از طریق مذاکره بر اساس فرمول سرزمین برای صلح پایان یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا