اقتصادی

سفر نخست وزیر پاکستان به روسیه برای پیشبرد خط لوله گازی شمال-جنوب

عمران خان، نخست وزیر پاکستان، روز چهارشنبه برای پیشبرد ساخت یک خط لوله چند میلیارد دلاری با همکاری شرکت های روسی که مدت ها به تعویق افتاده بود، به مسکو سفر کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سفر نخست وزیر پاکستان برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و گفتگو درباره موضوعاتی از جمله همکاری اقتصادی، تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که چند کشور غربی برای اعزام نیرو به شرق اوکراین با هدف تحریم های جدید، نیروهای خود را اعزام کردند.

سخنگوی وزارت انرژی پاکستان درباره خط لوله پاکستان استریم به رویترز گفت: هر دو کشور خواهان راه اندازی این پروژه در اسرع وقت هستند. وی تایید کرد که حمد ازهر وزیر انرژی عمران خان را در این سفر همراهی خواهد کرد.

خط لوله 1100 کیلومتری که به خط لوله شمال-جنوب نیز معروف است، اولین بار در سال 2015 مورد توافق قرار گرفت و قرار بود توسط یک شرکت روسی ساخته شود و توسط روسیه و پاکستان تامین مالی شود.

عمران خان پیش از این نیز نسبت به وضعیت اوکراین و احتمال تحریم های جدید و تاثیر آن بر همکاری اسلام آباد و مسکو ابراز نگرانی کرد.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. این پروژه به دلیل وابستگی فزاینده پاکستان به واردات LNG، برای پاکستان به ویژه بخش برق آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش رویترز، پروژه خط لوله به دلیل تحریم های قبلی به تعویق افتاده است. خان روز سه شنبه به روسیه امروز گفت که خط لوله شمال به جنوب به تعویق افتاده است. یکی از دلایل تحریم های ایالات متحده علیه شرکت های درگیر در این پروژه بود. بنابراین، یافتن شرکتی که تحریم نشده باشد، مشکل بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا