بین الملل

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهور عراق کرد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، محمدکاظم الصادق سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (سه شنبه) استوارنامه خود را تقدیم برهم صالح رئیس جمهور عراق کرد.

وی پیش از این رونوشتی از استوارنامه خود را به فواد حسین وزیر خارجه عراق تسلیم کرده بود.

الصادق جایگزین ایرج مسجدی شد. سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران 20 اردیبهشت ماه در بغداد بود و در آغاز مأموریت خود در محل شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین پیش از عزیمت به این مأموریت در روز یکشنبه (18 اردیبهشت) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد. امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به عنوان دو کشور مهم منطقه، در زمینه گسترش و تقویت روابط بین مبادلات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عمومی و سایر جنبه های روابط

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ۲۲ فروردین در نشست هفتگی خود به خبرنگاران گفت: محمدکاظم الصادق، سفیر جدید ایران در بغداد منصوب شده و به زودی به عراق سفر خواهد کرد.

الصادق جایگزین ایرج مسجدی شد. مسجدی از ژانویه 2016 مسئولیت سفارت ایران در بغداد را برعهده داشت.

الصادق به زبان عربی تسلط کامل دارد و از خانواده ای حوزوی و علمی شهرت دارد و برادر کوچکتر شیخ محمدرضا الصادق نویسنده و شاعر معروف است.

انتهای پیام/




این را برای صفحه جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا