اقتصادی

سقوط طلای جهانی دنباله‌دار شد

در حالی که معامله گران منتظر نشانه های بیشتر در مورد استراتژی نرخ بهره بانک های مرکزی بودند، طلای جهانی روز دوشنبه پس از ثبت بدترین هفته خود در پنج هفته اخیر، تحت فشار تقویت دلار کاهش یافت.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، هر اونس طلا تا ساعت 6:41 به وقت شرقی با 6.4 درصد کاهش به 1744.70 دلار رسید و طلای آمریکا 0.37 درصد کاهش یافت و به 1745.80 دلار رسید. طلا در هفته منتهی به 18 نوامبر 1.2 درصد کاهش یافت که بدترین قیمت آن از هفته منتهی به 14 اکتبر بود، علیرغم اینکه در 15 نوامبر به بالاترین حد خود از اواسط اوت رسیده بود.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس، گفت: «در حالی که هیچ خبر اقتصادی مهمی برای تقویت احساسات در آسیا وجود ندارد، معامله گران نسبت به دلار آمریکا کاملاً صعودی هستند، زیرا اظهارات تندروانه اعضای فدرال رزرو هفته گذشته بر طلا تأثیر زیادی گذاشت. شاخص دلار 0.2 درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

سیمپسون افزود: طلا می تواند سطوح حمایتی 1735 دلاری و 1729 دلاری را در آستانه آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه آزمایش کند و اگر در آستانه روز شکرگزاری (تعطیلات) آمریکا در روز پنجشنبه سریعتر از حد انتظار حرکت کند، پتانسیل دلار برای ادامه روند صعودی خود وجود دارد. . وجود دارد.

همانطور که دیگر مقامات فدرال رزرو اخیرا تایید کردند، انتظار می رود بانک مرکزی به افزایش نیم درصدی نرخ بهره ادامه دهد. نرخ های بهره بالا مانع از سرمایه گذاری در طلای بدون بازده می شود.

به گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین پیامدهای اقتصادی محدودیت های جدید کووید-19 در چین، بزرگترین مصرف کننده شمش، را که به نظر می رسد احساسات را در بازارهای آسیایی گسترده تر کاهش می دهد، ارزیابی کردند. قیمت فیزیکی طلا در چین هفته گذشته به دلیل کاهش خرید به شدت کاهش یافت.

به گزارش بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 0.8 درصد کاهش به 20.74 دلار، پلاتین با 0.9 درصد کاهش به 968.62 دلار و پالادیوم با 0.7 درصد کاهش به 1924 دلار رسید و به 34 سنت رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا