اقتصادی

طلای جهانی در اوج ترمز کشید

پیش از انتشار آمار تورم آمریکا، طلا نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود ثابت ماند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، قیمت طلا امروز (چهارشنبه) بدون تغییر بود و در جلسه قبل به بالاترین سطح یک ماهه نزدیک شد، در حالی که تمرکز بر آمار تورم ایالات متحده است که اواخر هفته جاری منتشر می شود.

قیمت هر اونس طلا تا ساعت 6:31 صبح به وقت شرقی با 4.7 درصد کاهش به 1707.90 دلار رسید و طلا در بورس کالای آمریکا با 0.27 درصد کاهش به 1708.90 دلار رسید. به دنبال کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه و همچنین برخی خریدهای فنی، قیمت طلا از سطح کلیدی 1700 دلار عبور کرد و در جلسه قبل به بالاترین سطح یک ماهه رسید.

تمرکز سرمایه گذاران همچنان بر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده است که روز پنجشنبه منتشر می شود. این داده ها احتمالاً سرنخ هایی در مورد موضع بانک مرکزی ایالات متحده در مورد افزایش نرخ بهره ارائه می دهند.

اگرچه طلا محافظی در برابر تورم محسوب می شود، اما افزایش نرخ ها هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می دهد.

دو سیاستمدار ارشد بانک مرکزی اروپا روز سه‌شنبه گفتند که بانک مرکزی اروپا به افزایش هزینه‌های استقراض ادامه خواهد داد، حتی در شرایطی که اقتصاد منطقه یورو آسیب می‌بیند، زیرا حفظ تورم بالا بسیار دشوار خواهد بود.

SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی های آن 0.3 درصد افزایش یافت و از 905.48 تن در روز دوشنبه به 908.38 تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت هر اونس نقره در 21.35 دلار ثابت بود. پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 996.99 دلار و پالادیوم 0.5 درصد کاهش یافت و به 1912.2 سنت رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا