بین الملل

«سمیر جعجع» به دادگاه نظامی لبنان احضار شد

دادگاه نظامی لبنان سمیر گیج، رهبر حزب نیروهای لبنانی و متهم اصلی حادثه بیتون در بیروت را برای شنیدن توضیحات وی در مورد این حادثه احضار کرده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، دادگاه نظامی لبنان امروز (پنجشنبه) دقیقاً یک هفته پس از این حادثه ، سمیر گیج ، رهبر حزب “نیروهای لبنانی” را که متهم به دست داشتن در این حادثه است احضار کرد.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دادگاه نظامی لبنان از سمیر گیج خواهد خواست تا در مورد تیراندازی ها و خشونت های هفته گذشته در منطقه الطیون بیروت اظهار نظر کند.

منابع آگاه خاطرنشان کردند که پس از اعتراف مظنونان حادثه در التائونه ، قاضی فادی عقیقی ، کمیسر دولت لبنان در دادگاه نظامی ، موافقت کرد که جلسه ای را برای رهبر حزب نیروهای لبنانی و حضور وی در دادگاه نظامی با این حال ، سمیر گیجیا هنوز به این درخواست پاسخ نداده است.

پنجشنبه گذشته درگیری مسلحانه در منطقه الطیون لبنان با استفاده از مسلسل سبک و آر پی جی رخ داد.

درگیری در جریان تجمع هواداران حزب الله و جنبش امل علیه اقدامات قاضی بیتار ، بازرس پرونده انفجار هولناک در بندر بیروت ، در اطراف دادگاه.

در این درگیری ها حداقل هفت نفر کشته و 33 نفر زخمی شدند و ارتش لبنان دست کم 9 نفر را دستگیر کرد.

رئیس‌جمهور لبنان گفت که برای بررسی این حوادث با طرف‌های مربوطه تماس گرفته است و به کسی اجازه نمی‌دهد کشور را برای منافع شخصی گروگان بگیرد.

چند روز پیش دبیرکل حزب الله لبنان درباره آخرین تحولات لبنان از جمله حادثه بیت بیروت صحبت کرد و آن را مهم و خطرناک توصیف کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز حزب نیروهای لبنانی به رهبری سمیر گیج را بزرگترین تهدید برای مسیحیان لبنان خواند و گفت که طرح این حزب در حادثه الطیونه ایجاد جنگ داخلی در این کشور است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا