علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

سونوگرافی تعیین جنسیت در هفته چندم بارداری انجام می شود؟

هفته بارداری برای انجام سونوگرافی چند هفته است؟

کشف جنسیت جنین یکی از هیجان انگیزترین لحظات برای والدین و اعضای خانواده در دوران بارداری است. اما مهمتر از همه، مادر نباید جنسیت کودک خود را جدی بگیرد، بلکه باید سعی کند همیشه آرام و سپاسگزار باشد و به او و نوزاد آسیبی نرساند.

روش های تعیین جنسیت جنین

در دوران بارداری دو راه برای تعیین جنسیت وجود دارد:

مطالعات کروموزومی مانند آمنیوسنتز

سونوگرافی: رادیولوژیست جنسیت جنین را بررسی می کند.

تعیین جنسیت با سونوگرافی چند هفته بارداری است؟

سونوگرافی جنسی در هفته بیستم بارداری انجام می شود و شکل قلب نوزاد (142 ضربه در دقیقه) و شکم، صورت و پاهای نوزاد را نشان می دهد. در نهایت، جنسیت نوزاد را می توان از روی شکل آلت تناسلی تعیین کرد.

سونوگرافی برای تعیین جنسیت چه اشکالی دارد؟

مهم ترین عامل در تعیین جنسیت جنین، سن بارداری (سن جنین و مادر) است. به عنوان مثال، مادری که در اوایل بارداری (در هفته 12 بارداری) برای آزمایش غربالگری مراجعه می کند، می تواند جنسیت جنین را تعیین کند، اما میزان خطا وجود دارد. پس از این زمان، میزان خطای سونوگرافی برای تشخیص جنسیت کاهش می یابد. به طور کلی جنسیت جنین از هفته شانزدهم به بعد با دقتی تقریبا بی عیب و نقص تعیین می شود.

در این زمان مادر در سه ماهه دوم بارداری که بهترین زمان برای تعیین جنسیت جنین است برای معاینه می رود. در واقع عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند که به شرح زیر است:

سفارش و کیفیت تجهیزات و لوازم سونوگرافی

نحوه ننشستن جنین و وضعیت جنین، مثلاً اگر جنین در حالت نشسته باشد، یعنی. اندام های تناسلی جنین یا اندام های جنین روی هم قرار می گیرند و ممکن است انسداد ایجاد کنند. البته می توان با روش های جدیدی که امروزه در دسترس است بر این موانع فائق آمد.

افزایش وزن و چربی اضافی شکم

تجربه و صلاحیت رادیولوژیست: تجربه رادیولوژیست هم در تعیین جنسیت و هم در تعیین سلامت جنین موثر است.

ارزش تعیین جنسیت جنین با سونوگرافی

با پیشرفت علم و فناوری، تعیین جنسیت دقیق‌تر شده است و حتی قبل از لقاح نیز می‌توان آن را شناخت. اما هزینه و پرداخت فاکتورهای مهمی هستند که بسیاری از مردم به آن توجه می کنند. روش تعیین جنسیت با استفاده از pgd یا iui بسیار پرهزینه است، برای همه امکان پذیر نیست، اما ارزان ترین راه برای تشخیص جنسیت جنین استفاده از سونوگرافی است که در هر زمان می توان از آن استفاده کرد.

نتیجه:

به هر حال جنسیت جنین هر چه باشد، نعمت و رحمت خداوند است. این رفتار انسان است که زندگی همه را بی ارزش می کند. برای تعیین جنسیت جنین خود در شیراز میتوانید به سونوگرافی در شیراز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا