بین الملل

ششمی کرمی در حرکت دو ضرب

وزنه برداری قهرمانی آسیا

ملی پوشان وزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا به یک مدال برنز دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا کره جنوبی برگزار شد و ایران ۲ نماینده داشت که در پایان صاحب یک مدال  برنز شد.

در گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم ۹ وزنه بردار به رقابت پرداختند و نماینده کویت نیز اوت شد.

عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:

*حرکت یکضرب

مهدی کرمی، در اولین حرکت یکضرب، وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سر بُرد. او در حرکت دوم نیز وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد. کرمی در حرکت سوم، پشت وزنه ۱۷۷ کیلوگرم قرار گرفت که در مهار این وزنه ناموفق بود، با همان رکورد ۱۷۳ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

امیر عزیزی در حرکت اول وزنه ۱۶۳ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم هم وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را مهار کرد. عزیزی در حرکت پایانی خود وزنه ۱۷۴ کیلوگرم را انداخت تا در یکضرب با رکورد ۱۶۹ کیلوگرم ششم شود.

*حرکت دوضرب:

امیر عزیزی در اولین حرکت پشت وزنه ۲۰۱ کیلوگرم ایستاد و آن را مهار کرد. برای حرکت دوم مربیان وزنه را به ۲۱۲ کیلوگرم افزایش دادند که توانست این وزنه را به سختی زیاد مهار کند و ۳ چراغ سفید داوران را بگیرد. در حرکت سوم خود نتوانست در مهار وزنه ۲۱۸ کیلوگرم موفق عمل کند و با همان ۲۱۲ کیلوگرم به چهارم دوضرب و ششم مجموع رسید.

مهدی کرمی به عنوان دیگر نماینده کشورمان در حرکت نخست خود وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را زد. او در حرکت دوم به وزنه ۲۱۱ کیلوگرم‌ حمله کرد و آن را زد. مربیان برای اینکه کرمی به مدال برسد برای او وزنه ۲۱۷ کیلوگرم را انتخاب کردند و آن را انداخت. او با ۲۱۱ کیلوگرم ششم‌ دوضرب شد.

در مجموع با رکورد ۳۸۴ کیلوگرم به عنوان پنجمی دست یافت.

دکمه بازگشت به بالا