علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

صابون ضد جوش یا کرم ضد جوش

همه ما حداقل یکبار اسم صابون ضد جوش رو شنیده‌ایم. اما آیا واقعا می‌دانید که صابون ضد جوش چه نوع صابونی است و چه خاصیتی دارد؟ استفاده از آن برای چه کسانی لازم است؟ در ادامه ضمن توضیح علل بروز جوش در پوست صورت، به توضیح چیستی صابون ضد جوش صورت، خواص آن و معرفی چند مدل طبیعی و بدون ایجاد حساسیت و عوارض آن و قیمت سرم هیالورونیک اسید خواهیم پرداخت. همچنین طی این مطلب می‌توانید صابون ضد جوش مخصوص پوست خودتان را پیدا نمایید.

دلایل بروز جوش در پوست صورت

دلایل متعدد و گسترده‌ای می‌توانند موجب بروز انواع جوش‌های سرسیاه و چرکی در پوست صورت ما شوند. از جمله ژنتیک، سن بلوغ، افزایش بیش از حد چربی پوست، آلودگی های پوستی، استفاده از برخی داروها، تغییرات هورمونی بدن و … . همچنین جالب است بدانید فلور نرمال طبیعی پوست نیز در صورت تحریک می‌تواند موجب ایجاد و تشدید جوش‌ها و آکنه‌های پوستی گردند. صابون ضد جوش صورت در واقع صابونی هست که به منظور از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌های پوستی به کار برده می‌شود. این روزها به دلایل مختلفی مثل آلودگی هوا، استرس، سن بلوغ، افزایش چربی بیش از حد پوست و … پوست ما در معرض بروز انواع جوش ها و لک ها قرار گرفته و عدم رسیدگی ما هم می‌تواند این روند را تشدید نماید.

صابون ضد جوش صورت چیست؟

سرم ضد جوش لاکچری کوین با رفع آلودگی‌های موجود بر روی پوست که در طول روز بر اثر عوامل مختلف ایجاد می‌شوند، همچنین تنظیم میزان چربی پوست، مانع از بروز جوش‌ها و آکنه‌های موجود بر روی پوست خواهند شد. به علاوه اگر هم اکنون نیز پوست شما گرفتار ظاهر ناخوشایند این جوش‌ها و لکه‌ها باشد، صابون ضد جوش با پاکسازی پوست صورت از آلودگی‌ها و پاکسازی منافذ پوست، موجب رفع آن‌ها خواهد شد. البته که نوع صابونی که بدین منظور استفاده می‌کنید، در گرفتن این نتایج بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مهم است که صابون مورد استفاده شما، متناسب با نوع پوستتان و با استفاده از متریال طبیعی تهیه شده باشد. همچنین می‌بایست از مواد شیمیایی در آن به کار نرفته باشد تا احیانا درگیر عوارض جانبی آن‌ها نشوید.

چرا باید از صابون ضد جوش صورت استفاده کنیم؟

حالا که با صابون ضد جوش و نحوه عملکرد آن آشنا شده‌اید، لازم است که با خواص و فوایدی که استفاده و شستشوی پوست با این نوع صابون‌ها دارد نیز آشنا شوید. در ادامه 6 تا از مهم‌ترین دلایلی که میتوانیم برای استفاده از صابون ضد جوش صورت بیان کنیم، شرح داده شده است: همان طور که گفتیم، به هم خوردن تعادل چربی پوست یکی از شایع‌ترین علل ایجاد جوش‌ها و آکنه‌های پوستی است که صابون ضد جوش با تنظیم میزان استاندارد چربی پوست، از بروز آن‌ها جلوگیری و موارد ایجاد شده از قبل را نیز از بین خواهد برد.

بهترین صابون های ضد جوش قوی + نحوه استفاده

صابون های ضد جوش استاندارد بر اساس نوع پوست، با خواصی که دارند، می‌توانند انواع لک، جوش و آکنه‌های پوستی را پاکسازی کرده و از بروز دوباره آن‌ها جلوگیری به عمل آورند. با استفاده از صابون‌های ضد جوش صورت، شادابی و تازگی به منافذ پوستی شما برخواهد گشت و بعد از استفاده احساس طراوت بسیار دلنشینی خواهید داشت. با مصرف منظم و روزانه صابون ضد جوش مختص پوست صورت خودتان، بعد از مدتی لک‌ها و  تیرگی‌های پوست شما برطرف و متوجه خاصیت روشن کنندگی این صابون‌ها خواهید شد.

یک سرم سیر سیاه قوی و ایده آل، خواص آنتی باکتریالی بالایی داشته که موجب پاکسازی و نظافت کامل پوست و منافذ موجود بر روی آن خواهد شد. علاوه بر صابون‌های ضد چین و چروک، با استفاده مداوم از صابون‌های ضد جوش مناسب در روتین مراقبت از پوست خود، علاوه بر از بین بردن لک‌ها و جوش‌های پوستی‌، جای چین و چروک‌های صورت شما نیز کم‌رنگ‌تر خواهد شد. وقت آن رسیده است که با انتخاب صابون ضد جوش مناسب پوست خود و استفاده منظم از آن در روتین مراقبت از پوستتان، ظاهر زیبا و جذابتان را دو چندان کنید.

 صابون های ضد جوش مخصوص پوست چرب و جوش دار

  • شوینده جامد معدنی: حاوی روغن درخت چای و خاک رس و پودر کربن فعال هست که فوق العاده خاصیت آنتی باکتریال داشته و بعد از استفاده اصلاً پوست رو خشک نمیکنه.

طرز مصرف: شبها قبل از خواب، با کف شوینده، پوست صورتمون رو میشوریم، صبح بعد از بیدار شدن، اگر پوست احتیاج به شستشو داشت، که با توجه به چرب بودن پوست، حتماً احتیاج داره، دوباره با کف صابون، صورت رو میشوریم.

  • شوینده جامد سیاه: حاوی پودر کربن اکتیو و روغن درخت چای هست و برای کسایی که پوست چرب و جوشدار دارن، با کنترل چربی پوست و خاصیت آنتی باکتریالی که داره، باعث خشک شدن و زودتر خوب شدن جوش ها میشه.
  • شوینده جامد انار: شوینده جامد روغن هسته انار با تنظیم و تعدیل چربی پوست، به همراه بستن منافذ موجود در آن، موجب رفع جوش‌های سرسیاه و چرکی پوست صورت خواهد شد. همچنین شفاف کنندگی از خاصیت‌های آن می‌باشد.
  • شوینده جامد زردچوبه: خاصیت روشن کنندگی و شفاف کنندگی داشته و با بستن منافذ پوست، به جوانسازی و احیا آن کمک خواهد کرد. افراد دارای پوست معمولی هم می‌توانند از این صابون ضد جوش صورت استفاده نمایند.

صابون های مخصوص پوست معمولی و نوجونان مستعد جوش

  • شوینده جامد اسطوخودوس تهیه شده از عصاره و گل اسطوخودوس: استفاده از عصاره اسطوخودوس در شوینده ها و محصولات مراقبت پوستی باعث روشن تر شدن رنگ پوست شده و به دلیل خواص آنتی باکتریالی، واسه کاهش التهابات پوستی و جوش انتخاب مناسبی محسوب میشه. ضد چین و چروک و جوان کننده پوست هم هست.
  • شوینده جامد زردچوبه: خاصیت روشن کنندگی و شفاف کنندگی داشته و با بستن منافذ پوست، به جوانسازی و احیا آن کمک خواهد کرد. افراد دارای پوست چرب و جوش دار نیز می‌توانند در روتین مراقبت از پوست خود از این صابون استفاده نمایند.
  • شوینده جامد جلبک اسپیرولینا: این صابون، پاک‌کننده عمقی منافذ پوست بوده و همچنین حاوی مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های موجود در سلول‌های پوست می‌باشد. همچنین روشن و شفاف کنندگی از خواص شوینده جامد جلبک اسپیرولینا بوده که در کنار خاصیت ترمیم‌کنندگی، آن را به یک صابون تمام عیار برای پوست‌های معمولی تبدیل می‌نماید.

صابون های مخصوص پوست خشک و حساس

افراد دارای پوست خشک و حساس می‌بایست ضمن رعایت روتین مراقبت از پوست خشک، برای حفظ رطوبت و همچنین پاکسازی پوست خود اهمیت ویژه‌ای قائل گردند. در ادامه چند تا از پیشنهادهای سزامول در مورد صابونهای ضد جوش صورت مناسب افراد دارای این نوع پوست را معرفی خواهیم کرد.

  • شوینده جامد روغن هسته انگور: این صابون برای پوست های خشک خیلی عالیه، چون حاوی روغن هسته انگور هست که ویتامین E زیادی داره. همچنین ضد آلرژی و حساسیت هست. علاوه بر این موارد تمام منافذ پوست رو پاکسازی کرده و سلول های مرده سطح پوست رو از بین میبره. نگران نباشین چون اصلا پوست رو خشک و بی‌آب نمیکنه.

طرز مصرف: روزی یک مرتبه قبل از خواب، با کف شوینده، پوست خودتون رو بشورید.

  • شوینده جامد جوانی: این صابون ضمن حریک فرآیند کلاژن‌سازی در پوست، موجب رفع جوش‌های سرسیاه موجود در سطح آن نیز خواهد شد و خاصیت سفت کنندگی پوست را نیز دارا است.

نکته: لازم به ذکر است شوینده جامد جوانی را می‌توان برای شستشوی انواع پوست‌ها به کار گرفت.

صابون های مخصوص پوست مختلط

  • شوینده جامد روغن هسته انار: این صابون برای کسانی که پوست مختلط دارند، یعنی بر روی قسمت تیزون( روی بینی و پیشونی)، چربی پوست آن‌ها تجمع می‌یابد، مناسب می‌باشد. صابون انار سزامول با تنظیم میزان چربی پوست، در رفع جوش‌های سرسیاه و سرسفید این نوع پوست‌ها موثر می‌باشد.

سوالات متداول

کدام نوع صابون برای پوست‌های چرب و جوش دار مناسب می باشد؟ شوینده های جامد معدنی، شوینده جامد سیاه و شوینده جامد انار با توجه به خواص خود، پیشنهاد شده برای این نوع از پوست‌ها می‌باشند. توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است. کدام نوع صابون برای پوست‌های خشک مناسب می باشد؟ صابون انگور و شوینده جامد جوانی برای این نوع پوست مناسب هست. استفاده از ماسک خاک رس هم در رفع جوش‌ها و شادابی پوست‌های خشک بسیار تاثیرگذار می‌باصابون از بین بردن جای جوش یک راهکار ساده و مؤثر برای پاکسازی پوست است. جای جوش که به آن اسکار آکنه نیز می‌گویند، بسیار آزاردهنده است. بعضی‌ها تصور می‌کنند که جای جوش هرگز از بین نمی‌رود. با اینحال این عارضه ناخوشایند قابل درمان است. در این نوشته قرار است علاوه بر معرفی صابون‌های طبیعی مخصوص از بین بردن جای جوش، راهکارهای ساده و خانگی موثری نیز به شما آموزش داده شود.

انواع جای جوش

جای جوش یا اسکار آکنه انواع مختلفی دارد که عبارتند از: زخم آتروفیک این نوع اسکار نتیجه فرایند ناکامل درمان جوش است. این فرایند ناکامل باعث ایجاد زخم‎هایی می‌شود که از آن به عنوان زخم آتروفیک نام برده می‌شود. در این عارضه درواقع فیبروبلاستی که باید در فرآیند بهبود جوش تولید شود، کافی نیست. فیبروبلاست‌ها عناصری هستند که در بهبود زخم و عارضه‌های پوستی نقش اساسی داشته و کلاژن سازی را تحریک می‌کند اسکار هیپرتروفی زخم هیپروتروفی زمانی ایجاد می‌شود که پوست فیبروبلاست‌های زیادی ایجاد می‌کند. تولید فیبروبلاست به منظور بهبود جوش اتفاق می‌افتد. وقتی تولید این عنصر بیشتر از حد طبیعی باشد، جای جوش باقی می‌ماند. اسکار کلوئیدی اسکار کلوئیدی شبیه به اسکار هیپرتروفی است، با این تفاوت که  معمولا بسیار ضخیم‌تر و وسیع‌تر از خود جوش است. این نوع جای جوش معمولا تیره تر از پوست اطراف خود بوده و قرمز یا قهوه‌ای رنگ هستند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا