بین الملل

صالحی:برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است/ هیچگاه غنی‌سازی در نطنز متوقف نشد

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه فوق العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: “این جلسه مطابق با دستورالعمل های بهداشتی و بررسی خرابکاری در نیروگاه هسته ای نطنز در حضور آقای صالحی برگزار شد. در این جلسه ، آقای ابراهیم عزیزی ، رئیس هیئت کمیسیون امنیت ملی نطنز پس از حادثه 12 آوریل ، گزارشی از سفر هیئت به نطنز و پیشنهادات کمیته برای بهبود اوضاع را به اعضای کمیسیون ارائه داد.

او افزود: آقای صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ، همچنین در مورد خراب شدن کابل های انتقال نیرو در سایت نطنز در نتیجه خرابکاری “ریز کریمی” توضیح داد و گفت که کابل های آسیب دیده در این حادثه به سرعت تعویض شده و در حال انجام هستند. جریان اصلی مرکز غنی سازی نطنز اکنون متصل است.

دایی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد که با توجه به اقدامات انجام شده ، غنی سازی در نطنز هرگز متوقف نشد ، حتی در هنگام قطع سیم اصلی برق ، و اکنون چندین زنجیره سانتریفیوژ در منطقه ای که برق آسیب دیده است دوباره فعال شده اند.

وی ادامه داد: به گفته آقای صالحی ، هدف دشمن از توقف غنی سازی در ایران محقق نشده است و با تکیه بر قانون مجلس خود ، ما به سرعت غنی سازی 60 درصد را برای تأمین نیازهای داخلی و نشان دادن توانایی بومی کشور به دشمنان آغاز کردیم. “

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس گزارشی که در این جلسه ارائه شد ، دشمنان کشورمان از جمله رژیم صهیونیستی بارها سعی در تخریب صنعتی برنامه هسته ای ایران داشته اند ، بسیاری از آنها از طریق فنی و فنی این سازمان نیروهای امنیتی “کشف و خنثی شد.

عمویی افزود: در این جلسه نمایندگان کمیسیون نظرات خود را در مورد تقویت اقدامات حفاظتی پیشگیرانه در مراكز حساس مرتبط با سازمان انرژی اتمی ابراز كردند و خواستار تمركز بر ایمنی و امنیت در سازمان انرژی اتمی و اقدام به موقع دانشمندان هسته ای شدند. “60 درصد غنی سازی در سایت نطنز است.

سرانجام ، وی گفت که در این جلسه تصمیم گرفته شد که به دلیل تحولات فعلی در موضوعات سیاست خارجی ، با وجود محدودیت های بهداشتی در پارلمان ، کمیسیون امنیت ملی جلسات فوق العاده را در هفته های آینده بر اساس نیاز برگزار کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا