علمی و پزشکی

«نمره» برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای “مناسب‌سازی” اعلام شد

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور از امتیازات دستگاه های مختلف در خصوص مناسب سازی برای صیانت از حقوق افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، کاظمی مومن سرایی در جلسه کارگروه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت گفت: 20 امتیاز از شاخص های عمومی به مناسب سازی تعلق گرفت و 18.54 امتیاز دریافت کرد.

وی افزود: وزارت بهداشت در بحث مناسب سازی ساختمان ها امتیاز 15.54 را دریافت کرد اما یکی از موضوعات اصلی ما بحث مجوز ادارات، درمانگاه ها و مجتمع های زیرمجموعه این وزارتخانه است که اغلب هیچ کدام از بحث ها مطرح نمی شود. مربوط به سازگاری است.» ندارند و این یکی از مشکلات متعددی است که اگر بیمار با شرایط خاصی بخواهد از امکانات بهداشتی استفاده کند دچار مشکلات شدید می شود و ما بارها این موضوع را پیگیری کرده ایم.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور ادامه داد: حتی با شورای برنامه ریزی و برنامه ریزی درسی نیز جلسه ای داشتیم تا موضوع مناسب سازی در برنامه درسی گنجانده شود. انتشارات منتشر شده اما نتیجه نهایی منتشر نشده است.

مومن سرایی با اشاره به رتبه وزارت صمت در این زمینه نیز خاطرنشان کرد: رتبه این وزارتخانه 13.54 است. یکی از چالش های اصلی ما با وزارت صنعت است. شاید 4 تا 5 جلسه در مورد مناسب سازی خودرو و خدمات پس از فروش داشتیم و حتی در ستاد مناسب سازی کشور چند مصوبه در این خصوص داشتیم که در کمیته های فرعی مرکز پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه وزارت صنعت پاسخ قابل قبولی نمی دهد. یکی از مشکلات این است که خودروهای سفارشی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا