بین الملل

عمران خان: ارتش می‌خواهد من را از پیروزی در انتخابات باز دارد

عمران خان گفته، همزمان با تلاش اسلام آباد برای جلوگیری از بروز بحران مالی، تشکیلات نظامی پاکستان می‌خواهد مانع از پیروزی حزب او در انتخابات آینده شود که این روند، راه را برای یک دولت ضعیف هموار می‌کند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان در گفت‌وگویی با پایگاه خبری بلومبرگ گفت: تلاش دولت و ارتش برای دستگیری حامیانم به عنوان مدرکی برای درهم شکستن حزب تحریک انصاف پاکستان پیش از رای‌گیری که باید تا اواسط اکتبر برگزار شود، محسوب می‌شود.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که می‌خواهند هر کسی را که در پی بازداشت عمران خان به ساختمان‌های نظامی حمله کرده است، بازخواست کنند.

عمران خان اما دخالت حامیانش و حزب تحریک انصاف پاکستان را در این حمله رد کرده و دولت را به استفاده از این رویداد به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب غیرمنتظره علیه حامیان حزب متهم می‌کند.

وی افزود: اینها همگی برای این است که این حس به وجود بیاید که حزب تحریک انصاف پاکستان دیگر نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود. وقتی که آنها از این بابت مطمئن شوند، انتخابات را اعلام می‌کنند.

ارتش پاکستان یکی از قدرتمندترین نهادهای این کشور است و در تاریخ مدرن پاکستان نقش فزاینده‌ای ایفا کرده است.

در ماه‌های اخیر، عمران خان لفاظی‌های ضد ارتش خود را بیشتر کرده و به تابوی پیرامون این مساله که سیاستمداران نباید ارتش را مورد نقد قرار دهند، پایان داده است.

وی همچنین ارتش را به دست داشتن در طرح حذف خودش از قدرت معرفی کرده و یکی از افسران ارشد را بابت توطئه چینی در ترور خودش شناسایی کرده اما این اتهامات توسط ژنرال‌های ارتش پاکستان قاطعانه رد شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا