اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

عکس شخصیت کارتونی دخترانه

معرفی محبوبترین شخصیت های کارتونی دختر

قیمت لباس السا: کارتون‌ها تأثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند. به مدت طولانی، شخصیت‌های دختری که در انیمیشن‌ها می‌دیدیم، ‌هایی بودند که با ورود یک شاهزاده سوار بر اسب سفید به زندگیشان، تمام مشکلاتشان به پایان می‌رسید. اما کم‌کم این روند تغییر کرد. در سال‌های اخیر شاهد تعداد زیادی شخصیت‌های دختر قوی در انیمیشن‌ها هستیم. دخترانی که مستقل‌اند و خودشان قهرمان داستان خود هستند. قطعا ارائه‌ی این تصویر به کودکان – چه دختر و چه پسر – خیلی بهتر از کلیشه‌های قدیمی است. در این بخش به معرفی معروف ترین شخصیت های کارتونی دختر می‌پردازیم.

  1. موآنا ؛ از لیست شخصیت انیمیشن دختر معروف

 نام انیمیشن: موآنا (Moana)

  • کارگردانان: جان ماسکر (John Musker) و ران کلمنتس (Ron Clements)
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آیامدیبی: 7.6 از 10

خرید لباس دختر کفشدوزکی: موآنا، شخصیت کارتونی دختر مو فرفری، یکی از محبوب ترین شخصیت های کارتونی است. داستان از جایی شروع می‌شود که اقیانوس او را برای انجام ماموریتی انتخاب می‌کند. زمانی که سرنوشت موآنا رقم می‌خورد، او با اعتماد به نفس و به سختی می‌جنگد تا بتواند مردم و ‌اش را نجات دهد.

قیمت لباس مرد عنکبوتی: امروزه اعتماد به نفس داشتن و یا حتی عدم آن مسئله بزرگی است که در بین کودکان و نوجوانان بسیار دیده می‌شود و موآنا در این فیلم به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را پیدا کنیم. به همین دلیل نیز نام او را در فهرست بهترین شخصیتهای کارتونی دخترانه آورده‌ایم.

  1. شخصیت کارتونی هلن پار/ خانم شگفت انگیز/ الاستیگرل

 نام انیمیشن: شگفت انگیزان (The Incredibles)

  • کارگردان: برَد بِرد (Brad Bird)
  • سال ساخت: 2004
  • امتیاز آیامدیبی: 8 از 10

خانم شگفت انگیز جزو اسم شخصیت های کارتونی دختر نیست، اما قطعا ارزش دارد تا نام او را در این لیست قرار دهیم. الاستی‌گرل، هویت ابرقهرمانی‌ او پیش از ازدواج با آقای شگفت انگیز است. او پس از ازدواج به همسرش می‌گوید که نیازی ندارد که به تنهایی از خانواده مراقبت کند؛ زیرا او خودش یعنی هلن را در کنار خود دارد.

شخصیت نترس و شجاع هلن همواره به قدرت خود ایمان دارد؛ نه تنها به عنوان یک قهرمان، بلکه به عنوان یک همسر و یک مادر و این مسئله قطعا در طول تماشای انیمیشن شگفت‌انگیزان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  1. اِزمرالدا ؛ از لیست شخصیت انیمیشن دختر معروف

 

نام انیمیشن: گوژپشت نتردام (The Hunchback of Notre Dame)

  • کارگردانان: گری تروزدیل (Gary Trousdale) و کرک ویس (Kirk Wise)
  • سال ساخت: 1996
  • امتیاز آیامدیبی: 7 از 10

یکی دیگر از شخصیت های انیمیشنی دخترانه ازمرالدا است. ازمرالدا یک دختر کولی است که از سوی مردم شهر طرد شده و توسط سربازان اسقف اعظم پاریس تحت تعقیب است. او دختر شاد و مستقلی است که اطرافیانش را سرگرم می‌کند و از همه مهم‌تر از دفاع در برابر اعتقادهایش ترسی ندارد. ازمرالدا افراد بی‌بضاعت را حمایت می‌کند و سر حرف خود می‌ایستد، حتی اگر گفته او منجر به کشته شدنش شود. زمانی که فرلدو دستور اعدام ازمرالدا را می‌دهد او همچنان تردیدی در رفتار خود نمی‌کند. همین شخصیت باقدرت و قاطع باعث می‌شود نام او را در بین اسم شخصیت کارتونی دختر دیزنی قرار دهیم.

  1. شخصیت مِریدا

 نام انیمیشن: دلیر (Brave)

  • کارگردانان: مارک اندروز (Mark Andrews) و برندا چپمن (Brenda Chapman)
  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آیامدیبی: 7.1 از 10

مریدا، شخصیت کارتونی دختر مو فرفری دیزنی یک شاهزاده خانم جوان، لجباز با روحیه‌ آزادی خواه است که بیشتر در پرتاب تیر و کمان مهارت دارد تا اینکه به عنوان یک شاهزاده خانم نجیب رفتار کند. او ناخواسته مادرش را به خاطر اختلافی که داشتند طلسم می‌کند. مریدا که بسیار شرمسار از عمل خود است تلاش می‌کند تا طلسمی را که گریبان‌گیر مادرش شده از بین ببرد و او را از وضعیت پیش آمده نجات دهد. این انیمیشن از دیزنی تمرکز ویژه‌ای بر اهمیت خانواده دارد. مریدا نیز قطعا یکی از بهترین شخصیت های کارتونی معروف دختر محسوب می‌شود.

  1. پوکوهانتس ؛ از لیست شخصیت انیمیشن دختر معروف

 نام انیمیشن: پوکوهانتس (Pocahontas)

  • کارگردانان: اریک گلدبرگ (Eric Goldberg) و مایک گابریل (Mike Gabriel)
  • سال ساخت: 1995
  • امتیاز آیامدیبی: 6.7 از 10

پوکوهانتس یک شاهزاده سرخ پوست است که شخصیتی قدرتمند و ماجراجو دارد. او حتی پس از آنکه دلباخته دشمن خود می‌شود از انجام هر کاری برای محافظت از اعضای خانواده و مردمان سرزمینش دریغ نمی‌کند. پوکوهانتس از شخصیت های کارتونی دخترانه معروف، در این فیلم بسیار متفاوت از دیگر شخصیت‌های دیزنی ظاهر شده و از آنجایی که اولین فیلم دیزنی است که قهرمان زن داستان سفید پوست نیست بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. او در این فیلم پس از درگیری‌های شخصی فراوان با شهامت تصمیم می‌گیرد تا برخلاف نظر جمع عمل کند و به روحیه ماجراجویانه خود وفادار بماند. پوکوهانتس یکی از به یادمادنی‌ترین شخصیت‌ها در فهرست شخصیتهای کارتونی دخترانه محسوب می‌شود.

  1. شخصیت مولان

 نام انیمیشن: مولان  (Mulan)

  • کارگردانان: بری کوک (Barry Cook) و تونی بانکروفت (Tony Bancroft)
  • سال ساخت: 1998
  • امتیاز آیامدیبی: 7.6 از 10

کاراکتر بعدی در فهرست شخصیتهای کارتونی دخترانه، شخصیت مولان است. در دنیای انیمیشن هیچ شخصیتی به اندازه مولان نشانگر مبارزه برای برابری زنان در دنیایی مرد محور نبوده است. انتظارات ناعادلانه ارتش در حق پدر مولان باعث می‌شود تا او خود را به عنوان یک مرد معرفی کند و به جای پدرش به ارتش ملحق شود.

مولان با کنار زدن موانع و کلیشه‌های جنسیتی شجاعانه از پدر و مردم کشورش دفاع می‌کند. شخصیت مولان نیز مانند دیگران اشتباه می‌کند، گاهی دست و پا چلفتی می‌شود و یا نظرات بی‌نظیرش با شکست مواجه می‌شوند که نمایانگر کامل نبودن آن و حقیقت زندگی هر شخصیتی است. پیشنهاد می‌کنیم تماشای داستان زندگی مولان را از دست ندهید.

  1. کیکی جادوگر ؛ از لیست شخصیت انیمیشن دختر معروف

 نام انیمیشن: سرویس تحویل کی‌کی (Kiki’s Delivery Service)

  • کارگردان: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)
  • سال ساخت: 1985
  • امتیاز آیامدیبی7.8 از 10

 

فیلم دخترانه |فیلم دخترانه جدید

 

کی‌کی دختر است که قدرت‌های ماورائی دارد. او باید به عنوان گذراندن بخشی از آموزش‌های جادوگری خود و به ازای داشتن جایی برای زندگی، در نانوایی شهر کوچکی خدمات تحویل را انجام دهد. بسیاری از شهروندان از مهارت او در پرواز حیرت‌زده هستند. با این وجود او نهایت تلاش خود را می‌کند تا با مسئولیت‌های جدیدی که به او واگذار شده خود را وفق بدهد.

سرویس تحویل کی‌کی داستان زیبایی از نیروهای ضد و نقیض اعتماد به نفس و خودباوری است. کی‌کی از شخصیت های کارتونی دخترانه، در این به ما می‌آموزد که شکست نیز بخشی از مسیر خلاقیت است و همیشه اثری موقتی دارد.

  1. شخصیت شاهزاده مونونوکه

 نام انیمیشن: شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)

  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • سال ساخت: 1997
  • امتیاز آیامدیبی: 8.4 از 10

مونونوکه یکی از قدرتمندترین قهرمانان زن دنیای انیمه است. این شاهزاده گرگ‌سوار زن تمام زندگی خود را در جنگل میان سگ‌های وحشی سپری کرده است.  مونونوکه از انسان‌ها به خاطر اینکه دائما در تلاش هستند تا محل زندگی او را برهم زنند و از منابع آن بهره ببرند کینه دارد. بعد از آنکه با اکراه با شاهزاده آشیتاکا دیدار می‌کند هر دو در دو جبهه جنگ علیه انسان‌ها و قدرت‌های اسرارآمیز قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا با کمک یکدیگر از روح خیرخواه جنگل محافظت کنند.

  1. پروانا ؛ از لیست شخصیت انیمیشن دختر معروف

 نام انیمیشن: نان‌آور (The Breadwinner)

  • کارگردان: نورا توومی (Nora Twomey)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آیامدیبی7.7 از 10

پروانا یکی از شجاع‌ترین شخصیت های کارتونی دختر، بچه‌ای یازده ساله از اهالی افغانستان است. او پس از دستگیری پدرش به دست طالبان شاهد خشونت بی‌رحمانه این گروه تروریستی است. از آنجایی که پروانا نمی‌توانست بدون حضور پدرش در جامعه مردسالار افغانستان دوام بیاورد خود را شبیه به پسرها می‌کند تا بتواند خرجی خانواده‌اش را تامین کند. پروانا مهارت‌های خواندن و نوشتن را از پدرش یاد گرفته و امید دارد با رشوه دادن به مقامات فاسد فرصت ملاقات با پدرش را فراهم کند. او مخفیانه در خیابان‌های کابل قدم می‌زند و شاهد نابرابری‌ و مشقت‌هایی است که مردم از دست طالبان به جان می‌کشند. همانطور که رفته رفته با خطرهای جدیدی روبه رو می‌شود شجاعت سربازی را پیدا می‌کند که پدرش بارها در داستان‌ها برای او تعریف کرده بود.

  1. شخصیت آلیس

 نام انیمیشن: آلیس در سرزمین عجایب (Alice In Wonderland)

  • کارگردانان: کلاید جرونیمی (Clyde Geronimi)، ویلفرد جکسون (Wilfred Jackson) و همیلتون لاسک (Hamilton Luske)
  • سال ساخت: 1951
  • امتیاز آیامدیبی: 7.4 از 10

آلیس از قدیمی‌ترین شخصیت های کارتونی دخترانه معروف دنیای انیمیشن است و تقریبا هیچ شخصیتی به اندازه او در سایر فرهنگ‌های عامه نفوذ نداشته است. آلیس دختر جوانی است که کنجکاوی‌ او را به دنیایی تخیلی در زیر دنیای کسل‌کننده‌اش هدایت می‌کند و ماجراهای عجیب و غریبی در آنجا برای او اتفاق می‌افتد. او یک خرگوش جلیقه‌پوش را دنبال می‌کند و ناگهان سر از سرزمین عجایب درمی‌آورد. جایی که دیدش نسبت به خود و دنیای اطرافش تغییر می‌کند. اگر دوست دارید کارتونی با شخصیت انیمیشن دخترانه معروف تماشا کنید، ما آلیس در سرزمین عجایب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  1. شخصیت نانی ؛ از لیست شخصیت انیمیشن دختر معروف

 نام انیمیشن: لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

  • کارگردانان: کریس سندرز (Chris Sanders) و دین دبلوا (Dean DeBlois)
  • سال ساخت: 2002
  • امتیاز آیامدیبی: 7.3 از 10

یکی دیگر از شخصیت های انیمیشنی دخترانه کاراکتر نانی است. نانی خواهر بزرگتر شخصیت اصلی فیلم لیلو و استیچ است. اگرچه توجه زیادی به او نشده، اما همواره به‌عنوان یکی از شخصیت‌های عالی دیزنی معرفی می‌شود و الگوی دختران و پسران بسیاری است. او تقریبا نزدیک به بیست سال سن دارد و به تنهایی از خواهر کوچکترش لیلو مراقبت می‌کند، حتی زمانی که او با شیطنت‌هایش زندگی را برایش سخت‌تر می‌کند. قطعا ارزش دارد تا نام او را نیز در بین شخصیت های کارتونی دخترانه قرار دهیم.

  1. شخصیت های السا و آنا

 نام انیمیشن: یخ‌زده (Frozen)

  • کارگردانان: کریس باک (Chris Buck)، جنیفر لی (Jennifer Lee)
  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز آیامدیبی: 7.4 از 10

انیمیشن فروزن یا همان یخ‌زده، یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های دیزنی است. دو تا از شخصیتهای انیمیشنی دخترانه‌ی این انیمیشن که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم، السا و آنا هستند. هیچکدام از این دو خواهر بی‌عیب و نقص نیست اما حضور آن‌ها در کنار یکدیگر به‌خوبی قدرت خانواده را به تصویر می‌کشد. السا، همان شاهزاده‌ای که می‌تواند همه‌چیز را به یخ تبدیل کند، با این توانایی خارق‌العاده‌اش سهوا به خواهرش آسیب می‌رساند و از آن پس، خود را به منزله‌ی یک هیولا می‌پندارد. شخصیت السا در طول داستان از دختری بی‌اعتماد به نفس، به ملکه‌ای قدرتمند تبدیل می‌شود. البته این رشد و پیشرفت بدون کمک خواهرش آنا ممکن نبود

 

دکمه بازگشت به بالا