بین الملل

فروش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های نوپا در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان مطرح کرد؛

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس گفت: ۶۰ شرکت فعال در این مرکز رشد بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال فروش داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن علی‌اکبریان، رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست سراسری مدیران مرکز رشد کشور گفت: نشست سراسری مدیران مرکز رشد کشور به منظور گردهمایی مدیران این مرکز در پارک فناوری پردیس برگزار شد و به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز رشد میزبان علاقه‌مندان به ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستند، اظهار کرد: افراد برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیاز به جهت‌دهی و تعیین مسیر درست دارند؛ از این رو مراکز رشد می‌توانند نقش مهم خود را در این زمینه ایفا کنند.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با اشاره به اهداف راهبردی نشست سراسری مدیران مرکز رشد کشور، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست همیاری کردن سیاست‌ها، برنامه‌های مراکز رشد در کشور و ایجاد یک ادبیات مشترک است.

علی‌اکبریان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا برنامه‌های بهتری برای شرکت‌های نوپا و هسته‌های فناور متناسب با شرایط کسب‌وکاری استان خودشان ایجاد شود، عنوان کرد: برگزاری این نشست زمینه را برای شرکت‌های نوپا فراهم می‌کند تا برنامه‌های راهبردی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به اثرات فناوری‌های آینده در توسعه بازار شرکت‌ها و کسب‌وکار، اضافه کرد: در راستای توسعه فناوری‌های آینده مانند متاورس و هوش مصنوعی و اثرات آن بر بازار و کسب‌وکار برنامه‌های ویژه‌ای از جمله پنل تعاملی داریم.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با بیان اینکه از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کردیم، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۸ درصد از تیم‌های متعدد و شرکت‌های نوپا که وارد این مرکز رشد شدند، توانستند با گذراندن برنامه‌ها و دوره‌های مرکز رشد به صورت موفق با یک پایداری اقتصادی از مرکز خارج شوند.

علی‌اکبریان با اشاره به اینکه توانستیم در سال ۱۴۰۰، بیش از یکصد محصول تولید کنیم، بیان کرد: همچنین بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال فروش داشتیم و در حال حاضر ۶۰ شرکت فعال به همراه بیش از ۳۰۰ متخصص در این مرکز رشد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان چالش شرکت‌های نوپا در مرکز رشد، اظهار کرد: توسعه بازار و ایجاد مشتری برای محصولی که توسعه پیدا می‌کند، از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌هاست، زیرا آن‌ها می‌توانند در مرحله ایده‌پروری، رسیدن به نمونه اولیه و نمونه‌های صنعتی به دستاورد‌های بزرگی دست پیدا کنند. همچنین مقیاس‌پذیر بودن شرکت‌های نوپا نقطه شکست و ریسک بالا آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌های راهبردی این مرکز در راستای کاهش نقطه شکست شرکت‌های نوپا، تصریح کرد: با استفاده از شبکه مرکز رشد فناوری نخبگان که مخاطبان و مشتریان فناوری هستند و می‌توانند بازار را تأمین کنند، توانستیم نقطه شکست شرکت‌های نوپا را کمرنگ کنیم.

علی‌اکبریان در خصوص میزان صادرات شرکت‌های نوپا در مرکز رشد، خاطرنشان کرد: در مجموعه پارک برنامه‌ها و خدماتی را برای تسهیل صادرات فراهم کردیم، اما ناگفته نماند که تعداد کمی از شرکت‌های نوپا می‌توانند به صادرات برسند، زیرا آن‌ها برای توسعه بازار در داخل باید تلاش ویژه‌ای کنند تا سهمی در بازار داخل داشته باشند، اما به برخی از محصولات و خدمات در بازار داخل با استفاده از پایگاه‌های صادراتی در بعضی از کشور‌ها مانند آفریقا کمک می‌کنیم تا به بازار دست پیدا کنند.

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا