علمی و پزشکی

فریز کردن صحیح و اصولی غذای کودک

: فتاب‌‌نیوز:

اگر کودک شما بیش از 6 ماه دارد ، می توانید غذاهای جامد به او بدهید. بنابراین می توانید هر بار که غذا را پخته اید ، بقیه را فریز کرده و در تهیه غذا صرفه جویی کنید. مطمئناً ، منجمد كردن غذای كودك دارای نكاتی است كه باید از آنها آگاهی داشته باشید ، پس از آن حواستان باشد. نکات را با دقت بخوانید.

چگونه غذای کودک را فریز کنیم؟

معمولاً والدین دلایل متفاوتی برای انجماد مواد غذایی مورد نیاز کودک خود دارند. برخی این کار را برای صرفه جویی در وقت ، برخی دیگر برای صرفه جویی در هزینه و برخی دیگر به دلایل دیگر انجام می دهند.

1. با استفاده از سینی های یخ

یکی از متداول ترین و متداول ترین روش های انجماد غذای کودک ، استفاده از مکعب های یخ است. قالب های یخی برای نگهداری انواع سوپ ها ، میوه ها و بسیاری از غذاهای دیگر مناسب است و اگر کودک شما گرسنه است می توانید به راحتی غذا را از این قالب ها خارج کرده و برای کودک خود گرم کنید و استفاده از این قالب ها به دلیل صرفه جویی در فضای فریزر نیز بسیار است مفید

غذای کودک را فریز کنید

۲. ورق های کاغذ

یکی دیگر از ابزارهای بسته بندی مواد غذایی در فریزر ، ورق های کاغذ است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذای کودک را درون کاغذ و سپس در کیسه فریزر قرار دهید.

3. کیسه های غذای کودک

کیسه های غذای کودک نیز گزینه خوبی برای انجماد مواد غذایی مورد نیاز کودک شما است. این کیف ها درب و درب دارند و می توانید از آنها برای نگهداری مواد غذایی زیاد استفاده کنید. برخی از این کیف ها یکبار مصرف هستند و می توان از برخی دیگر استفاده مجدد کرد ، اما باید در نظر داشت که نمی توان این کیسه ها را در مایکروویو قرار داد.

4. ظروف یکبار مصرف

این ظروف معمولاً از سیلیکون ساخته می شوند و هر زمان که بخواهید غذای کودک خود را گرم کنید می توانید آنها را به راحتی در فریزر قرار داده و درون مایکروویو قرار دهید.

ظرف نگهداری غذای کودک

5. سایر ظروف فریزر ایمن

برای نگهداری مواد غذایی مورد نیاز کودک در فریزر ، می توانید از انواع ظروف فریزر موجود در خانه خود استفاده کنید و نیازی به خرید ظروف دیگری برای این منظور نیست.

چه مدت می توان غذای کودک را در فریزر نگهداری کرد؟

برای پاسخ به این سوال ، به نکات زیر توجه کنید:

پوره میوه ای پخته شده از 6 تا 8 ماهگی.

پوره سبزیجات به مدت 6 تا 8 ماه پخته شده است.

مرغ پخته شده 6 تا 8 ماه.

سوپ و سس 3 ماهه.

ماهی روغنی 3 تا 4 ماه.

نحوه ذوب مواد غذایی منجمد

غذای منجمد را باید قبل از دادن به کودک ذوب کرد. اما قرار دادن غذا در دمای اتاق برای یخ زدایی توصیه نمی شود ، زیرا غذای کودک می تواند با باکتری های موجود در هوا تماس پیدا کند و باعث بیماری شود ، بنابراین بهتر است آن را بیرون بگذارید. غذا را از فریزر بیاورید ، آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به تدریج ذوب شود.

روش دیگر برای یخ زدایی مواد غذایی منجمد قرار دادن آن در ظرف و غوطه ور شدن آن در یک کاسه آب داغ است تا ظرف نیم ساعت مواد غذایی منجمد شده شما ذوب شود و همچنین می توانید برای غذا سریعتر آن را در مایکروویو قرار دهید.

غذای منجمد کودک

غذایی که نباید منجمد شود

انواع مختلفی از غذا وجود دارد که نباید آنها را در فریزر قرار دهید:

تخم مرغ سرخ شده یا آب پز شده

میوه ها و سبزیجات با آب زیاد ، مانند خیار ، کاهو و غیره

سس ها و غذاهای حاوی تخم مرغ.

گیاهان برگ مانند ریحان.

لبنیات مانند ماست ، شیر و …

نکاتی برای انجماد غذای کودک

نکاتی برای غذای بی خطر کودک:

قبل از یخ زدگی ، مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات را به خوبی بشویید و خشک کنید.

غذای باقی مانده کودک را که ممکن است آلوده باشد فریز نکنید.

از پخت بیش از حد غذایی که می خواهید منجمد کنید ، خودداری کنید ، زیرا می تواند ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن را مصرف کند.

تاریخ قرارگیری غذا قبل از مصرف روی بسته بندی را بنویسید.

اصول انجماد غذای کودک

آیا می توانید غذای منجمد شده را برای کودک خود دوباره گرم کنید؟

بله، تو میتونی؛ با این حال ، موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

فقط مقدار غذایی را که قصد دارید به کودک خود بدهید دوباره گرم کنید.

بعد از گرم شدن مجدد غذای منجمد ، آن را بگذارید تا خنک شود و آن را به کودک خود بدهید.

پس از گرم شدن مجدد مواد غذایی منجمد ، بهتر است آن را زودتر به کودک بدهید ، تا دوباره سرد نشود.

هنگامی که غذای منجمد شده را گرم کردید و دوباره به آن اضافه شد ، آن را منجمد یا گرم نکنید زیرا باعث تغییر ترکیب شیمیایی غذا و مسمومیت غذایی کودک شما می شود. مانند قارچ ، مرغ ، سیب زمینی و تخم مرغ از جمله این مواد غذایی هستند.

آیا می توانید از ظروف شیشه ای برای یخ زدن غذای کودک استفاده کنید؟

خیر ، زیرا هنگام یخ زدن غذا ، حجم آن افزایش می یابد و می تواند باعث شکستن شیشه شود ، بنابراین بهتر است از ظروف سیلیکونی برای ذخیره مواد غذایی مورد نیاز کودک خود استفاده کنید.

در آخر ، بهتر است از غذای کودک تازه استفاده کنید ، اما اگر به دلیل محدودیت مجبورید غذای کودک را منجمد کنید ، امیدواریم نکات بالا به شما کمک کند تا از کودک خود نهایت استفاده را ببرید. شکل ممکن را منجمد کنید و اگر قرار است غذای منجمد به کودک خود بدهید ، باید تمام مواد اولیه پخت ، انجماد ، ذوب شدن و گرم شدن مجدد را بخورید تا کودک بهتر تغذیه شود.

منبع: Chare Dan

دکمه بازگشت به بالا