علمی و پزشکی

فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زده است که نوزادانی که مادر آنها از آنها مراقبت نمی کند 65 برابر بیشتر در اثر ویروس کرون می میرند و این سازمان نسبت به مقررات سختگیرانه در مورد نوزادان هشدار می دهد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، سازمان بهداشت جهانی از کادر پزشکی خواسته است اجازه تماس فیزیکی بین مادر و نوزاد را که برای کودک بسیار حیاتی است ، بگذارند.

اگرچه تماس بدنی برای نوزادان بسیار مهم است ، اما آغوش و نوازش والدین از ترس بیماری عروق کرونا ویروس قلب در بسیاری از کشورها مانند گذشته نیست.

سازمان بهداشت جهانی تأکید می کند که تأثیر مثبت آغوش و نوازش مادر در رشد کودک از نظر پزشکی بسیار بیشتر از خطر بیماری کرون است.

متخصصان بهداشت جهانی می گویند Covid-19 مراقبت از نوزاد تازه به دنیا آمده بیمار یا نارس را تحت تأثیر جدی قرار داده است و بسیاری از آنها به طور نامعقولی از مادر خود جدا شده و در معرض خطر مرگ یا بیماری جسمی طولانی مدت قرار دارند.

دو مطالعه جدید ، به نقل از سازمان بهداشت جهانی ، نشان می دهد که هزاران نفر از کارکنان شاغل در واحد نوزادان اجازه نمی دهند مادران مبتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا داشته باشند و با نوزادان تماس پوستی داشته باشند و حدود یک چهارم افراد شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که آنها اجازه ندارند شیر دادن.

مطالعات نشان می دهد: با این وجود حضور مادر و کودک در کنار هم و تماس فیزیکی آنها می تواند جان بیش از 125000 نفر را نجات دهد.

به گفته کارشناسان WHO ، نوزادان تازه متولد شده در سراسر جهان حق برقراری ارتباط با والدین خود را دارند و به دلیل همه گیری کوید -19 نباید از این حق غافل شد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند این اقدام دهه ها پیشرفت در کاهش مرگ و میر کودکان را به خطر می اندازد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای حتی در صورت آلودگی یا مشکوک بودن به ویروس کرونا گفت: مادران باید پس از تولد با کودک خود در یک اتاق باشند ، او را در آغوش بگیرند ، به او شیر دهند و با او تماس پوستی برقرار کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا