علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

قوی ترین و بهترین قرص برای پرپشت شدن مو

موهای پرپشت و ضخیم باعث می‌شوند که چهره زیباتر و جذاب‌تری داشته باشیم. این را همه می‌دانیم اما متأسفانه تعداد زیادی از ما با روش‌های ضخیم‌کردن موی سر و رسیدگی به سلامتشان برای پرپشتی آشنا نیستیم. مصرف پروتئین بیشتر، اجتناب از رنگ‌کردن و استفاده از مواد شیمیایی برای مو و کاهش استرس روش‌هایی برای کنترل وضعیت موها و پرپشت‌کردن آنها هستند. گاهی هم مشکلی اساسی به‌میان است و باید برای درمانش به متخصص پوست و مو مراجعه کنیم. در این مقاله از مجله پزشکی دکتردکتر، از ۱۵ راهکار اثرگذار برای بهبود وضعیت و پرپشت شدن مو گفته‌ایم؛ با ما همراه باشید.

آیا با ریزش مو مواجه هستید؟

آیا موهای شما نازک تر شده است؟ نگران نباشید. موادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که می تواند علاوه بر توقف روند ریزش مو، باعث رشد سریعتر موهای شما شده و استحکام و شفافیت سابق را به آنها باز گرداند. اگر با این مشکل مواجه بوده اید به طور قطع حتما به دنبال یافتن قویترین دارو برای رشد مو با گزینه های مختلفی روبرو شده اید. بهترین قرص برای پرپشت شدن مو می تواند به تغذیه و تقویت مو های شما کمک نموده و باعث رشد سریعتر، محکم تر شدن، بلند تر شدن و ضخیم تر شدن آن ها شود.

ماساژ پوست سر می‌تواند به تقویت آرامش و کاهش استرس کمک کند. این اقدام می‌تواند در تقویت و پرپشت شدن مو هم نقش داشته باشد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که ماساژ روزانه به مدت ۴دقیقه به بهبود رویش تارهای مو کمک می‌کند. پس از ۲۴ هفته، محققان دریافتند که ۹ مرد شرکت‌کننده در مطالعه، موهای پرپشت‌تری نسبت به ابتدای پروژه تحقیقاتی پیدا کردند. بنا به این نتایج که نیاز به مطالعه بیشتر درباره‌شان وجود دارد، ماساژ پوست سر می‌تواند به گشادشدن رگ‌های خونی زیر پوست کمک کند. این روند باعث تقویت موها و کمترشدن ریزش آنها می‌شود. برای پرپشت شدن مو باید در زمینه خوابیدن هم به سلامت تارها دقت کنید .

خواب کافی داشته باشید؛ معمولا ۷ تا ۹ ساعت خواب برای ضخیم‌شدن و شادابی موها کافی است. نخوابیدن کافی باعث کاهش تولید ملاتونین در بدن می‌شود؛ هورمونی که در تنظیم رشد مو نقش دارد. از روبالشی ابریشمی یا ساتن استفاده کنید؛ برای جلوگیری از اصطکاک، کشش و گره‌خوردن مو از این جنس‌های پارچه بهره ببرید تا تارهای مویتان نشکند و آسیب نبیند. با موهای خیس نخوابید؛ این کار تارهای مو را ضعیف و شکننده می‌کند. خشک‌کردن موها با روش مناسب موهای خیس را شانه نکنید. با این کار به کوتیکول مو یعنی سلول‌های محافظ موها آسیب می‌زنید. استفاده از ابزارهای حرارتی روی موهای خیلی مرطوب هم می‌تواند باعث ایجاد حباب‌هایی در ساقه مو شود و آن را شکننده‌تر کند.

اگر موهایتان صاف است، اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. سپس با یک شانه دندانه‌پهن به آرامی، آنها را شانه کنید. برای موهای فر یا مجعد، هم موها را در حالت مرطوب با شانه‌ای دندانه پهن شانه کنید. گرمای دستگاه‌های فرکننده، سشوار و اتو موها می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی تارهایش شود. اگر به استفاده از این ابزارهای عادت یا نیاز دارید، باید دفعاتش را کاهش بدهید. کاهش دمای ابزارهای حالت‌دهنده هم باعث کاهش آسیب‌رساندن به مو می‌شود. استفاده از محصولات محافظ حرارت قبل از استفاده از یک ابزار حالت‌دهنده هم به حفظ موها کمک می‌کند. انواع اسپری، سرم و کرم مو برای حفاظت از موها پیش از اتوکشیدن و… در بازار موجودند.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو موضوعی است که اغلب افراد در جست و جوی آن هستند. در حالت کلی موها در اثر برس زدن، شستن، دکلره، رنگ کردن و عرق خشک و شکننده می‌شوند. اما در حالت کلی ریزش موی شدید را می‌توان به ژنتیک، تغییرات هورمونی یا شرایط پزشکی نسبت داد. نازک شدن موها را هم می‌توان با رعایت رژیم غذایی تقویت کرد. اما اگر موها دچار کمبود مواد مغذی کلیدی شوند، مشکل اساسی خواهد بود. قشر زیادی از مردم برای جبران این کمبود به مصرف قرص‌ها و مولتی ویتامین‌های مختلف روی می‌آورند. بدون آنکه بدانند این قرص‌ها تا چه اندازه به رفع مشکل آن‌ها کمک می‌کند. اما مولتی ویتامین یک مکمل پیشنهادی عالی در این زمینه است.

در این مقاله از مجله فروشگاهی فست طب می‌خواهیم بهترین مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ انجام شد که نشان داده‌است که در موارد متعددی، بین کمبود ویتامین D و ریزش مو ارتباط مستقیمی وجود دارد. این شرایط منجر به ریزش شدید مو در افراد مختلف می‌شود. به همین دلیل برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آن، مصرف مواد حاوی ویتامین D را در رژیم غذایی خود بگنجانید. جالب است بدانید که مصرف ویتامین D برای استخوان‌ها و سلامت کمر و زانو مهم است. به همین دلیل در کنار سایر روش‌های درمانی مانند درمان دیسک کمر در منزل، مصرف ویتامین D نیز توصیه می‌شود.مولتی ویتامین برای رشد مو را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

قرص هیرویت چیست؟

این مشکل که بیشتر آقایان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در بیشتر موارد به‌عنوان یک بیماری ارثی  در نظر گرفته می‌شود. در بعضی موارد هم اختلالات تیروئید، بیماری‌های خود ایمنی و رژیم غذایی نامناسب، علت اصلی ریزش مو بوده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ویتامین‌ها، درشت‌مغذی‌ها و عناصر معدنی، پروتئین، آهن، روی، مس یا بیوتین، عناصر کلیدی برای کمک به سلامت مو هستند. در کنار این موارد، مصرف مکمل نیز می‌تواند به جذب بیشتر مواد مغذی کمک کند.  قرص ویتامینه و مکمل Hair-Vit، یک کپسول ۳۰ عددی است که با روغن نارگیل، موم زنبورعسل و پودر کاکائو ساخته‌شده تا به سلامت مو، ناخن، تقویت ایمنی و افزایش انرژی شما کمک کند.

این دارو برای افراد بالای ۱۶ سال تهیه‌شده و با دوز مصرف ۱ قرص در روز در دوره ۳ ماهه، استفاده می‌شود. خوشبختانه عوارض جانبی زیادی ندارد. اما قبل از مصرف بهتر است یک چکاپ کامل بگیرید و بعد از مشورت با پزشک مصرف آن را شروع کنید. در اهیرویت چیست؟ موهای سالم نشان‌دهنده سلامت بدن هستند. موهای ضعیف، آسیب‌دیده و شکننده می‌توانند زیبایی شما را به چالش بکشند. مهم‌ترین دلیل ضعیف‌شدن و نازک شدن مو می‌تواند کمبودهای تغذیه‌ای، استرس عاطفی، چرخه‌های قاعدگی غیرطبیعی و داروهای ضدبارداری باشند.

بعضی از خانم‌ها و آقایان، بعد از تغییر رژیم‌ غذایی خود و به دلیل طولانی‌بودن روند درمانی از این طریق، به مصرف مکمل‌های خوراکی روی می‌آورند، اما مکمل خوراکی چقدر می‌تواند مفید و بی‌خطر باشد؟ کپسول ۳۰ عددی هیرویت، یکی از مکمل‌های رشد و تقویت مو محسوب می‌شود. این محصول که هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها با دوز مصرف متفاوت ساخته‌شده است، ویتامین‌های ضروری و اسیدآمینه‌های کافی برای حمایت از سلامت و استحکام مو، ابرو، ناخن، ریش‌های آقایان، بازیابی انرژی بدن و تقویت سیستم ایمنی را فراهم می‌کند‌.دامه به بررسی نحوه مصرف و تأثیرات مکمل مو بر بدن می‌پردازیم.

اثربخشی قرص برای رشد مو به صورتی مشخص می شود که علاوه بر کمک به رشد و استحکام موها، بر تقویت ناخن و پوست نیز اثر بگذارد. انواع مکمل و قرص برای رشد سریع مو برای افرادی مناسب است که ریزش و یا نازک شدن تار مو را تجربه می‌کنند. البته استفاده از این قرص‌ها به منظور رشد و تقویت موهایی که در حال حاضر نیز شرایط قابل‌قبولی دارند؛ امکان‌پذیر است. با وجود فواید بی‌نظیر این مکمل‌ها و قرص‌های رشد مو بهتر است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید و علت اصلی ریزش و ضعیف‌شدن موهای خود را جویا شوید. پس از ریشه‌یابی علل تضعیف موهای خود، به دنبال مصرف این قرص‌ها برای رشد و بازیابی سلامت آنها باشید. اگر می‌خواهید اطلاعات مفیدی درباره انواع قرص‌های رشد مو به دست آورید .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا