علمی و پزشکی

ماشین اپل نیامده بازار را به هم ریخت

در حالی که اپل هنوز نامی از خودروی خود موسوم به “Apple Car” به میان نیاورده است و تاکنون تنها شایعات و گزارش های مختلفی در مورد آن منتشر شده است، طبق یک نظرسنجی جدید، یک چهارم خریداران خودروهای جدید اپل اتو می خرند. آنها آن را گزینه جدید خود می دانند و تحت تأثیر کیفیت آن قرار گرفته اند.

شرکت مشاور Strategic Vision در گزارشی جدید توضیح می‌دهد که نزدیک به سه دهه است که صاحبان خودروهای جدید را در مورد اینکه کدام خودروها را در نظر دارند و کیفیت آن خودروها را چگونه ارزیابی می‌کنند، بررسی کرده است. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و برای سال 2022، یک خودرو اپل به این لیست اضافه شده است.

برتری و محبوبیت اپل کار نسبت به رقبا

با توجه به توضیحات رئیس این شرکت و همانطور که در نمودار زیر (بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل در این نظرسنجی سومین برند برتر اعلام شد و 26 درصد از مشتریان اعلام کردند که به فکر خرید خودرو با اپل هستند. برند در آینده همچنین در این جدول اپل پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) قرار گرفته و محبوبیت خودروهای فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) قابل مشاهده است.

الکساندر ادواردز، مدیر عامل Strategic Vision، توضیح می دهد: “قدرت اپل به همین جا ختم نمی شود. چیزی که باید دیگران را نگران کند این است که اپل بیش از هر شرکت خودروسازی دیگری علاقه مندان را جذب می کند، دو برابر نیروگاه هایی مانند هوندا، تویوتا و تسلا. به عنوان مثال. بیش از 50 درصد از دارندگان تسلا قطعاً در آینده به خرید یک خودروی اپل فکر می کنند.”

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، 24 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی زمانی که در مورد کیفیت برند پرسیده شد، بالاترین گزینه ممکن (لایک) را علامت زدند که نشان می دهد اپل بسیار جلوتر از رقبای خود است. برای تسلا، تویوتا و هوندا این میزان به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.

با این حال، هنوز راه زیادی تا ورود Apple Car به بازار باقی مانده است. طبق شایعات، این خودرو از سال 2014 و قبل از عرضه اولین نسخه اپل واچ در دست ساخت بوده است، اما اکنون انتظار می رود زمانی پس از سال 2024 عرضه شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا