علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر اجرایی MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما، که در توانایی آن‌ها در ردیابی زمان، ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت‌های تجاری رصد زمین بی‌نظیر هستند». -تاریخ گزارش های اطلاعاتی برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت چندین شرکت تابعه در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت Canadarem است که از شاتل فضایی ناسا استفاده می کند و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

“کانادرم” مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی قرار می گیرد. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” فوق العاده است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیم صورت فلکی رادارست را ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز فضاپیمای فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب شدند.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که کدام تصاویر MDA از ماهواره های شرکت های دیگر مشاهده خواهد شد.

برخی از احتمالات وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین را در حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky، که از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن فیلمبرداری کرد، گرفت. به عنوان مثال، Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد خسارت زیادی به مغازه ها، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا