اقتصادیکسب و کار ایرانی

محصولات ترند دراپ شیپینگ

همه ما در زندگی خود به دنبال پیشرفت و کسب درآمد هستیم. دوست داریم تا از راه های مختلف به موفقیت، شهرت و البته ثروت برسیم تا بتوانیم بهترین زندگی را برای خود و اطرافیان رقم بزنیم. ایده های پولسازِ بسیار زیادی در سال های اخیر به وجود آمده اند که هر کدام به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شده است و صاحبان ایده را به ثروت بسیار زیاد رسانده است. تصور کنید من علاقه دارم یک فروشگاه در زمینه فروش لوازم کوهنوردی داشته باشم، اما خب نه هزینه کافی برای اجاره انبار دارم و نه اصلا آنقدر سرمایه که بتوانم محصولات را بخرم و در انبار موجود کنم. پس به سراغ آقای سعادت می‌روم که خودش یک فروشگاه بزرگ محصولات کوهنوردی دارد. حالا با او قرارداد می‌بندم و تعیین می‌کنم که در صورت فروش  one Million in Sales With Shopify in One Year هر مقدار از محصولاتش، درصدی سود به من بدهد.

دراپ شیپینگ یکی از روش‌های راه‌اندازی کسب و کار فروشگاهی است. در این روش، خرده‌فروش محصولی که به مشتری می‌فروشد را در انبار ندارد. در واقع محصول او را یک تولیدکننده یا تامین‌کننده دیگر برای مشتری می‌فرستد. این یعنی چه؟

بعد، از محصولاتش عکس می‌گیرم و در وب سایت اینترنتی خودم قرار می‌دهم. در ادامه به‌محض اینکه مشتری محصولی را از من خرید، با فروشگاه آقای سعادت تماس گرفته و اطلاعات مشتری مثل شماره تماس، آدرس و… را برای او ارسال می‌کنم. به این ترتیب آقای سعادت محصول را برای مشتری ارسال می‌کند. در مورد نحوه پرداخت هزینه محصول به آقای سعادت هم طبق توافق قبلی، همان زمان سفارش محصول یا بعد از رسیدن تعداد محصولات به یک عدد مشخص، بدهی تسویه می‌شود. این دقیقا یک مدل دراپ شیپینگ است!

Dropshipping  یک روش مکمل خرده‌فروشی است که در آن فروشندگان محصولات را بدون نگهداری موجودی در انبار، برای فروش در وب‌سایت خود ثبت می‌کنند. یعنی، هنگامی‌که سفارشی دریافت می‌شود، فروشنده محصول را از یک تامین‌کننده شخص ثالث خریداری کرده و سپس آن را به‌طور مستقیم از تامین‌کننده برای مشتری می‌کند. در واقع در ورکشاپ دراپ شیپینگ ، فروشنده به‌عنوان یک واسطه بین تامین‌کننده و خریدار عمل می‌کند.این رویکرد ساده برای انجام سفارش به این معنی است که شما می‌توانید بدون نیاز به اجاره فضای انبار، یا مدیریت موجودی، یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنید.

دراپ شیپر چیست؟

Dropshipper،  شخص یا کسب‌وکاری است که به‌جای انبار کردن و ارسال محصولات توسط خود شخص یا کسب‌وکار، برای خرید موجودی و امور لجستیکی از مدل دراپ شیپینگ و سپردن امور به شخص ثالث استفاده می‌کند.

ازآنجایی‌که دراپ شیپینگ برای رسیدگی به انبار موجودی و انجام سفارش به تامین‌کننده شخص ثالث متکی است، عملیات دراپ شیپینگ ممکن است توسط ده‌ها کارمند یا یک صاحب کسب‌وکار مدیریت شود

آموزش دراپ شیپینگ

خب، به بخش اصلی مقاله رسیدیم. تا اینجا شما می‌دانید که دراپ شیپینگ چیست و با مزایا و معایبش آشنایی دارید. پس اجازه بدهید به سراغ نحوه اجرای آن برویم.

1_ محصول را انتخاب کنید

مرحله اول و البته سخت، پیدا کردن نوع محصول است! چرا سخت؟ چون در این مرحله اگر از قبل ایده‌ای نداشته باشید، خیلی زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک محصول مناسب می‌کنید. به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب محصول، ابتدا به 2 چیز دقت کنید:

  • تخصص خودتان: اگر قبلا در حیطه فروش محصولی تخصص داشته‌اید، احتمالا همان محصول انتخاب خوبی است.
  • شرایط: اگر از دوستان و آشنایان کسی را دارید که بتواند یک محصول را برای شما تامین کند، استفاده از همان محصول ایده مناسبی است.

در مورد این موضوع در مقاله هم صحبت کردیم.

2_ وب سایت‌تان را طراحی کنید

بهتر است قبل از اینکه به‌سراغ تامین کننده بروید، وب سایت‌تان را ساخته باشید تا در موقع ملاقات، کمی شما را جدی بگیرند.

اما خب به‌طور خلاصه، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارها، استفاده از است. پیشنهاد می‌کنم همین حالا به صفحه فروشگاه ساز بروید، ظاهر دلخواه سایت‌تان را انتخاب کنید و بدون نیاز به پرداخت حتی 1 ریال، به‌مدت 7 روز از سایت‌تان استفاده کنید.

بعد از آنهم می‌توانید در صورت نیاز، هزینه نگهداری سالانه سایت را بپردازید. در مورد قیمت‌ها، در صفحه به‌طور کامل توضیح داده‌ایم.

3_ تامین‌کننده را بیابید

پیدا کردن تامین کننده برای اغلب محصولات واقعا کار سختی نیست. من خودم هر موقع نیاز به پیدا کردن یک تامین‌کننده عمده محصولات داشته باشم، به‌سراغ سایت دیوار و شیپور می‌روم.

اما خب در خود گوگل هم می‌توانید با جستجو کلمات مرتبط، به کسب و کارهای بزرگ تامین‌کننده برسید. بعد از پیدا کردن تامین کننده باید با او در مورد نحوه ارسال محصول برای مشتری توافق کنید. علاوه‌بر این در رابطه با اطلاع به شما در مورد موجودی کالا، تغییرات قیمت و همینطور حاشیه سود هم صحبت کنید.

4_ عکس محصولات را بگیرید

در مرحله چهارم، باید عکس محصولات را تهیه کنید. برای این کار ابتدا از خود تامین کننده اجازه بگیرید. گرفتن عکس محصولات هم با یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای یا حتی دوربین موبایل‌تان امکان‌پذیر است. همینطور می‌توانید با یک عکاس متخصص همکاری کنید. در مورد این موضوع هم مقاله را بخوانید.

بعد از گرفتن عکس‌ها، باید اطلاعات محصولات را در سایت وارد کنید. اگر سایت‌تان را با سایت ساز پرتال ساخته‌اید، نگران نباشید چون نحوه کار با این سایت ساز را به‌شکل ویدیویی و کامل در ویدیوهای کوتاه به شما آموزش داده‌ایم.

5_ بازاریابی اینترنتی را شروع کنید

خب، تا الان شما صاحب یک کسب و کار دراپ شیپینگ هستید و از این به بعد باید برای رشد کسب و کارتان تلاش کنید. اولین کار شما این است که برای کسب و کارتان مشتری جذب کنید. پیدا کردن مشتری برای کسب و کار اینترنتی کار سختی نیست و فقط باید اصول آن را یاد بگیرید. مطالعه مقالات ما در زمینه خیلی به شما کمک می‌کند.

مهم‌ترین قدم برای جذب مشتری، شروع بازاریابی اینترنتی است. اگر با آن آشنایی ندارید حتما مقاله را بخوانید. همینطور دسته‌بندی مقالات بازاریابی اینترنتی در وبلاگ ما کمک زیادی به شما خواهد کرد.

کسب و کار های اینترنتی در منزل

ما در دنیای دیجیتالی زندگی می کنیم که بسیاری از کارها با ابزارهای دیجیتال انجام می شود و اینترنت نیز در کار های مختلف تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه این لیست ۷۰ تایی از کسب و کار های اینترنتی، تلاش داریم شما را با کار هایی آشنا کنیم که می توانید به واسطه آنها در منزل کار کنید و کسب و کار خود را در منزل راه اندازی کنید.

۱: مشاوره اینترنتی

آیا می دانستید که ۳۹ نوع هوش مختلف داریم؟ پژوهش ها نشان داده اند که ۳۹ هوش مختلف داریم که هر انسان حداقل در ۵ عدد از آنها نابغه می باشد. شما نیز از اشخاصی هستید که حداقل در ۵ کار نابغه اید! تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید در این حوزه های مختلف به دیگران مشاوره بدهید؟

از دسته مهم ترین و بهترین ایده پولساز در منزل می توان به ایجاد بستر برای ارائه مشاوره به دیگران نام برد. شما می توانید اگر تخصص خاصی در حوزه ای دارید، از آن برای ارائه مشاوره به دیگران استفاده کنید.

۲: تولید محتوا متنی

نوشتن یکی از کار های ساده است که همه ما تا حدی می توانیم آن را انجام دهیم و با تمرین در آن پیشرفت کنیم و بهتر شویم. نوجوانان و جوانان بسیاری نیز هستند که از نوشتن لذت می برند و روزانه وقت خود را برای نوشتن می گذارند. ایده کسب درآمد از تولید محتوا های متنی مختلف مثل کتاب نوشتن، رمان نوشتن یا حتی مقاله نویسی از بهترین راه های کسب درآمد در منزل می باشد. این ایده یک کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان نیز می باشد.

۳: طراحی گرافیکی

یکی دیگر از فعالیت های کامپیوتری که می توانید در منزل انجام دهید و به آن به چشم یک کسب و کار خانگی به آن نگاه کنید، طراحی گرافیکی می باشد. طراحی لوگو یا انواع کار های گرافیکی در منزل و فقط با داشتن آشنایی کافی با ابزار های آن می تواند یکی از راه های کسب و کار اینترنت رایگان باشد.

۴: برنامه نویسی

از دیگر روش های کسب درآمد در دنیای اینترنتی که همه به ابزار های مختلف در گوشی ها و کامپیوتر های خود نیاز دارند، برنامه نویسی می باشد. اگر شما بتوانید برنامه نویسی را به خوبی یاد بگیرید. شما می توانید با برنامه نویسی پروژه های مختلف به صورت فریلنسینگ بگیرید و درآمد داشته باشید. برنامه نویسی یکی از بهترین ایده کسب درآمد از سایت های فریلنسری می باشد.

۵: طراحی سایت

یکی دیگر از مهارت های مورد نیاز برای Drop shipping  که می تواند یک ایده پولساز درجه یک برای شما باشد، یادگیری طراحی سایت است. اگر شما بلد باشید وبسایت طراحی کنید، این توانایی را دارید تا برای هر کسی که قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی دارد، وبسایت طراحی کنید و از این روش کسب درآمد کنید. طراحی سایت نیز یکی از نیاز های مهم در سایت های فریلنسری می باشد و شما می توانید از این راه به درآمد برسید.

دکمه بازگشت به بالا