عمومیکسب و کار ایرانی

مراحل فیشیال پوست

سطح پوست پوشیده از سلول‌های مرده یا لایه شاخی است. این سلول‌ها در سطحی‌ترین بخش پوست قرار می‌گیرند. وظیفه سلول‌های مرده محافظت از پوست است و در اصل باید گفت این سلول‌ها نگهبانان بدن در مقابل عوامل خطرساز بیرونی هستند. در حالت نرمال، بدن تقریباً ماهی یک‌بار سلول‌های شاخی شکل را به طور کامل حذف کرده و سلول‌های جدیدتری را جایگزین آنها می‌کند. به همین دلیل این سلول‌های مرده روی پوست تجمع کرده و باعث کاهش درخشندگی و می‌شوند. برداشت این سلول‌ها به شما کمک می‌کند تا پوست شفاف‌تری داشته باشید.

فیشیال یک روش درمانی رایج و محبوب برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. این روش درمانی در چند مرحله به مدت 1 ساعت انجام می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، از زمانی که وارد کلینیک زیبایی پوست و مو شده و تا زمانی که از آن خارج می‌شوید، تنها به 1 ساعت زمان نیاز خواهد بود تا به پوستی درخشان و البته جوان‌تر برسید.

فیشیال صورت یک از روش‌های جدید به‌صورت ترکیبی و با ابزارهای متفاوت است. فیشیال صورت کاملاً غیرتهاجمی است و به همین دلیل امروز بسیاری این روش درمانی و زیبایی را به دیگر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند.

نکته حائز اهمیت در خصوص این روش درمانی این است که تنها در یک جلسه 1 ساعتی، می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی، مانند جوش‌های سرسیاه یا کومودن را از بین ببرد. به همین خاطر است که به عنوان یک روش درمانی عالی و اثبات شده برای مراقبت از پوست در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیشیال پوست یکی از روشهای ساده و در عین حال موثر برای بازگرداندن شادابی و نشاط به پوست صورت و گردن است. شما می‌توانید برای انجام فیشال پوست به کلینیک تخصصی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن تماس حاصل فرمایید.

مزایای فیشیال پوست

  • با یک جلسه به چند هدف درمانی و مراقبتی پوست خواهید رسید.
  • پاکسازی پوست از آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد
  • ماساژ صورت موجب ایجاد حس آرامش و رها شدن از استرس می‌شود.
  • جوانسازی، کاهش ، شادابی و درخشان شدن پوست
  • برطرف کردن آسیب‌های پوستی و بهبود گردش خون
  • رفع جوش‌های سرسیاه، سرسفید و
  • درمان گودی،
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • فیشیال صورت برای کمک به سم‌زدایی پوست

مراحل فیشیال و پاکسازی پوست

لازم به ذکر است پیش از آغاز این مراحل، تکنسین زیبایی سؤالاتی درباره‌ نوع پوست، تغذیه و سبک زندگی شما که تأثیر بر شرایط پوستتان دارد می‌پرسد. ممکن است این سؤالات در جزئیات معمول مراحل فیشیال تأثیر داشته باشند. مراحل فیشیال را به ترتیب زیر بررسی می‌کنیم.

  • پاکسازی پوست: در این مرحله از پاک‌کننده‌های مخصوص که مناسب جنس پوست هر شخص است استفاده می‌شود. این به صورت سطحی توسط پد پنبه‌ای یا اسفنج‌های مخصوص و دستگاه‌های شست و شوی صورت انجام می‌شود. همچنین در این مرحله هر فرد مانند جوش‌های زیر پوستی، کمودون‌های سیاه، آفتاب سوختگی یا چروک‌های پیری هم برای نحوه‌ انجام مراحل بعد بررسی می‌شود.
  • بخاردهی: این مرحله برای پاکسازی عمقی و لایه‌برداری سطحی پوست انجام می‌شود. در بخار دهی منافذ پوست باز شده و برای انجام مراحل بعدی فیشیال آماده می‌شود، همچنین کومودون‌های سیاه و جوش‌های زیر پوستی برای تخلیه آماده می‌شوند. بخاردهی همزمان ریلکسیشن خوبی برای فرد و پوست صورتش به ارمغان می‌آورد.
  • لایه برداری: حالا نوبت آن است که پوست آماده شده با بخاردهی، توسط دستگاه‌های مخصوص لایه‌بردار و مواد ویژه‌ این کار لایه‌برداری شود. آنچه از در این مرحله از روی پوست برداشته می‌شود، سلول‌های شاخی سطح صورت هستند که حذفشان ظاهر پوست را مخملی و لطیف می‌کند.
  • استخراج: در این مرحله پاکسازی پوست عمقی‌تر انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب که کومودون‌های سیاه و جوش‌های زیر پوستی که کاملاً آماده شده‌اند تخلیه شده و هرگونه آلودگی نفوذ کرده به لایه‌های زیرین پوست خارج می‌شود.
  • ماساژ صورت: حالا پوست پاکسازی‌ شده باید مجدد ریلکس و آرام شود. ماساژ با کرم‌ها و روغن‌ها مخصوص این کار صورت می‌گیرد و به روشی انجام می‌شود که خون‌رسانی را در صورت فزایش دهد. همچنین شیوه‌ این ماساژ در جهت کاهش چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن است.
  • ماسک صورت: انتخاب و استفاده از ماسک در این مرحله با توجه به پوست هر فرد و مشکلات احتمالی آن انجام می‌شود.
  • در آخر متخصص فیشیال از تونر، آب‌رسان و کرم ضدآفتاب بر روی پوست فرد استفاده می‌کند.

انواع روش‌های پاکسازی پوست در کلینیک

پیلینگ شیمیایی

لایه‌بردارهای شیمیایی که در کلینیک‌ها استفاده می‌شوند قدرت پاکسازی بسیار بالایی دارند. این ترکیبات می‌توانند جای جوش و انواع لکه‌های پوستی را از بین ببرند. پیلینگ یا لایه‌برداری بسته به نوع و عمق آن بین یک تا چهارده روز طول خواهد کشید. در این مدت بعد از پوسته ریزی، پوست جدید جایگزین شده و عمق این پاکسازی به نوع داروهای شیمیایی و مدت زمان استفاده آنها روی پوست بستگی دارد.

پیلینگ مکانیکی

در این روش پوست به وسیله ابزار الکترومکانیکی مورد لایه‌برداری قرار می‌گیرد. این روش برای از بین بردن جای اسکار زخم‌ها روی پوست بسیار مناسب است.

پیلینگ لیزری

این روش به دو صورت لیزر دی‌اکسید کربن و لیزر اربیم یاگ انجام می‌گیرد. در این روش از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی بهره برده می‌شود.

توصیه‌های بعد از انجام فیشیال پوست

1- بعد از فیشیال اصلاً پوستتان را دست‌کاری نکنید و جوش‌های صورتتان را نکنید؛ زیرا صورتتان زخم خواهد شد.
2- بعد از انجام فیشیال صورت به هیچ عنوان آرایش نکنید و از استفاده نکنید و اجازه دهید پوستتان مدتی استراحت کند.
3- سعی کنید یک یا دو روز ورزش نکنید تا پوستتان عرق نکند؛ زیرا این امر می‌تواند برای پوست شما که حساس شده مضر باشد.
4- تا سه روز از لایه‌بردار استفاده نکنید؛ زیرا بیش از حد پوست باعث آسیب رسیدن خواهد شد.
5- تا چند روز بعد از انجام فیشیال در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید و سعی کنید حتماً از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
6- تا یک هفته بعد از فیشیال صورتتان را بند نندازید و وکس نکنید. همچنین تا مدتی نباید لیزر بروید.
7- هنگام شست و شو دقت کنید و این کار را با ملایمت انجام دهید؛ زیرا پوست شما به شدت حساس شده است.
8- پس از فیشیال صورت پوست خود را ماساژ ندهید.

تعداد جلسات انجام فیشیال پوست

این مورد برای هر فردی متغیر است. در حالت ایده آل، بهتر است که هر چند ماه انجام شود. یک ماه، زمانی است که پوست برای احیا به زمان نیاز دارد. سعی کنید هر سه ماه، یعنی چهار بار در سال و با تغییر فصل، فیشیال صورت را انجام دهید. اگر دنبال درمان جوش سرسیاه، هستید، این کار را باید با تکرار بیشتری انجام دهید.

عوارض فیشیال

  • تاکنون درمورد فیشیال صورت عوارضی گزارش نشده است.
  • این روش کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد است.
  • قرمزی‌های پس از فیشیال صورت کاملاً طبیعی است و خیلی سریع برطرف می‌شود.

فیشیال پوست یکی از روش‌های جدید مراقبت از پوست است. فیشیال که مراحل مختلفی دارد، باعث روشن‌تر شدن پوست و حفظ جوانی و زیبایی آن می‌شود. فیشیال مجموعه‌ای از شیوه‌های مراقبتی است که روی پوست صورت انجام می‌شود و شامل انواع روش‌های درمانی و زیبایی است. هدف نهایی فیشیال پوست، بهبود ظاهر پوست و کمک به آرامش و نرمی و لطافت آن است.
هر فرایند فیشیال پوست با توجه به نوع پوست شما و ویژگی‌های خاص پوست صورت‌تان، ممکن است متغیر باشد. در واقع برای اجرای فرایندهای درمانی مختلف، همه این عوامل در نظر گرفته می‌شود و بعد، درمان‌های گوناگون و محصولات مختلف مورد استفاده در فرایند، انتخاب می‌شود. برای بیشتر افراد، فیشیال پوست به معنای تمیز کردن عمقی آن از آلودگی‌ها است؛ اما برخی از فرایندهای فیشیال، چیزی فراتر از تمیز کردن عمقی پوست است و مراحل مختلفی دارد. به دلیل اینکه در افراد مختلف، بازسازی سلول ها در بازه زمانی متفاوتی اتفاق می افتد ممکن است فواصل زمانی جلسات برای هر فرد فرق داشته باشد؛ اما در حالت طبیعی، انجام آن یک بار در ماه توصیه می شود.

مزایای فیشیال پوست

مراحل انجام فیشیال پوست

فیشیال صورت یک درمان چند مرحله‌ای و شامل مراحل ذیل است:

  1. مرحله مشاوره

مرحله مشاوره به دلیل تشخیص مشکلات پوست، نیاز سنجی و شناخت جنس پوست انجام می‌شود.

  1. مرحله پاکسازی

این مرحله برای تمیز کردن پوست صورت از آلودگی‌ها و مواد آرایشی با استفاده از شوینده‌ها و پاک کننده‌ صورت مناسب جنس پوست انجام می‌شود.

  1. مرحله استفاده از بخار گرم

این مرحله برای نرم شدن و باز شدن منافذ پوست جهت تخلیه بهتر جوش‌های زیرپوستی انجام می‌شود.

  1. مرحله لایه برداری از پوست

در این مرحله با لایه بردارهای آنزیماتیک پوست شده و لایه نازکی از سطح اپیدرم که از سلول‌های مرده و شاخی تشکیل شده برداشته می‌شود.

  1. مرحله تخلیه جوش‌های زیرپوستی

اگر پاکسازی پوست با تکنیک دست انجام شود، برای تخلیه جوش‌های زیرپوستی از ابزار مخصوصی استفاده می‌شود که کمی دردناک است؛ اما اگر پاکسازی با روش انجام شود نیازی به تخلیه جوش‌های زیرپوستی با ابزار نیست؛ زیرا خود دستگاه با ایجاد مکش، جوش‌های زیرپوستی را تخلیه و پوست را بخوبی پاکسازی می‌کند.

  1. مرحله گذاشتن ماسک

در این مرحله بر حسب شرایط و نیاز پوست از یک ماسک مناسب استفاده شده و پس از 20 دقیقه ماسک برداشته شده و پوست تمیز می‌شود.

  1. مرحله بخار سرد

در این مرحله اگر پاکسازی پوست با تکنیک دست انجام شده باشد، از بخار سرد استفاده می‌شود تا منافذ پوست بسته و جمع شود.

  1. مرحله پایانی فیشیال

در مرحله پایانی با یک مرطوب کننده‌ی مناسب پوست صورت مرطوب شده و بر حسب شرایط زمانی از استفاده می‌شود.

توصیه های بعد از انجام فیشیال پوست

  • بعد از فیشیال اصلاً پوستتان را دستکاری نکنید و جوش های صورتتان را نکنید؛ زیرا صورتتان زخم خواهد شد.
  • بعد از انجام فیشیال صورت به هیچ عنوان آرایش نکنید و از محصولات مراقبت پوستی استفاده نکنید و اجازه دهید پوستتان مدتی استراحت کند.
  • سعی کنید یک یا دو روز ورزش نکنید تا پوستتان عرق نکند؛ زیرا این امر میتواند برای پوست شما که حساس شده مضر باشد.
  • تا سه روز از لایه بردار استفاده نکنید؛ زیرا لایه برداری بیش از حد پوست باعث آسیب رسیدن خواهد شد.
  • تا چند روز بعد از انجام فیشیال در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید و سعی کنید حتماً از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • تا یک هفته بعد از فیشیال صورتتان را بند نندازید و وکس نکنید. همچنین تا مدتی نباید لیزر بروید.
  • هنگام شست و شو دقت کنید و این کار را با ملایمت انجام دهید؛ زیرا پوست شما به شدت حساس شده است.
  • پس از فیشیال صورت پوست خود را ماساژ ندهید.

فیشیال پوست نی نی سایت |مراحل فیشیال vip

فواصل زمانی انجام فیشیال

پزشک توانمند، پوست را بررسی می کند و بسته به نوع جوش و آکنه موجود در پوست، میزان چرب یا خشک بودن پوست، تعدد مشکلات پوستی و نوع لکه هایی را که وجود دارد، مشخص می کند که چه زمانی نیاز به فیشیال صورت دارید. افرادی با که مستعد بروز هستند، باید هر دو هفته یک بار اقدام به فیشیال کنند تا به نتیجه اولیه برسند. سایر افراد کافی است ماهی یک بار این روند را تکرار کنند. در صورت داشتن پوست حساس می توانید هر 6 هفته برای جلسه مراقبتی خود مراجعه کنید.

در حالت کلی برای افرادی که مشکلی در پوست ندارند و پوستی صاف و بدون مشکل دارند، برای به تأخیر انداختن پیری توصیه می شود در سال چهار جلسه را به فیشیال صورت اختصاص دهند و به صورت اصولی پوست خود را پاکسازی و تغذیه کنند.

عوارض جانبی فیشیال

به طور کلی فیشیال اگر زیر نظر فرد متخصص انجام شود عوارضی ندارد؛ اما اگر این کار با زمان بندی و استراحت پوست و با موارد مخصوص انجام نشود می‌تواند عوارضی مانند حساس شدن و قرمز شدن دائمی پوست، نازک شدن پوست و ایجاد برای پوست داشته باشد. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب مراکز خدمات پوست تحقیق کنید و از کیفیت محصولات مورد استفاده آنها اطمینان حاصل کنید تا از افراد ممکن است در طول روز تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر آفتاب، استرس، رژیم غذایی نامناسب، اصلاح کردن صورت و … پوست خود را در معرض آلودگی و جوش قرار دهند. برای جلوگیری از عوارض این عوامل بهتر است به فیشیال پوست خود بپردازند.

فیشیال پوست صورت در اصل یک روش درمانی چندمرحله‌ای است که یکی از بهترین راه‌های است. در این فرایند، پوست صورت پاکسازی، لایه برداری، تغذیه و آبرسانى می‌شود و این کار باعث ایجاد چهره‌ای شفاف‌تر و جوان‌تر در فرد می‌شود. معمولاً طى این فرایند و با شناخت نوع پوست، به شما در مورد بهترین روش برای مراقبت مشاوره داده می‌شود تا به طور مداوم بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

فیشیال پوست از جمله روشهایی است که برای پاکسازی، لایه‌‌ برداری ، تخلیه منافذ پوست و … انجام می‌ شود. این روش زیر نظر متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان قابل انجام می‌ باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 – 031 تماس حاصل فرمایید.

پوست شما نیاز دارد تا از ضایعات و سمومی که روی آن تجمع می‌کنند رها و پاکسازی شود و اگر این کار به درستی انجام نشود منجر به خواهد شد. به همین دلیل، سم‌زدایی پوست لازم است. علاوه بر اینکه پوست صورت خود را هر روز پاکسازی و تمیز می‌کنید، باید آن را سم زدایی نیز بکنید. درمانگر فیشیال از موادی مانند کرم‌های آنتی اکسیدان، نمک دریا، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های مختلف برای تمیز و درخشان کردن پوست‌ استفاده می‌کند.

فیشیال تخصصی و فیشیال پوست تحت نظر پزشک انجام می‌شود. این کار ۵ مرحله اصلی دارد که در این بخش توضیح می‌دهیم. این مراحل عبارت‌اند از:

۱. پاک‌سازی پوست

در این مرحله، پوست باید به‌خوبی تمیز شود و بعد، با کمک دستگاه بخور، بخاری گرم و سرد به‌صورت هم‌زمان روی پوست اعمال شود. بخور صورت جوش‌های سرسیاه و سرسفید را نرم می‌کند.

۲. لایه‌‌ برداری پوست

سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و تمامی آلودگی‌های منافذ پوست را پاک می‌کند. نوع مواد شیمیایی و ابزارهای لایه‌برداری بر اساس نوع پوست شما متفاوت خواهند بود.

۳. تخلیه منافذ پوست

در این مرحله از فیشیال، تمامی منافذ پوست که با چربی یا سلول‌های مرده مسدود شده‌اند تخلیه می‌شوند. این‌ کار را با ابزار و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌دهند. باید گفت این مرحله از فیشیال مهم‌ترین بخش محسوب می‌شود.

یکی از اصول آموزش بیوتی تراپیست حرفه ای، آموزش افرادی است که علاوه بر داشتن آگاهی و مهارت در انجام تکنیک های درمانی، به اصول اخلاقی و حرفه ای نیز پایبند باشند.

۴. ماساژ پوست

این مرحله برای ، سم‌زدایی و بهینه‌کردن گردش خون روی سطح پوست بسیار ضروری است. ماساژ پوست صورت را بهبود می‌بخشد.

۵. ماسک صورت

در مرحله آخر فیشیال، بر اساس نوع پوست و وضعیت پوست، ماسک مناسب روی پوست استفاده می‌شود. بعد از مدت‌زمان معین (۱۵ تا ۲۰ دقیقه)، ماسک از پوست برداشته شده و بر اساس نوع پوست، تونر و سرم پوستی و مرطوب‌کننده روی سطح پوست استفاده می‌شود.

واقعیت این است که خدمات فیشیال برای اکثر مبتلایان به التهابی مشکل ساز است؛ زیرا بسیاری از این روش‌ها پوست را تحریک می‌کنند. این اقدامات باعث بدتر شدن آکنه می‌شود. به خصوص در مورد آکنه‌های التهابی شدید صحیح است. منظور از آکنه التهابی شدید، آکنه‌هایی است که تمایل به قرمز و درد دارند؛ اما اگر فقط در پوست‌های چرب و دارای منافذ باز و جوش زیرپوستی سرسیاه و آکنه‌های خفیف و بدون التهابی که آکنه‌های آن قرمز و زخم نیست و فقط به‌عنوان نقاط ریز سفید یا سیاه روی پوست شما ظاهر می‌شود، می‌تواند کمک‌ کننده باشد و به بهبود روند درمان جوش صورت کمک کند.

دفعات انجام فیشیال در هر فرد متفاوت است و انجام فیشیال پوست بستگی به چند عامل دارد مانند:

نوع پوست:

افراد دارای پوستی چرب و دارای جوش و آکنه تا برطرف شدن مشکلات پوستی هر دو هفته نیاز به فیشیال پوست دارند. اگر دارای پوست ترکیبی از خشک و معمولی یا نرمال هستید، انجام ماهی یک بار فیشیال پوست کافی است.

وضعیت پوست:

برخی عوارض پوستی مانند جوش سرسیاه، آکنه یا لکه‌های تیره، فواصل جلسات فیشیال پوست را مشخص می‌کنند.

1- بعد از فیشیال به هیچ عنوان پوست نباید دست‌کاری شود. از کندن جوش‌ها به شدت اجتناب کنید.
2- عدم آرایش سنگین بعد از فیشیال
3- حداقل باید 1 روز ورزش و دویدن ممنوع ‌باشد؛ زیرا حین ورزش دمای بدن بالا رفته و عرق خواهید کرد. این دو اتفاق برای پوستی که بر روی آن فیشیال انجام شده و حساس است مضر می‌باشد.
4- لایه بردار و اسکراب را تا روز سوم حذف کنید.
5- از مصرف داروهایی که ضدآکنه هستند خودداری شود.
6- نور خورشید پس از فیشیال صورت مضراست. تا چند روز بعد از فیشیال صورت نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید؛ زیرا پوست در اثر فیشیال پاکسازی عمیق شده و لایه ی شاخی خود را از دست داده است پس آسیب پذیرتر خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. ضد آفتاب ربطی به شرایط آب وهوایی ندارد و به‌طور مرتب باید استفاده شود.
7-پس از فیشیال صورت از لیزر، وکس و شمع صورت نباید استفاده شود. توصیه می‌شود حداقل یک هفته از لیزر، شمع و وکس استفاده نشود در صورت انجام احتمال پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد.
8- پوست با احتیاط ولطافت شست وشو شود؛ زیرا پوست پس از فیشیال حساس‌تر شده است.
9- پس از فیشیال صورت از قرارگرفتن در محیط‌ های گرم خودداری کنید.
10- به هیچ وجه نباید از تونرها استفاده شود.
11- پس از فیشیال، پوست خود را ماساژ ندهید.

  • تاکنون درمورد فیشیال صورت عوارضی گزارش نشده است.
  • این روش کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد است.
  • قرمزی‌های پس از فیشیال صورت کاملاً طبیعی است و خیلی سریع برطرف می‌شود.
  • دقت کنید که مرکز درمانی که انتخاب می‌کنید معتبر باشد تا خطر عفونت و قارچ برای پوستتان وجود نداشته باشد.

.

دکمه بازگشت به بالا