کسب و کار ایرانی

مزایای استفاده از اینورتر پنتاکس که باید بدانید

مزایای استفاده از اینورتر پنتاکس که باید بدانید

اینورتر وسیله ای است که در مورد آن زیاد شنیده ایم، اینورتر در بازار با نام های دیگری نیز شناخته می شود: درایو، موتور درایو، کنترل سرعت موتور و میکرو درایو. اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. در اینورتر، ولتاژ خروجی، فرکانس و گشتاور را می توان در صورت نیاز تغییر داد. در این مقاله به نحوه عملکرد اینورتر می پردازیم و نکاتی را اضافه می کنیم، پس با ثامن همراه باشید.

اینورتر پنتاکس چگونه کار می کند؟

اینورتر با تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) کار می کند. به عبارت دیگر اینورتر ابتدا جریان متناوب شهر را که 220 ولت و 50 هرتز است به جریان مستقیم و سپس به جریان متناوب فرکانس و ولتاژ مورد نیاز تبدیل می کند. از طرفی سرعت موتور با ولتاژ و فرکانس موتور ارتباط مستقیم دارد. هر چه فرکانس و ولتاژ بیشتر باشد سرعت بالاتر است. هر زمان که بار موتور الکتریکی نیاز به فرکانس و ولتاژ پایین داشته باشد از اینورتر برای کاهش فرکانس و ولتاژ استفاده می شود و همچنین برای کاهش سرعت موتور الکتریکی از اینورتر استفاده می کنیم.

کاربردها و اثرات اصلی اینورترها

اینورتر را می توان برای هر عملیاتی که شامل موتور الکتریکی باشد استفاده کرد. به عنوان مثال، یک پمپ آب که در یک ساختمان کار می کند ممکن است بسته به تعداد دریچه هایی که باز می شوند و برای جلوگیری از اتلاف آب استفاده می شود، بالا یا پایین بیاید. علاوه بر این، اینورتر سرعت چرخش ماشین لباسشویی را کنترل می کند. موتور الکتریکی نیز در صنعت کارآمد است. از موتورهای الکتریکی در نوار نقاله، میکسر و مته استفاده می شود. به علاوه از این دستگاه در سانتریفیوژ نیز استفاده می شود و می تواند ذرات ریز مواد را جدا کند.

مزایای استفاده از اینورتر پنتاکس که باید بدانید
مزایای استفاده از اینورتر پنتاکس که باید بدانید

اینورتر چه ویژگی هایی دارد؟

اینورتر مزایای زیادی دارد. کارایی شناختی مهمترین ویژگی یک مبدل است. اینورتر میزان بار روی سمت موتور را حس می کند و سپس خروجی موتور را بر این اساس کنترل می کند. علاوه بر این، اینورتر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود که منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها می شود. علاوه بر این، از آنجایی که اینورتر تنش مکانیکی دستگاه را کاهش می دهد، طول عمر قطعات مکانیکی افزایش می یابد. از طرفی دوچرخه را می توان بدون نیاز به برق وصل و جدا کرد.

سایر اقدامات سرمایه گذار

فکر و برنامه ریزی برای حرکت بهتر موتور

سرعت و جهت موتور بدون کلاچ قابل تغییر است.

عمر و سرعت موتور را افزایش دهید

از نوسانات ولتاژی که می تواند به موتور آسیب برساند خودداری کنید

بودجه کافی برای شروع وجود ندارد

افزایش عمر مفید قطعات مکانیکی

نکاتی برای خرید اینورتر

هنگام خرید اینورتر باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. قدرت موتور الکتریکی که می خواهید برای آن اینورتر بخرید بسیار مهم است. هنگام خرید، قدرت اینورتر از قدرت موتور بیشتر است. به عنوان مثال، اگر قدرت موتور 750 وات است، بهتر است یک اینورتر 1 یا 5.1 خریداری کنید. ضمناً قدرت اینورتر معمولی و معمولی 1400 دور در دقیقه است و برای موتورهای 2800 دور در دقیقه قدرت اینورتر نصف توان موتور است و برای موتورهای 700 دور در دقیقه بهتر است قدرت در نظر گرفته شود. اندازه واقعی را با موتورهای الکتریکی دو برابر کنید. نکته اصلی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید خرید موتور برق سه فاز است. چون اینورتر خروجی سه فاز دارد. البته فرقی نمی کند منبع تغذیه دستگاه شما تکفاز باشد یا سه فاز، اینورتر جریان تک فاز را به سه فاز تبدیل می کند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید نوع برق شما است. اگر منبع برق شما تک فاز است باید از اینورتر ورودی 220 ولت تک فاز و اگر منبع برق شما سه فاز است باید اینورتر ورودی سه فاز بخرید. همچنین کاربردی که برای اینورتر و تجهیزات آن در نظر گرفته اید نیز مهم است. به عنوان مثال، جرثقیل ها به قدرت راه اندازی بیشتری نیاز دارند و اینورترها به قدرت بیشتری نیاز دارند.

عوامل مهمی که قیمت اینورتر را تعیین می کنند

ولتاژ ورودی تک فاز و سه فاز

سطح فناوری و مرکز کنترل

منبع تغذیه ژنراتور

گزینه های ارتباطی و سایر کنترل های صنعتی

گوشواره اینورتر برند

با توجه به اهمیت و عملکرد ترانسفورماتور، مدل های مختلف آن در بازار موجود است. اینورتر LS در کره جنوبی، انتقال یاسکاوا در ژاپن، اینورتر زعفرون در ایتالیا، اینورتر چین و تایوان. برای خرید اینورترهای برندهای معروف بهتر است با یک برقکار یا نصاب مشورت کنید. زیرا ممکن است هر کدام قیمت های متفاوت و گارانتی متفاوتی داشته باشند. برای خرید سامان شاپ را معرفی می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا