اقتصادیکسب و کار ایرانی

مزایای شغل تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل به عنوان یک حرفه

افراد زیادی وارد این حرفه شده اند که ممکن است کار تعمیرات موبایل را در خانه یا در فروشگاه انجام دهند. برای مثال تعویض LCD یا باتری و یا حتی قطعات برد گوشی ها سود خوبی را نصیب تعمیرکاران می کند. کار کردن به عنوان یک تعمیرکار موبایل درآمد خوبی دارد و موقعیت های شغلی خوبی نیز همیشه موجود می باشند.

دوره تعمیرات موبایل: صنعت موبایل روز به روز در حال پیشرفت است و همه روزه شاهد معرفی گوشی های جدید با قابلیت های ویژه ای هستیم. از طرف دیگر مردم نمی توانند بدون گوشی موبایل زندگی کنند و این دستگاه ها به مانند غذا و پوشاک جزء نیازهای اولیه می باشد. کافیست نگاهی به اطراف خود بیاندازید و شاهد افراد زیادی خواهید بود که با گوشی موبایل کار می کنند.

با وجود این همه گوشی موبایل در بین مردم و استفاده ی روز افزون آنها، بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. از آنجایی که طراحی این گوشی ها به نحوی است که در بیشتر مواقع افراد نمی توانند گوشی خود را تعمیر کنند، بنابراین نیاز به تعمیرکار موبایل امری ضروری است. شاید تعداد گوشی های موبایل موجود در جهان در مقایسه با افراد دارنده ی آنها بیشتر باشد چرا که حتی برخی افراد دو یا سه دستگاه موبایل دارند. بنابراین تعمیرات موبایل همیشه مورد نیاز است.

برخی افراد ممکن است هیچ اطلاعی از گوشی های موبایل نداشته باشند و با دیدن کوچک ترین مشکل به تعمیرکار مراجعه کنند. برخی دیگر نیز می توانند مشکلات ساده ی نرم افزاری را حل کنند ولی مسلما آنها نیز مجبور خواهند شد تا به نزد تعمیرکاران موبایل بروند. برخی اوقات ممکن است گوشی تان داخل آب بیفتد یا از دست تان بیفتد و روشن نشود. در همه ی این موارد حتما باید به نزد یک تعمیرکار موبایل بروید تا مشکل گوشی تان را برطرف کند.

آیا هم چنان نسبت به شغل تعمیرات موبایل شک دارید؟ با ما همراه باشید تا برخی شما را با مزایای شغل تعمیرات موبایل آشنا کنیم.

1-عدم نیاز به تحصیلات

افرادی که قادر به دانشگاه رفتن نیستند یا به هر دلیلی تحصیلات آکادمیک ندارند می توانند وارد عرصه ی تعمیرات موبایل شوند چرا که انجام این کار به داشتن مدرک دانشگاهی یا تحصیلات آکادمیک ندارد. در عوض کافیست به شغل تعمیرات موبایل علاقه داشته و همیشه سعی کنند روش ها و تکنیک های جدید را بیاموزند. در واقع این شغل جزء بهترین مشاغل برای افرادی است که ترک تحصیل کرده اند یا قصد ادامه تحصیل ندارند.

کافیست نسبت به یادگیری مطالب مربوط به گوشی موبایل علاقه داشته باشید و مهارت های یاد گرفته را در این حرفه بکار گیرند. تحصیلات شاخصی از میزان مهارت افراد نیست و این قضیه در حرفه ی تعمیرات موبایل نیز مستثنی نمی باشد. تعمیرکار موبایل بایستی اطلاعات کافی در مورد گوشی های موبایل، قطعات و بخش ها آنها، ارتباط اجزای داخلی دستگاه ها و چگونگی باز و بسته کردن گوشی ها را داشته باشد.

مهارت های شخصی که اقدام به باز و بسته کردن گوشی موبایل می کند دارای اهمیت است نه میزان تحصیلات شخص و هم چنین هر فردی که بتواند این کار را بدون نقص انجام دهد در میان مشتریان و حتی سایر تعمیرکاران تکریم می شود. پس حتی اگر مدرک دانشگاهی ندارید نیز می توانید وارد این حرفه شده و موفق باشید.

2- سهولت یادگیری تعمیرات موبایل

یادگیری نحوه ی کار بر روی گوشی های موبایل تا حدودی آسان بوده و چگونگی تعمیرات آنها خیلی دشوار نیست. تمامی قطعات سخت افزاری و هم چنین نرم افزاری گوشی های موبایل قابل تعمیر و درست شدن هستند و افراد حرفه ای به راحتی این کار را انجام می دهند. این حقیقت که تعمیرات موبایل بسیار راحت است آن را گزینه ی مناسبی به عنوان یک حرفه برای افراد بدون تحصیلات و مدرک دانشگاهی می کند.

اگر چه گذراندن دوره های آموزشی تعمیرات موبایل بسیار مفید بوده و تعمیرکاران را با این حرفه آشنا می کند ولی بسیاری از کارها و تکنیک ها با معرفی گوشی جدید تغییر می کنند چرا که سازندگان گوشی های موبایل همیشه در حال تغییر دادن محصولات خود هستند.

برای مثال افرادی که چند سال قبل دوره های آموزشی تعمیرات موبایل را گذرانده اند احتمالا با اثر انگشت یا اسکنر چشمی آشنا نیستند چرا که این تکنولوژی ها جدیدا معرفی شده اند. بنابراین بهتر است دوره های مقدماتی تعمیرات موبایل را نزد شخصی حرفه ای فرا گیرید و خود را به روز نگه دارید تا از تکنولوژی موبایل عقب نیفتید.

3-دوره ی آموزشی کوتاه

متخصصان تعمیرات موبایل زمان زیادی را صرف آموزش نمی کنند. همان طور که گفتیم، تادگیری تعمیرات موبایل آسان است و در بازه ی زمانی 2 تا 3 ماهه قابل یادگیری است. روند تعمیرات و روش ها آن خیلی راحت است. به همین دلیل دوره های آموزشی تعمیرات موبایل کوتاه است و با گذراندن چند ماه می توانید تمامی فنون تعمیرات موبایل را یاد بگیرید.

آموزشگاه ها و مراکز تعمیرات موبایل زیادی درشهرهای مختلف وجود دارند که شما می توانید در یکی از آنها ثبت نام کنید. هم چنین فراگیری این حرفه در نزد یک تعمیرکار حرفه ای می تواند گزینه ی خوبی باشد چرا که شما با تکنولوژی به روز موبایل سر و کار خواهید داشت و می توانید در همان مکان شروع به کار کنید.

4- گزینه ای ایده آل برای خوره های موبایل

شاید شما نیز افراد زیادی را دیده اید که می توانند فورا و به سادگی یک گوشی موبایل را تعمیر کنند چرا که به گوشی علاقه ی شدیدی دارند و همیشه خودشان را از طریق ویدئوها و مطالب موجود در اینترنت به روز نگه می دارند. تصور کنید این افراد تا چه حد در کار تعمیرات موبایل خوب خواهند بود اگر آموزش درست ببینند. هر شخصی که عاشق باز و بسته کردن موبایل خود است و علاقه دارد تا برد و مدار آنها را بررسی کند یک استعداد ذاتی برای تعمیرات موبایل دارد. برخی افراد آنقدر به گوشی موبایل علاقه دارند که تمام جزئیات آن را می دانند. ممکن است گوشی تان برای مدت طولانی یک مشکل نرم افزاری داشته باشد ولی این افراد در عرض چند ثانیه مشکل آن را خواهند فهمید و آن را برطرف می کنند.

برای دیدن مقالات به روز تعمیرات موبایل به  سایت یدک موبایل مراجعه کنید.

همیشه دیدن چنین افرادی که تعمیرات موبایل را مانند آب خوردن انجام می دهند لذت بخش است. این گونه افراد علاقه ی شدیدی به تعمیر گوشی موبایل خود دارند و همیشه راهی پیدا می کنند تا آن را درست کنند. این گونه افراد در شغل تعمیرات موبایل حرفه ای نیز موفق خواهند بود و کافیست آموزش ببینند. از آنجایی که آنها اطلاعات و دانش مقدماتی تعمیرات موبایل را می دانند، دوره ی آموزشی آنها بسیار کوتاه خواهد بود و می توانند خیلی زود وارد این حرفه شوند. مزیت این گونه افراد این است که می توانند برای شخصی دیگر کار کنند یا تجارت خود را راه بیندازند و شروع به کار کنند.

5- مورد احترام بودن بین مشتریان

تعمیرکاران حرفه ای که کار خود را خوب بلدند و فنون این کار را می دانند بین مشتریان و دیگر همکاران جایگاه ویژه ای دارند. همه ی ما دوست داریم گوشی خود را نزد کسی ببریم که کار خود را بلد بوده و آن را تمیز انجام دهد. مسلما اگر شخصی این وظیفه را انجام دهد مورد احترام خواهد بود.

یکی از مهم ترین نکات حین تعمیرات موبایل این است که گوشی را به موقع تحویل دهید و کار خود را به درستی انجام دهید. با این کار شما بهترین تبلیغات را برای خود انجام می دهید چرا که مشتریان مجددا به نزد شما برخواهند گشت و شما را به دوستان خود نیز معرفی می کنند.

از آنجایی که گوشی های موبایل بخش جدانشدنی از زندگی ما شده اند، همه ی ما دوست داریم گوشی مان خیلی زود درست شود و در سریع ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیریم. تعمیرکاران حرفه ای به مشتریان قول می دهند که گوشی آنها را در سریع ترین زمان ممکن درست کنند و تمامی مشکلات آن را برطرف کنند.

6- عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد

بر خلاف سایر تجارت ها، تعمیرات موبایل به سرمایه گذاری خیلی زیادی نیاز ندارد. حتی افرادی که نمی توانند در خانه یا آفیس خود کار کنند می توانند به محل زندگی یا کار مشتریان خود بروند و کار تعمیرات را آنجا انجام دهند. اگر امکان باز کردن دفتر خود را ندارید نیز می توانید نزد دیگر همکاران کار کنید.

همه ی اینها بدین معنی است که تمامی دریافتی شما ناشی از مهارت کسب شده در آموزش های مختلف یا از طریق تجربه می باشد و سود خوبی دارد. هم چنین شما می توانید هزینه ی رفت و آمد را از مشتریان بگیرید. اگر کار خود را بخوبی انجام دهید مسلما مشتری نیز راضی خواهد بود و دستمزد شما را پرداخت خواهد کرد و حتی ممکن است پاداش نیز دریافت کنید. با این روش شما عملا کار خود را تبلیغ می کنید و نیازی به محل کار به خصوصی نخواهید داشت که هزینه ی راه اندازی این حرفه را پایین تر می آورد.

اگر مطمئن نیستید که بتوانید کار تعمیرات موبایل را خودتان شروع کنید، آنگاه می توانید از یک تکنسین بخواهید تا این امکان را برای شما فراهم کند. با کار کردن در کنار تعمیرکاران حرفه ای می توانید مهارت و اعتماد بنفس کافی برای راه اندازی تجارت خود را کسب کنید.

گزینه های پیش روی تعمیرکاران موبایل

کار تمام وقت به عنوان یک تعمیرکار

شما می توانید به عنوان یک تعمیرکار یا تکنسین موبایل در شرکت های معتبر مانند اپل، سامسونگ، سونی، اچ تی سی، هوآوی و غیره شروع به کار کنید. هم چنین امکان کار در مراکز تعمیرات موبایل نیز ممکن است.

شروع به کار در منزل

شما می توانید کار تعمیرات موبایل را در خانه انجام دهید و سفارشات اطراف خود را انجام دهید. اگر به دنبال کار برای خودتان هستید آنگاه این حرفه مناسب شما است. مثال های زیادی از این گونه افراد وجود دارند که بخشی از خانه ی خود را محل کار خود کرده اند و تعمیرات موبایل را از آنجا شروع کرده اند.

آینده شغلی تعمیرات موبایل |اشباع شدن تعمیرات موبایل

امکان کار بعد از ساعات اداری و برگشتن از سر کار

بسیاری از افراد این حرفه را یاد گرفته اند تا به عنوان شغل دوم باشد و درآمدی کسب کنند. این گونه افراد معمولا پس از برگشتن از سر کار، شروع به تعمیرات موبایل می کنند. معمولا این افراد در خانه کار می کنند و بعضا درآمد حاصل از این کار از شغل اصلی آنها نیز بهتر است.

باز کردن محل کار شخصی

بهترین و پرسودترین کار این است که محل کار خود را باز کنید و کار تعمیرات موبایل را انجام دهید. همان طور که گفتیم برای این کار به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارید.

اگر قصد کار کردن ندارید نیز می توانید تعمیرات موبایل را به عنوان سرگرمی ببینید و گاها موبایل خود و دوستان تان را تعمیر کنید. برخی افراد دوره های  را می گذرانند تا بتوانند گوشی خود و خانواده شان را درست کنند.

همان طور که آینده ی گوشی های موبایل بسیار روشن تصور می شود، آینده ی شغل تعمیرات موبایل نیز روشن است و موقعیت ها ی شغلی بی شماری نزد تعمیرکاران موبایل وجود دارد. بنابراین اگر از تکنولوژی موبایل خوشتان می آید و به دنبال شغلی راحت و پرسود هستید، درنگ نکنید و همین حالا دست به کار شوید

دکمه بازگشت به بالا