اقتصادی

مسیر ریلی خاوران ـ تبریز در اولویت ساخت قرار دارد

مجله تفریحی زیباروز/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر ریلی خاوران ـ تبریز در اولویت ساخت قرار دارد و براساس برنامه زمان بندی شده با طی مراحل تملک زمین و ساخت خط و سایر الزامات به زودی افتتاح می‌شود.

مهرداد بذرپاش، روز جمعه ۱۹ خردادماه، در مراسم افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز و ایستگاه خاوران افزود: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیمی تبریز زنجیره شرقی به غربی تکمیل می‌شود و از سرخس تا مرز جلفا ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: مقرر شده با برنامه‌ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل و نقل مسافر به این مسیر منتقل و تردد مسافری ریلی از این مسیر انجام شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل و نقل بار و ترانزیت استفاده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران در حوزه حمل و نقل گفت: توسعه زیرساخت‌ها بدون توسعه حمل و نقل ریلی امکان پذیر نبوده بنابراین سیاست توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از اولویت‌های این وزارتخانه است.

بذرپاش با بیان اینکه کشورها برای مشارکت در تکمیل کریدورها و زنجیره‌ها ابراز تمایل دارند ادامه داد: تکمیل این کریدورها و استفاده از ظرفیت‌های ارزآوری آن‌ها، ثروت آفرینی بیشتری از نفت به ویژه برای آینده سرزمین و فرزندان ما به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: پروژه ریلی میانه ـ تبریز به عنوان سبزترین طرح ریلی ایران در زمان کنونی بوده، زیرا در تمام طول مسیر و تونل و تمام سازه‌های به کار رفته در این پروژه، موارد زیست محیطی رعایت شده است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در این پروژه از ریل تمام ایرانی استفاده شده و تمام زیرساخت‌ها با ظرفیت ۲ خطه شدن نیز احداث شده است، افزود: وجود تعداد زیادی سازه و پل با تلاش مهندسان ایرانی در این پروژه نشان دهنده همت بلند مهندسان و متخصصان ایرانی و اهمیت این پروژه است.

همزمان با دومین روز از سفر دور دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی فاز دوم ابرپروژه خط آهن میانه – تبریز در مسیر بستان آباد – تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و با حمایت‌های دولت سیزدهم صبح امروز (جمعه) با حضور آیت الله رئیسی بهره برداری شد و حرکت قطار در این مسیر به صورت رسمی از امروز از ایستگاه خاوران به مشهد مقدس آغاز شد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا