عمومیکسب و کار ایرانی

مقایسه انواع تیپ های کوییک + قیمت مرداد 1402

شرکت سایپا در سال ۹۶ بر اساس پلتفرم و بدنه تیبا ۲، یک خودرو جدید با ظاهر زیباتر به اسم کوییک را روانه بازار کرد. در حال حاضر تیپ‌های مختلفی از سایپا کوییک در بازار موجود است که در این مقاله به معرفی مدل‌ ها و انواع تیپ های کوییک خواهیم پرداخت. اگر تصمیم به خرید کوییک دارید، در ادامه مقاله با همراه مکانیک همراه باشید.

انواع مدل‌ ها و تیپ‌ های کوییک

در 4 دسته انواع تیپ ها و مدل های کوییک را  به اختصار بررسی می‌کنیم:

کوییک معمولی و آر (کوییک R)

شرکت سایپا در حال حاضر خودروی هاچبک کراس کوییک را در مدل‌های کوییک دنده‌ای یا معمولی، کوییک R یا دو رنگ، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه می‌کند. از نظر کارشناسی خودرو، کوییک معمولی نسخه پایه و اولیه این خانواده از محصولات سایپا است که بقیه تیپ‌ها بر اساس آن شکل گرفته‌اند. این خودرو به موتور M15 هشت سوپاپ 1.5 لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در کنار گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. فروش اقساطی کوییک اس ، یکی دیگر از اقداماتی است که توسط مجموعه سایا خودرو، در جهت ارائه تسهیلات ویژه به مشتریان سراسر کشور ارائه می شود.

انواع کوییک s |تصاویر انواع کوییک

درباره سایپا کوییک

سایپا با ارائه کوییک دیگر قصد نداشت صرفاً یک هاچ‌بک ساده و معمول را روانه بازار کند، به همین دلیل، مهندسان این شرکت با مطالعه بر نیاز بازار و بررسی تعاریف جدید در سگمنت هاچ‌بک ها، به سراغ خلق یک هاچ‌بک کراس رفتند. هاچ‌بک کراس ها در واقع همان خودروهای هاچ‌بکی هستند که کمی قد کشیده و از تغییرات ظاهری همچون نصب قاب پلاستیکی دور گلگیرها، نصب روف رک و… بهره می گیرند. از نمونه های جهانی این قبیل خودروها، که اتفاقاً به بازار ایران هم راه یافته اند، می توان به رنو ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس اشاره کرد.

ارتقای سطح خودروهای اقتصادی

کوییک در زمان عرضه اولیه با توجه به برخورداری از مواردی همچون گیربکس اتوماتیک، تریم داخلی دورنگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مانیتور، دوربین عقب، فرمان D کات با کلیدهای کنترلی و‌… به خوبی توانست سطح امکانات رفاهی در کلاس خودروهای اقتصادی را ارتقا دهد و بازی در این سگمنت را متحول کند. این امکانات در حالی روی کوییک عرضه می شدند که بر روی رقیب مستقیم آن یعنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هیچ یک از آن ها در دسترس نبود، اما دیری نپایید که از سرگیری مجدد تحریم های غرب علیه ایران سبب شد شرکت سایپا، کوییک را در تیپ های پایه تر و با کاهش امکانات رفاهی عرضه کند و البته چندی بعد، مجدداً به تیپ بندی و عرضه یک فیس لیفت جدید از آن بپردازد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

دکمه بازگشت به بالا