علمی و پزشکی

ممکن است پاییز سختی داشته باشیم/ در بازگشایی مدارس کنار آموزش و پرورش هستیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بازگشایی مدارس با وزارت آموزش و پرورش هستیم ، گفت: اگر بتوانیم کار را با ترکیبی از مجازی و چهره به چهره ادامه دهیم و به خانواده ها اطمینان دهیم که به فرزندانشان آسیب نرسانند ، سیستم آموزش و پرورش کار نمی کند. امتحان ، بهترین و سالم ترین لحظاتی که داوطلبان داشتند ، لحظه حضور در کنکور بودند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر. سعید نامکی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که برای تبریک روز پزشک جانبازان بهداشت و درمان به ستاد وزارت بهداشت آمده است ، گفت: معتقدم پزشکانی که به عنوان حافظ سلامت در مرز عشق کشته شدند معلمان صدیقی هستند. در دوره ابتدایی ، دبیرستان ، دبیرستان و دانشگاه آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: من همیشه اعتقاد داشته ام كه ​​آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه ملی است ، اگر می خواهیم ببینیم مملكت به سمت توسعه پیش می رود یا خیر ، نباید شاهد بزرگراه ها ، كارخانه ها و چاه های نفتی باشیم ، اما باید دید مدارس همانهایی هستند كه روی نیمكت ها نشسته اند. چه تعداد دانش آموز در آن کشور روحیه دارد و چه تعداد معلم حاضر به پاسخگویی به آن روحیه جستجو هستند.

وی افزود: مطمئناً توسعه ملی جز با تربیت یک انسان توسعه یافته حاصل نمی شود و این انسان توسعه یافته از نخستین روزهای مدرسه به وجود می آید ، مگر در بدو تولد ، هنگامی که تماس دعا در گوش نوزادان گفته می شود و مدرسه اولین ایستگاه جمعی است که کودک در آن قرار دارد. آن محیط چیزهای زیادی می آموزد.

وزیر بهداشت یادآور شد: در سازمان برنامه و بودجه فکر کردم اگر می خواهیم تغییری در توسعه ملی ایجاد کنیم باید در مدارس سرمایه گذاری کنیم ، قوی ترین معلمان را برای آموزش ابتدایی انتخاب کنیم ، بهترین حقوق را به آنها بدهیم ، که به آنها علاقه ای ندارد. بهترین افراد را برای توسعه آینده کشور آموزش دهید.

دکتر. ناماکی اضافه کرد: بسیاری از موارد زندگی باید از روزهای اول مدرسه به مردم آموزش داده شود. من معتقدم که بارها فقط حافظه دانش آموزان را پر می کنیم و کاستی هایی در آموزش و آموزش جامعه داریم. در بسیاری از کشورهای جهان ، کودکان در روز اول به پارلمان برده می شوند تا در مورد ترافیک خیابان ، احترام به حقوق شهروندی و یادگیری درباره دموکراسی به آنها آموزش داده شوند.

وی تأکید کرد: مدرسه بهترین مرکز برای نظام سلامت است که می تواند تحول را در توسعه نظام سلامت آغاز کند و امروز با توجه به تولد فرزندان در خانواده ها ، دانش آموز می تواند یک پیام رسان سلامت در سیستم سلامت باشد زیرا امروز سایر کودکان و دانش آموزان رستوران ها و دیگری را انتخاب می کنند. یک سیستم غذایی برای خانواده ترتیب دهید.

وزیر بهداشت با قدردانی از حمایت های وزیر آموزش و پرورش در مبارزه با کورنا از روزهای نخست ابتلا به بیماری همه گیر ویروس در کشور ، گفت: با رعایت پروتکل ها ، آنچه باید و نباید عملی شود ، وزیر آموزش و پرورش همیشه پیشگام و بارها بوده است. محل ، معلمان و ظرفیت های این وزارتخانه در خدمت مدیریت Corona است.

دکتر. ناماکی تأکید کرد: کوششی که همکاران وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد و تقویت زیرساخت فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان انجام داده اند ، قدرت قلبی بالایی به ما داده است که نمی توانیم از ترس دانش آموزان از مدرسه رها شویم و همچنین نگران بیمار شدن نباشیم. در اوایل گفته می شد که کودکان کمتر به ویروس مبتلا می شوند ، اما امروزه شواهد محکمی داریم که با تغییر رفتار ویروس ، می تواند کودکان را نیز آلوده کند.

او توضیح داد: شاید ما با پاییز دشوار روبرو هستیم که می تواند همزمان تاج و آنفولانزا را ببیند و وجود زیرساخت قوی برای استفاده از فضای مجازی برای آموزش ، به ما شجاعت و قدرت تصمیم گیری زیادی برای حفظ و آموزش و آموزش و تلاش برای جلوگیری از بیماری می دهد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما پروژه هایی را برای مدارس در وزارت بهداشت راه اندازی کرده ایم که مدارس دندان های خود را از دست نمی دهند و ما آن را برای اولین بار در اردیبهشت سال گذشته در نمین اردبیل به عنوان خلبان راه اندازی کردیم و قصد ما این است. ما مجبور شدیم دندانهای دانش آموزان کلاس ششم را 1.2 میلیون بشویم که مسیری بسیار خوب و بدون پوسیدگی است مسواک بزند و ما در مسیری که تعطیلات مدارس با آن روبرو هستیم ادامه دادیم و امیدواریم شاهد ادامه این پروژه با کمک وزارت آموزش و پرورش باشیم.

دکتر. ناماکی با بیان اینکه نماد یا سیستم رفاه اجتماعی برای دانشجویان از مهمترین پروژه ها برای دانش آموزان است ، افزود: این پروژه یکی از زیباترین پروژه هایی است که در دولت تدبیر و امید اجرا شد و به عنوان یک اقدام مقطعی انجام شد که خوشبختانه ادامه دارد و در شکل خود ، می تواند سلامت روان دانش آموزان در مدرسه را کنترل و مراقبت کند ، همچنین عوامل خطر برای سلامتی آنها مانند رژیم غذایی و چاقی را کنترل می کند.

او گفت: امروز ، ما نگران نحوه زندگی دانش آموزان در مدارس هستیم. ما معتقدیم که پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر باید در مدارس آغاز شود ، نه در مواردی که در دوران نوجوانی و بزرگسالی منعقد می شوند. در مدرسه ، ما می توانیم دانش آموزان را به تغذیه مناسب و ورزش منظم آموزش دهیم و آن را به عنوان بخشی لاینفک در زندگی آنها تبدیل کنیم.

وزیر بهداشت افزود: اکنون مشخص شده است كه كودكان و نوجوانانی كه دچار Covid 19 می شوند و از عوامل خطر مانند چاقی برخوردار هستند ، حداقل 10 برابر بیشتر از خطر مرگ و میر دارند و اگر این كار را با یك برنامه منظم انجام دهیم ، مطمئناً از بروز Covid 19 در گروه كاسته می شود. دانش آموزان ، ما کمک کردیم.

دکتر. ناماکی یادآور شد: ما قطعاً با وزارت آموزش و پرورش در رابطه با بازگشایی مدارس هستیم و خانواده ها ممکن است نگران باشند. البته ، هر یک از دانش آموزان ما فرزندان و نوه های ما هستند و مطمئناً سعی می کنیم برای هیچ یک از آنها مشکلات خاصی ایجاد نکنیم ، اما سازمان بهداشت جهانی اخیراً خاطرنشان کرده است که کشورها ، با افزایش جرم اجتماعی و مشکلات ناشی از دانش آموزانی که در مدرسه زندگی نمی کنند. در کنار تاج ، آنها باید انزوا و مشکلات زندگی مدرن ، تحرک مناسب و سلامت روان را مدیریت کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم کار را با ترکیبی از خانواده های مجازی و چهره به چهره رعایت کنیم و به خانواده های خود اطمینان دهیم که فرزندان آنها در معرض خطر نیستند ، هیچ اختلالی در سیستم آموزش و پرورش نخواهد داشت ، همانطور که در آزمون ورودی ثابت کردیم بهترین و سالم ترین است. لحظاتی که نامزدها داشتند لحظاتی بود که در آزمون ورودی حضور داشتند اما اگر تغییری ایجاد شود با وزارت آموزش بررسی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به نظر می رسد به جای ایجاد ظرفیت در دانشگاه ها برای آموزش ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مدارس ، از ظرفیت بیشتر متخصصان بهداشت عمومی استفاده شود. به مدت سه دهه که من مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده داشتم ، معتقدم که کارمندان بهداشت باید از چند طرف آموزش ببینند و نباید فقط برای سلامتی کودک یا مدرسه آموزش ببینند بلکه باید به چندین روش کار کنند.

به گفته روابط عمومی وزارت بهداشت ، ناماکی تأکید کرد: سلامت یک پدیده در هم تنیده است و سلامت مدرسه نمی تواند از سلامت بارداری و بهداشت مدارس و بارداری از سلامت خانواده جدا شود. اگر ما متخصصان عمومی را از طریق دوره های کوتاه مدت آموزش دهیم تا در مدارس موفق تر باشند ، نتایج بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا