اقتصادیکسب و کار ایرانی

موفقیت کسب و کار با خدمات حسابداری

احتمالاً تاکنون مطالب زیادی درباره نقش حیاتی حسابداری در راه‌اندازی و موفقیت یک کسب‌ و کار شنیده‌اید. در واقع به هنگامی که شما کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید، به طور کاملاً مستقیم با امور مالی مختلف از استخدام و پرداخت حقوق به پرسنل گرفته تا هزینه‌های مربوط به خرید مواد اولیه و خام، درآمد به دست آمده و پرداخت مالیات درگیر می‌شوید؛ طبیعتاً اگر تبحری در مدیریت امور مالی مجموعه خود نداشته باشید، هیچگاه به اوج نخواهید رسید و این موضوع همان چیزی است که بر اهمیت استفاده از خدمات حسابداری در کسب‌وکارها افزوده است. با ما همراه باشید تا با نقش کلیدی حسابداری در موفقیت کسب‌ و کار ها بیشتر آشنا شویم.

موفقیت کسب و کار با خدمات حسابداری

حسابداری که به آن زبان تجارت نیز گفته می‌شود یک علم کلیدی بوده که با کمک آن ردیابی هزینه‌ها و درآمد، تجزینه و تحلیل داده‌های مالی، تنظیم استراتژی برای پیشرفت و توسعه بهینه کسب‌ و کار امکان‌پذیر خواهد بود. حسابداران به شما کمک می‌کنند تا از میزان انطباق فعالیت‌های خود با قوانین مالی و مالیاتی اطمینان پیدا کنید و از سوی دیگر با تنظیم دقیق گزارش‌های مالی معتبر زمینه را برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها یا جذب سرمایه‌گذاران خارجی مساعد می‌سازند.

در یک کلام، حسابداری قادر است به شما بگوید که وضعیت شرکت و کسب‌ و کار شما چگونه است و چه راه‌حل‌هایی برای افزایش سطح سوددهی فعالیت‌ها وجود دارد. از سوی دیگر نباید از این نکته غافل شد که دولت‌ها بخشی از درآمد هر کسب‌وکار را به عنوان مالیات درنظر گرفته و از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می‌کنند. مالیات‌ها بخشی از درآمد دولت‌ها هستند و همین موضوع سبب شده تا قوانین آمره زیادی در باب احکام مالیاتی وضع و مجازات‌های سنگینی برای فرارهای مالیاتی در نظر گرفته شود؛ متاسفانه در حال حاضر سازمان امور مالیاتی پر از صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهایی است که به دلیل اشتباهات سهوی در برآورد مالیات یا عدم انجام به موقع مالیات‌ها با جریمه‌های سنگین مواجه شده‌اند!

طبیعتاً اگر این اشخاص از راهنمایی‌های یک حسابدار خبره کمک می‌گرفتند به دلیل ارسال به موقع و دقیق اظهارنامه‌های مالیاتی نه تنها جریمه نشده بلکه تخفیف مالیاتی نیز دریافت می‌کردند. عده‌ای از کسب‌وکارهای نوپا به دلیل محدودیت فضا و یا نیاز دوره‌ای (و نه تمام وقت) به استخدام یک حسابدار، شخصاً امور مالی خود را پیگیری می‌کنند که به دلیل نداشتن دانش و تخصص در این حوزه، کسب‌ و کار خویش را به ورطه ورشکستگی می‌کشانند. راه‌حل موجود برای چنین اشخاصی استفاده از خدمات یک شرکت حسابداری معتبر  است.

یک شرکت حسابداری چگونه می‌تواند به کسب و کار ما کمک کند؟

گفته شد که هر شخص به هنگامی که یک فعالیت مالی راه‌اندازی می‌کند باید به تکالیف مالیاتی و بیمه‌ای خود توجه ویژه‌ای داشته باشد که چنین موضوعی با توجه به بروز شدن مداوم قوانین و پراکندگی دستورالعمل‌های مالیاتی به یک موضوع تخصصی تبدیل شده است. متاسفانه برخی از شرکت‌ها و کسب‌ و کار های نوپا در بحث فضا با محدودیت استخدامی مواجه هستند و نمی‌توانند یک واحد مالی برای مجموعه خود در نظر بگیرند یا ماهیت شغل مورد نظر به گونه‌ای است که صرفاً در برخی بازه‌های زمانی و برای اموری خاص مثل امور مالیاتی به حسابدار نیاز پیدا می‌کند؛ در چنین حالتی، استخدام یک حسابدار عملاً نمی‌تواند صرفه اقتصادی برای آن‌ها داشته باشد.

در این مواقع، شرکت حسابداری وارد ماجرا شده و با اعزام حسابدار به صورت دوره‌ای یا انجام کلیه خدمات به صورت دورکاری، کلیه نیازهای چنین مشاغلی را به حسابدار برطرف می‌سازد. شرکت حسابداری در اصل شرکت‌هایی هستند که به صورت تیمی کلیه امور حسابداری، حسابرسی، مالیاتی و مشاوره‌ای را انجام داده و مشاغل را از دغدغه یافتن یک حسابدار ماهر رها می‌سازند.

شرکت های حسابداری با بهره گیری از چندین حسابدار خبره و باتجربه قادر است خدمات مختلف حسابداری را در اختیار شما قرار دهد. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مجموعه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • ارائه انواع گزارشات مالی اعم از سود و زیان، مانده مطالبات، میزان نقدینگی و بودجه
  • انجام بررسی و ارزیابی‌های لازم به منظور توسعه بهینه فعالیت‌های شرکت و کسب‌ و کار
  • کاهش مالیات و استفاده از معافیت‌های مالیاتی به صورت کاملاً قانونی
  • تکمیل به موقع اظهارنامه مالیاتی و ارسال گزارش معاملات فصلی
  • تهیه و تنظیم دقیق کلیه اسناد حسابداری

مزایای استفاده از خدمات شرکت حسابداری

تنها مزیت استفاده از خدمات شرکت حسابداری در امور مالی یک کسب‌ و کارصرفاً در هزینه مقرون‌به‌صرفه آن خلاصه نشده است و اگر آن را با استخدام دائمی یک حسابدار مورد مقایسه قرار دهیم، مزایای دیگر آن بیشتر خود را نشان خواهند داد. کلیه اعضای فعال در یک شرکت حسابداری با سابقه بالا دارای مهارت کافی در انجام کلیه وظایف حسابداری هستند و عموماً یک شرکت معتبر سوابق فعالیتی خود را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهد تا مراجعه‌کنندگان از میزان تسلط و مهارت این تیم آگاهی کاملی کسب کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از خدمات شرکت حسابداری صرفاً به کسب‌وکارها و مجموعه‌های نوپا اختصاص نداشته و بسیاری از شرکت‌ها و حتی نهادهای دولتی و نیمه‌خصوصی نیز به منظور پیشبرد امور مالی خود به سراغ استفاده از خدمات حسابداری آمده‌اند. علاوه بر مهارت بالای حسابداران این مجموعه‌ها، بحث انعطاف بسیار زیاد  قرارداد حسابداری منعقده میان طرفین را می‌توان از مزایای دیگری به شمار آورد که نباید از آن غافل گردید. قرارداد همکاری با یک شرکت حسابداری تماماً از قابلیت شخصی‌سازی برخوردار بوده و این قرارداد متناسب با توافقات طرفین و میزان نیاز آن‌ها به خدمات حسابداری تنظیم می‌گردد.

به بیان بهتر، در قراردادهای حسابداری این کارفرماست که دامنه خدمات مورد نیاز را تعیین و نحوه ارائه خدمت (تمام وقت، پاره وقت یا حضوری و دورکاری) را تعیین می‌کند. چنین امری مسلماً می‌تواند در متناسب‌سازی هزینه‌های دریافت خدمات نیز بسیار حائز اهمیت باشد. از سوی دیگر به هنگامی که قراردادی با شرکت یا موسسه حسابداری منعقد می‌کنید، صرفاً با یک حسابدار طرف نخواهید بود بلکه تیم مدیریتی این شرکت بر تمامی فعالیت‌های حسابدار اعزامی نظارت دارند که چنین امری احتمال بروز هرگونه خطای سهوی را نیز به صفر می‌رساند.

سخن پایانی

موفقیت یک کسب‌وکار و بیزینس و رهایی از مشکلات مالی نیازمند دریافت راهنمایی ‌های اصولی از حسابداران با تجربه، سابقه و مهارت کافی در حوزه کاری مرتبط است. شرکت های حسابداری حرفه‌ای با بهره ‌مندی از تجهیزات بروز حسابداری و دانش روز، آماده خدمت به کلیه کسب‌وکارهایی هستند که به دنبال یک مسیر منطقی برای رشد و توسعه بهینه فعالیت‌های خود می‌گردند. همکاری با چنین موسسه های حسابداری ترس از بروز فساد های مالی یا مواجهه با جریمه‌های سنگین مالیاتی را بی‌معنا می‌سازد؛ زیرا با مدیریت متمرکز سرمایه مانع از بروز فساد و با تنظیم و ارسال به موقع اظهارنامه‌ها، از مواجهه کسب و کار با جریمه‌های مالیاتی جلوگیری می‌کنند. اگر شما هم به دنبال رشد بیزینس و کسب‌وکار خود هستید، حتما به دنبال یک شرکت حسابداری معتبر باشید.

دکمه بازگشت به بالا