عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام آموزش ساده در چند ثانیه

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام

ویدئوهای لایو اینستاگرام ممکن است به محض پایان یافتن پخش زنده از دست بروند. در صورتی که صاحب اکانت تصمیم بر نگه‌داشتن لایو داشته باشد، این ویدئوها تا 24 ساعت در اختیار کاربران قرار خواهند داشت. در این نوشته با روش‌های مختلف ذخیره لایو اینستاگرام برای تماشای بعدی آشنا خواهیم شد. پیش از ادامه مطلب نیز لازم است اشاره کنیم که تمام قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام در مطلب دیگری از مجله فرادرس با عنوان، شرح داده شده‌اند و اگر پرسشی در مورد قابلیت دیگری دارید می‌توانید به این مطلب رجوع کنید.

وقتی فردی یک ویدئوی زنده را روی اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد، یک نوتیفیکیشن به دنبال‌کنندگان فرد ارسال می‌شود که آن‌ها را از وقوع این رویداد گاه می‌سازد. اگر فکر می‌کنید این ویدئوی زنده واقعاً جالب است و ارزش ذخیره کردن دارد، ممکن است بخواهید آن را دانلود کنید تا به صورت آفلاین نیز تماشا کنید.

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام |تبدیل لایو اینستاگرام به فایل صوتی

با این حال اینستاگرام امکان دانلود ویدئو‌های را به افرادی به جز صاحب اکانت نمی‌دهد. خوشبختانه چند روش وجود دارند که به ما امکان دانلود ویدئوهای لایو روی رایانه را گوشی را می‌دهد. ابزارهای مختلف دانلودکننده ویدئو‌های اینستاگرام وجود دارند که می‌توانند به دانلود سریع و آسان ویدئوهای آنلاین اینستاگرام کمک کنند، اما در این مطلب با روش‌های مختلف دانلود ویدئو‌های لایو اینستاگرام پیش از منقضی شدن آن‌ها و بدون نیاز به ابزار‌های دانلود آشنا می‌شویم.

ما به تمامی نیازهای شما دقت می کنیم و همواره هدف ما درک کامل نیازها و راه های رشد شما در شبکه های اجتماعی است. پس با خیال راحت برای رشد کسب و کارتون در پیام رسان تلگرام، به خرید ممبر اینستاگرام بپردازین و کیفیت رو با ما تجربه کنین.

گزینه‌های مختلف برای ذخیره لایو اینستاگرام

همان طور که احتمالاً می‌دانید ویدئوهای زنده یوتیوب و فیسبوک، پس از خاتمه یافتن پخش زنده همچنان امکان تماشا شدن دارند. اما زمانی که یک ویدئوی زنده اینستاگرام پایان یابد، کاربر پخش‌کننده لایو می‌تواند ویدئو را در گالری گوشی خود دانلود کند یا آن را به صورت یک استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارد.

زمانی که لایو اینستاگرامی به صورت استوری به اشتراک گذارده شود، امکان دانلود ویدئو با بهترین کیفیت وجود خواهد داشت، اما امکان استفاده از ابزارهای معمول که برای دانلود استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌شوند، برای ذخیره لایو اینستاگرام وجود ندارد.

استوری‌های اینستاگرام تنها به مدت 24 ساعت در دسترس هستند، بنابراین برای دانلود آن با استفاده از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند تنها 24 ساعت فرصت دارید.

در صورتی که اینستاگرامر تمایلی به اشتراک لایو اینستاگرامی به صورت استوری نداشته باشد، تنها گزینه برای ذخیره لایو اینستاگرام این است که در زمان پخش شدن آن اقدام به ضبط بکنید.

ذخیره لایو اینستاگرام با ابزار ضبط صفحه نمایش

بسته به دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌دهید، می‌توانید از روش مناسب برای ذخیره لایو اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود بهره بگیرید. این روش چه از گوشی اندرویدی و چه دستگاه iOS استفاده کنید، آسان و سرراست است. تنها مشکل که ممکن است مواجه شوید، مسئله بافرینگ یعنی مکث‌هایی است که در زمان تماشای ویدئو مشاهده می‌کنید، بنابراین پیش از شروع ضبط ویدئو، باید مطمئن شوید که از اتصال اینترنتی مناسبی بهره می‌گیرید.

ذخیره لایو اینستاگرام روی اندروید

برخی گوشی‌های اندرویدی قابلیت ضبط صفحه‌نمایش را به طور پیش‌فرض دارند و با بهره‌گیری از آن می‌توانید لایو‌های اینستاگرامی را ضبط کنید. کافی است این ابزار را فعال کنید. برای نمونه گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی که از اندروید 10 یا بالاتر استفاده می‌کنند، مجهز به قابلیت ضبط صفحه نمایش هستند. کافی است از سمت بالای صفحه به سمت پایین بکشید و ابزار Screen Recorder را از منوی تنظیمات سریع باز کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد دو بار به سمت پایین سوایپ کنید یا به سمت چپ بکشید تا به صفحه دوم یا سوم برسید.

در مورد آن دسته از گوشی‌های اندروید که چنین قابلیتی ندارند، می‌توانید اپلیکیشن‌های ضبط صفحه نمایش را از گوگل پلی استور دانلود کنید. برای نمونه اپلیکیشن AZ Screen Recorder () یک ابزار قدرتمند و با کاربری آسان است و زمانی که فرایند ضبط را فعال کنید، یک دکمه برای کنترل سریع نمایش می‌یابد که تداخلی با محتوای ضبط شده ایجاد نمی‌کند.

پس از آن که کار ضبط لایو اینستاگرام به پایان رسید، می‌توانید بخش‌هایی که برایتان مهم نیست را با استفاده از یک ادیتور کوچک که داخل این اپلیکیشن قرار دارد، برش دهید. این اپلیکیشن به دسترسی روت نیاز ندارد. هیچ واترمارکی در زمان اکسپورت ویدئو روی آن قرار نمی‌دهد. امکان استفاده از نسخه رایگان این اپلیکیشن به همراه نمایش آگهی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید آگهی را نبینید باید از نسخه پولی آن به قیمت 2.99 دلار استفاده کنید. البته اپلیکیشن‌های دیگر زیادی نیز برای ضبط صفحه نمایش وجود دارند.

ذخیره لایو اینستاگرام روی iOS

اگر از یک آیفون یا آیپد که iOS 11 یا بالاتر استفاده می‌کند، بهره می‌گیرید، می‌توانید از قابلیت داخلی آن برای ضبط ویدئوها بهره بگیرید. اگر این قابلیت را فعال کرده باشید، می‌توانید آن را در بخش Control Center پیدا کنید. به این منظور به مسیر Settings > Control Center > Customize Controls > Screen Recording بروید و در آنجا می‌توانید قابلیت ضبط صفحه نمایش را به مرکز کنترل آیفون اضافه کنید.

در ادامه زمانی که لایو اینستاگرام آغاز شد، می‌توانید با سوایپ به سمت بالا از سمت انتهای صفحه آیفون و کلیک روی قابلیت Screen Recording در مرکز کنترل اقدام به ضبط آن بکنید. یک دکمه ضبط صفحه نیز ظاهر می‌شود که با ضربه زدن روی آن می‌توانید فرایند ضبط را متوقف کنید.

دانلود لایو اینستاگرام به طور مستقیم و بدون نیاز به ضبط

زمانی که فردی ویدئوی زنده خاتمه یافته را روی استوری اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد، دنبال‌کنندگان وی می‌توانند این ویدئو را در بخش استوری‌های وی مشاهده کنند. البته امکان تماشای این ویدیو در صورت لاگین کردن روی نسخه وب اینستاگرام وجود نخواهد داشت.

احتمالاً شما با روش‌های مختلف دانلود کردن استوری‌های اینستاگرام آشنا هستید، برای نمونه می‌توانید از یک اپلیکیشن و یا یک ربات تلگرامی مانند این () برای دانلود استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. با این حال این روش‌ها روی استوری‌های ویدئوهای لایو اینستاگرام کار نمی‌کنند. از این رو باید از رویکرد متفاوتی برای دانلود کردن این لایو استفاده کنیم. در ادامه با روش‌‌های دانلود لایو اینستاگرام روی رایانه آشنا خواهیم شد.

گام اول

در نخستین گام باید اکستنشن کروم به نام IG Stories for Instagram () را روی کروم دانلود و نصب کنید. این اکستنشن به شما امکان می‌دهد که هر نوع استوری اینستاگرام را به سادگی دانلود کنید. البته امکان استفاده از اکستنشن‌های دیگر نیز به این منظور وجود دارد.

گام دوم

زمانی که اکستنشن موصوف را روی کروم نصب کردید، صفحه اینستاگرام را رفرش کنید تا بتوانید استوری ویدئوی لایو را در فید فوقانی اینستاگرام ببینید. اینک کافی است روی ویدئوی لایو کلیک کنید تا بتوانید آن را دانلود نمایید.

گام سوم

اکنون در یک زبانه مجزا می‌توانید لایو اینستاگرام را روی رایانه ببینید. در مورد macOS می‌توانید روی دکمه دانلود کلیک و سپس ویدئو را به صورت مجزا دانلود کنید. پس از آن می‌توانید از iMovie برای ترکیب ویدئو صدا با هم بهره بگیرید.

در مورد ویندوز زمانی که روی ویدئو راست-کلیک می‌کنید، گزینه Save Video as را به صورت خاکستری و غیر فعال می‌بینید. بنابراین باید گزینه Inspect را بزنید. همچنین می‌توانید روی ویندوز کلید F2 را بزنید یا روی مک کلیدهای ترکیبی Option + Command + I را بزنید.

گام چهارم

زمانی که پنجره Developer Tools ظاهر شد، روی زبانه نتورک کلیک کرده و سپس Select All را بزنید.

گام پنجم

اگر چیزی ظاهر نشد، این صفحه را بارگذاری مجدد کنید و مطمئن شوید که ویدئو در حال پخش است. سپس همه نتایج را بر حسب اندازه مرتب کنید. به‌طور معمول لینک دانلود ویدئو در بخش فوقانی ظاهر می‌شود مگر این که ویدئو واقعاً کوتاه باشد.

گام ششم

روی نتیجه ویدئو که حاوی فایل mp4 است، دابل-کلیک کنید تا در یک زبانه جدید باز شود. در اینجا می‌توانید راست-کلیک کرده و Save Video As را بزنید تا لایو اینستاگرام روی سیستم ذخیره شود.

این روش ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما در همه موارد کار می‌کند. قبلاً باید از یک اکستنشن کروم به نام Chrome IG Story Pro برای دانلود مستقیم لایو‌های اینستاگرام استفاده می‌کردیم که البته اخیراً از استور اکستنشن‌های کروم حذف شده است. بنابراین در حال حاضر این ساده‌ترین روش ممکن برای دانلود لایو‌های اینستاگرام است. اما در مورد گوشی‌های موبایل همچنان تنها روش ممکن استفاده از روش ضبط از صفحه نمایش است.

معرفی فیلم‌های آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس

شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند.

در درس نخست با اصول و قواعد بنیادین حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید، تعاریف شبکه‌های اجتماعی را در می‌یابید، چگونگی کسب درآمد در بستر اینستاگرام را می‌آموزید و اصول دیده شدن، مدیریت و به‌کارگیری استراتژی‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را از بر خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر ، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد.

سخن پایانی

در این مقاله با روش‌های مختلف ذخیره لایو اینستاگرام روی پلتفرم‌های مختلف آشنا شدیم. مشاهده کردیم که روی دستگاه‌های موبایل به جز روش ضبط از صفحه نمایش روش دیگری ممکن نیست، اما روی رایانه امکان استفاده از روش‌های دیگر برای دانلود لایو‌های اینستاگرامی وجود دارد. با این حال همه روش‌های ذخیره لایو اینستاگرام تنها در صورتی ممکن خواهند بود که کاربر پخش‌کننده لایو، در زمان پایان یافتن پخش زنده، آن را روی استوری‌های خود به اشتراک گذاشته باشد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به بخش نظرات این نوشته تجربیات خود را در خصوص ذخیره لایو اینستاگرام و یا احیاناً معرفی روش دیگر با ما و خوانندگان مجله فرادرس در میان بگذارید.

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام آموزش ساده در چند ثانیه

LIVE اینستاگرام یکی از قابلیت‌های محبوب و پر کاربرد این شبکه اجتماعی محسوب می‌گردد. به طوری‌که روزانه میلیون‌ها ویدئو توسط کاربران مختلف در این بخش به اشتراک گذاشته می‌شود. در حال حاضر   اینستاگرام اجازه نمی‌دهد که فیلم‌های لایو را در دستگاه خود ذخیره کنید. بنابراین اگر دوست دارید که کلیپ‌های این قسمت را دانلود نمایید، نیاز به ابزارهای کمکی خواهید داشت.

در این مقاله شما را با سه روش ساده و کاربردی برای دانلود لایو اینستاگرام خود و دیگران آشنا خواهیم کرد؛ پس لطفاً این مقاله را از دست ندهید.

لایو اینستاگرام چیست؟

Instagram Live قابلیتی است که امکان پخش ویدئو به صورت زنده را برای کاربران فراهم می‌کند. از آنجا که این ویژگی در بین مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، سلبریتی‌ها و افراد معروف تلاش می‌کنند که از قبل  زمانی را مشخص کرده و با طرفداران خود به طور زنده صحبت نمایند.

شما نیز به کمک این ابزار منحصر به‌فرد می‌توانید با فالوورهای خود به طور مستقیم ارتباط برقرار کرده و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. استفاده از Instagram Live به نوع فعالیت شما در این شبکه اجتماعی بستگی دارد.

برای مثال اگر کالای خاصی را پیج خود می‌فروشید، بهتر است یک فیلم زنده را به اشتراک بگذارید و در آن محصول مورد نظر را به دنبال‌کنندگان معرفی کنید. این روش تاثیر فوق‌العاده زیادی در اعتماد سازی دارد و موجب افزایش مشتری می‌گردد. برای افزایش بازدی لایو میتوانید با از سایت دیی ممبر تعامل خو را بالا ببرید.

چگونه لایو پیج اینستاگرام خود را ذخیره کنید؟

به دلیل این‌که فیلم‌های LIVE پس از یک روز دیگر قابل مشاهده نیستند، بنابراین اگر بخواهید مجدداً آن را ببینید، لازم است ویدیو را در دستگاه خود ذخیره کنید. به منظور دانلود لایو اینستاگرام که در صفحه خود به اشتراک گذاشته‌اید، کافیست مطابق مراحل زیر عمل کنید:

پس از این‌که فیلم را ضبط کردید، روی گزینه End ضربه بزنید.

اکنون منویی به شما نشان داده می‌شود که در آن سه گزینه وجود دارد. با انتخاب Download Video  ویدیو در موبایل ذخیره می‌گردد.

دانلود لایو پیج دیگران با برنامه  Screen Recorder

لایو اینستاگرام در دنیای امروز به یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای معرفی بیزینس‌های مختلف تبدیل شده است. به کمک این قابلیت می‌توانید به مشتریان تازه و فرصت‌های شغلی بهتر دسترسی داشته باشید.

از آنجا که قابلیت دانلود LIVE صفحات کاربران دیگر در اینستاگرام وجود ندارد، برای ذخیره فیلم‌های این قسمت نیاز به برنامه‌های جانبی دارید. از جمله معروف‌ترین این نرم‌افزارها می‌توان به Screen Recorder اشاره کرد. این اپ قابلیت نصب برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون را داراست.

شیوه کار با Screen Recorder به این صورت است که تمام وقایع اتفاق افتاده روی صفحه موبایل را به صورت یک فیلم ضبط کرده و در نهایت آن را در حافظه دستگاه ذخیره می‌کند.

در واقع می‌توان گفت که توسط این ابزار منحصر به‌فرد و عالی از صفحه تلفن خود فیلم‌برداری می‌کنید. البته توجه داشته باشید که برای کار با این نرم‌افزار باید در یک محیط ساکت و آرام قرار بگیرید و سپس اقدام پلی کردن لایو نمایید؛ زیرا امکان دارد که صداهای محیط اطراف نیز روی فیلم ذخیره شود.

روش دانلود لایو اینستاگرام با اپلیکیشن Screen Recorder در سیستم عامل اندروید

برنامه را اجرا کنید و بر روی آیکون + که در شکل زیر نشان داده شده است، ضربه بزنید.

سپس پیجی که قصد دارید لایو آن را دانلود کنید، انتخاب نمایید.

با انجام این مراحل ساده کلیه فیلم‌های مربوط به Instagram Live به طور خودکار در حافظه دستگاه ذخیره خواهند شد.

نحوه کار با نرم افزار Screen Recorder در سیستم عامل ios به شرح ذیل می‌باشد:

وارد قسمت تنظیمات شوید و روی Control Center کلیک کنید.

در مرحله بعد آیکون + را که در کنار گزینه Screen Recording قرار دارد، لمس نمایید.

اکنون لایو مورد نظر را انتخاب کرده و صفحه را به سمت بالا بکشید، تا بتوانید به لیست ابزارها دسترسی پیدا کنید. در این لیست روی آیکون Screen Recorder ضربه بزنید، تا عملیات ضبط ویدئو آغاز گردد.

پس از این‌که فرآیند ضبط فیلم به پایان رسید، مجدداً روی آیکون دایره‌ای مربوط به Screen Recording  کلیک نمایید. حال می‌توانید کلیپ را در بخش گالری موبایل ذخیره شده است، مشاهده کنید.

ذخیره لایو از طریق افزونه  Chrome IG Stories for Instagram

همان‌طور که می‌دانید فیلم‌های منتشر شده در قسمت LIVE پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند؛ اما در مواقعی کاربران تمایل دارند که لایو پیچ‌هایی را که دنبال می‌کنند، ذخیره نمایند. این مسئله به‌خصوص در مورد فیلم‌های آموزشی که ادمین‌ها با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند، اهمیت پیدا می‌کند.

از طریق پلاگین‌های مرورگر گوگل کروم می‌توانید نسبت به دانلود لایو اینستاگرام اقدام کرده و آن را بر روی سیستم خود ذخیره کنید. به دلیل این‌که این روش نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد؛ بین کاربران طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

برای بهره‌مندی از امکانات افزونه Chrome IG Stories for Instagram لازم است به فروشگاه پلاگین‌های مرورگر کروم مراجعه نمایید. پس از پیدا کردن این افزونه، روی گزینه  Add to Chrome کلیک کنید و سپس Add Extension را برگزینید، تا پلاگین بر روی کروم نصب شود.

پس از انجام این مراحل، آیکونی در قسمت سمت راست مرورگر مشاهده می‌شود. اکنون وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و لایو مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس روی این آیکون پلاگین ضربه بزنید، تا لیستی از فیلم‌ها در اختیار شما قرار گیرد. هر کدام را که خواست می‌توانید دانلود کرده و و در سیستم خود ذخیره کنید.

نتیجه‌گیری

LIVE یکی از ابزارهای جالب و پرطرفدار اینستاگرام می‌باشد که امکان ضبط فیلم به صورت زنده را برای کاربران فراهم آورده است. گاهی نیاز دارید که ویدئوهای این بخش را ذخیره کنید، تا بتوانید سر فرصت و با دقت و تمرکز بیشتر به مشاهده آن بپردازید. با استفاده از ابزارهایی که در این مقاله معرفی شد، می‌توانید نسبت به دانلود لایو اینستاگرام اقدام کرده و برای همیشه آن را در دستگاه خود داشته باشید.

سوالات متداول ۳ روش ساده برای دانلود لایو اینستاگرام خود و دیگران

آیا می‌توانم لایو سایر اکانت‌ها را دانلود کنم؟

بله، به کمک ابزارهایی که در این مقاله معرفی شد، ذخیره لایو کاربران دیگر نیز امکان‌پذیر است.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانلود لایو در سیستم عامل اندروید کدام‌ها هستند؟

از جمله بهترین نرم‌افزارهای دانلود لایو در موبایل‌های اندرویدی می‌توان به Fast Save For Insta،Quick Save، Download Gram و غیره اشاره کرد.

برای خواندن این مقاله به صورت افلاین را دانلود کنید.

اگر چه با خرید بازدید استوری اینستاگرام و خرید بازدید پست اینستاگرام این مشکل را نیز نخواهید داشت و براحتی میتوانید دنبال کننده های خود را افزایش دهید. حالا با افزایش فالوور و به دنبال آن افزایش بازدید صفحه اینستاگرام شما ، اگر متن بیو اینستاگرام شما حاوی آدرس سایت یا آدرس سایر صفحات مجازی شما باشد. که در ارتباط با شغل و تجارتتان باشد ، بازدید آن صفحات را نیز بالا می برید و به کسب و کارتان رونق می بخشید. در شبکه های اجتماعی مشتری های شما همان بازدبد کنندگان و کاربران صفحات شما هستند که با ترفند هایی که گفته شد. می توانید به تعداد آن ها روز به روز اضافه کنید ، به دنبال کننده های دیگر شبکه های اجتماعی که موازی با اینستاگرام در حال رشد هستند اضافه کنید و مطمئن باشید که این چرخه برای شما سودمند خواهد بود و می توانید برند خود را در کمترین زمان ممکن به تمام افراد فعال در شبکه های اجتماعی معرفی کنید.

دکمه بازگشت به بالا