عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه نصب دیوارپوش بتنی چگونه است؟

دیوارپوش بتنی چیست؟ و در چه جاهایی می شود از آن استفاده کرد؟ توجه کنید خرید بهترین دیوارپوش بتنی مستقیم از کارخانه بابهترین قیمت در الو مدرن

دنیای ‌ها برای دارای انواع مختلف طرح و جنس و رنگ است. در این میان یکی از محبوب ترین انواع دیوار پوش‌ها را برای دکوراسیون داخلی زیبا و مدرن است ؛ شاید شما هم در میان انواع طرح های ژورنالی و یا مجلات معتبر معماری ایران و جهان طراحی های داخلی بینظیری را به وسیله همین دیوارپوش بتنی مشاهده کرده باشید.

برداشت اولیه اکثریت افراد نسبت به دیوارپوش بتنی وجود یک سطح سرد و خشن است که محیط داخلی را نیز سرد و بی روح می سازد ولیکن به هیچ عنوان این موضوع صد درصد درست نیست، بتن یکی از طبیعی ترین و قدیمی ترین متریال های مورد استفاده در هنر معماری کلاسیک بوده و انواع شکل و شمایل از گذشته دور در ساختمان های با کاربری متفاوت مورد استفاده قرار میگرفته است. ترکیب این متریال با متریال هایی همچون چوب یا حتی سنگ های با روکش متنوع میتواند بسیار جذاب و فریبنده باشد و محیط داخلی شما را از این رو به آن رو کند.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چطور میتوان از بتن در دکوراسیون داخلی استفاده کرد و این متریال با چه مشخصاتی در دکور فضای داخلی استفاده میگردد و آیا قیافه ای مانند بتن سخت و خشن فضای خارجی در خانه ما ایجاد میشود. دراین قسمت برای اینکه تصور شما را درمورد دیوارپوش بتنی تا حد زیادی عوض کنیم بهتر است که درمورد مزایا و قابلیت های این متریل بسیار خاص و منحصر بفرد توضیح دهیم.

دیوارپوش بتنی چیست؟

دوره ای بتن بصورت یک متریال همه پسند و مورد علاقه همگان برای ساخت و ساز های انبوه و سازمانی قرار گرفت و به این علت که مردم عادی زیادی پس از جنگ های جهانی باید در خانه های سازمانی زندگی میکردند معماران به راهکار هایی اندیشیدند تا بتن را در فضای داخلی به عنوان دکوراسیون داخلی زیبا در اختیار همگان قرار دهند.

در این دوران بود که فرآیند بتن سازی تغییرات شگرفی کرد و در نهایت و در طول سالیان متمادی تبدیل به پانل هایی سبک و قابل حمل و نصب در تمامی ساختمان ها گردید ؛ امروزه فرقی ندارد که فوندانسیون ساختمان شما بتنی باشد یا فلزی نارک کاری دیوار شما گچی باشد یا سرامیکی یا رنگ شما براحتی میتوانید هر سبکی از دکوراسیون داخلی را درخانه خود اعمال کنید؛ بدون هیچ مشکل و هزینه گزافی میتوانید دکوراسیون های خاص بتنی که معماران بسیاری نیز از آن ها استفاده میکنند را اختیار داشته باشید.

درواقع این قسمت میخواهیم به شما درمورد دیوار پوش بتنی امروزه صحبت کنیم ، مواد اولیه ان ها مشابه بتن طبیعی بوده ولیکن با توجه به افزودنی هایی که در بتن اولیه به کار میبرند و در قالب هایی به ابعاد هایی همچون 50 در50 و 60 در60 و حتی ابعاد های بزرگتر همچون 100 در40 یا 50 در90 قابل تولید هستند و هم از نظر وزن و هم ضخامت با بتن عادی بسیار متفاوت هستند؛ این دست دیوار پوش بتنی بسیار سبک تر و همین طور ضخامت آن ها نهایتا بین 1 الی 2 سانتیمتر است.

به همین دلیل براحتی و بوسیله چسب های مخصوص میتوان ان ها را به دیوار چسباند و نهایتا درز مابین ان ها را با پودر بندکشی پوشش داد. از مزایای دیگر این نوع قابلیت پیچ شدن آن ها به دیوار است که اگر ارتفاع دیوار شما بیش از 3 متر باشد این موضوع بهتر است توسط نصاب ها رعایت گردد تا امنیت بیشتری داشته باشید.

برای ایجاد هر شکل و ابعادی که باشد نیاز به قالب های خاص هست که مواد اولیه بتن در آن ریخته می شود و با گذشت زمان فرآوری بتن ساخته و بدست مشتری میرسد؛با توجه به قالبی که در کارگاه برای ساخت آن استفاده می شود میتواند اشکال متفاوتی نیز داشته باشد از های چهار سوراخه گرفته تا حتی انواع سه بعدی که امروزه بسیار پر طرفدار هستند.

قالب ها معمولا ابعاد و اشکال خاص و از پیش تعیین شده ای دارندو معمولا تولید کننده های خلاق برای خلق قالب های جدید و متنوع بنا بر تقاضای بازار با یکدیگر رقابت میکنند و این قالب ها ثابت و در اختیار کارگاه تولیدی است ولیکن اگر شما به عنوان کارفرما ابعاد و اندازه ی خاصی را درنظر دارید با پرداخت هزینه ساخت قالب یا سفارش با متراژ بالا می توانید از مدل درخواستی خود نیز بهره مند شوید.

مزایای دیوار پوش بتنی 

1-ضد خش و ضد ضربه بودن‌ دیوار پوش بتنی

2-قابلیت نصب درمنزل و  هر نوع محیط دیگر اعم از اداری – تجاری

3-قابلیت نصب درنمای داخلی و نمای بیرون که برای هر کدام تایل های مخصوص آن فضا تولید میگردد.

4-قابلیت حمل آسان و نصب راحت نسبت به‌ بتن طبیعی و وزن بسیار کمتر از بتن طبیعی

5-مقاوم در برابر حریق و آتش

6-طول عمر بالا و مقرون بصرفه

7-دارای ابعاد و اشکال متفاوت و متنوع و انعطاف پذیر در طراحی

این نوع دیوار پوش بطور اصلی‌در دو نوع تولید و ساخت ساخته می‌شود نوع تخت کاملاً صیقلی و نوع دیوار‌‌ پوش بتنی سه بعدی

دیوار بتنی تخت

این نوع کاملاً صیقلی هستند و معمولاً به‌صورت مربع و مستطیل و‌در ابعاد بزرگتر تولید می‌شوند

دیوارپوش سه بعدی

مدل سه بعدی هم نوع دیگری ازانواع دیوار پوش بتنی است‌که ازنظر شکل و ظاهر بسیار مدرن بوده و حالت سه بعدی داردکه انواع زیر به‌تولید می‌رسند

  • بتنی سه بعدی سوراخ منظم
  • بتنی سه بعدی ستاره ای شکل
  •  بتنی سه بعدی الماسی شکل
  • بتنی سه بعدی لوزی لوزی

هر دو مورد از مواد مشابهی استفاده میگردد و تنها تفاوت آن ها در ظاهر و شکل بصری و نحوه ی نصب آن ها بر روی دیوار است. دیوار پوش‌های بتن اکسپوز سوراخدار معمولا بصورت قالب های مربع یا مستطیل  تولید شده و هر متر مربع بنا بر اندازه بین 1 الی دو تایل از ان ها استفاده می شود. در مورد تایل های دویارپوش بتنی سه بعدی اشال متفاوت و متنوع تری وجود داشته و به همین دلیل اندازه آن ها نیز متفاوت است؛ ممکن است تایل شما 6 ضلعی و کوچک اشد و هر متر مربع به اندازه 5 الی 6 تایل از آن ها نیاز باشد. ولیکن درمورد هزینه بطور کلی بر اساس متر مربع حساب می شود و تعداد تاثیری بر هزینه جنس و نصب نخواهد داشت.

انواع دیوار پوش |پانل بتنی دیوار

دیوار بتنی در چه مکان هایی مناسب اجرا هستند

همانطور که‌ ابتدای مقاله اشاره شد تقریباً درهر فضای داخلی و خارجی قابلیت نصب را دارند بطور مثال درمنزل ، دفتر شرکت ، مغازه یا فروشگاه، باغ و ویلا، به‌شکلی که‌هم در‌نمای داخلی و هم‌ بخشی‌از نمای خارجی‌که البته شرایط استفاده درفضای خارجی حتماً باید توسط کارشناسان ما تایید شود

نصب دیوارپوش بتنی

نصب دیوار پوش بتنی در دکوراسیون داخلی برای اینکه بسیار عالی به نظر برسد بر خلاف تصور همگان نیاز به دقت و ظرافت کار بسیار زیادی ددارد که بهتر است برای نصب آن حتما از نصابهای ماهر شرکت استفاده کنید زیرا با توجه به تجربه بسیار در زمینه نصب دیوار پوش بتنی نصب آن را به سرعت و بسیار راحت تر از شما انجام خواهند داد بدین صورت هم در وقت صرفه جویی کرده اید و هم نتیجه بهتری خواهد داشت.

نصب نیز حتما از چسب های مخصوص خاص خود دیوار پوش بتنی و مکمل های آن  استفاده می شود و با توجه به اینکه از کدام ابعاد بتن اکسپوزهای استفاده خواهید کرد و چه وزنی در نهایت خواهند داشت با توجه به آن متخصصین و مشاوران شرکت محاسبه خواهند کرد و میزان مناسب چسب را کنار متریال به شما تحویل خواهد داد.

بعد از آماده سازی دیوار زیرین و درنظر داشتن یک سطح یکدست،زیر سازی کردیم و دیوار یک دست به ما داد، اکنون محل نصب است؛ بدین شکل که پشت بتن های اکسپوز را از چسب های پر کرده و سپس بر روی دیوار با توجه به شاقول کردن دیوار نصب خواهیم کرد. حتما توجه داشته باشید بتن ها بالا و پایین نصب نشود و با ابزار کوچکی بنام صلیب این تراز را ایجاد خواهیم کرد. حالا فاصله ها چسب زده می شود و بعد از اینکه یک به یک بتن ها نصب شد، مابین هر کدام از بتن ها پودر بند کشی، کشیده می شود تا فاصله های بتن ها را با پودر بند کشی یک دست شود و نمای بتنی زیبا را به شما تحویل دهد.

قیمت دیوارپوش بتنی

بر اساس متر مربع قیمت گذاری می شود و تمامی اجناس چه بصورت تایل بتن اکسپوز و چه بصورت تایل های سه بعدی بتنی را می توانی هنگام استعلام گرفتن قیمت متر مربع آن را بپرسید. معمولا کنار قیمت پایه متریال هزینه هایی برای ابزار نصب آن بادی درنظر داشته باشید که کارشناسان متخصص دراین حرفه و یا نصابان براحتی میتوانند از پروژه دیدن کرده و تخمین میزان هزینه دکور دیوار مد نظر شما را  اعلام کنند.

دیوار پوش بتنی برخلاف تصور جزو متریال های گران محسوب نمی شود و قیمت متوسطی دارد به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. منتها قیمت تایل های بتنی که برای نمای داخلی و بیرونی استفاده می شوند متفاوت است زیرا این سبک تایل ها دارای مواد افزودنی متفاوتی هستند که بر مقاومت آن ها در برابر برودت هوا و ناملایمات جوی می افزاید و به همین دلیل دارای هزینه بالاتر هستند.

خصوصیات دیوارپوش بتنی

بتون ماده ای ساختمانی پرکاربردی است‌که درفضای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین این ماده به‌صورت دیوار‌ پوش می‌تواند سهمی از‌دکوراسیون داخلی فضای شما رابه خود اختصاص داد بتن دارای ساختار بادوام و درازمدتی است‌و غالباً جایگزینی دراین حوزه ندارد. می‌تواند دربرابر سایش ، لکه و رطوبت مقاوم باشد. ازاین رو درشهرهای شمالی کشور که‌رطوبت بالایی دارد می‌تواند ازاین متریال ارزشمند استفاده کرد . اگربه تاریخچه بتن نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که‌در گذشته درگاراژ ها و انبارها و محیط های صنعتی‌از دیوار‌ پوش‌بتنی استفاده می‌کردند .

اما اکنون با توجه‌به تلاش معماران و تولیدکنندگان درتهیه و تولید دیوار‌ پوش‌بتنی باطرح و مدل جدید و مدرن نه تنها می‌شود ازاین متریال ارزشمند درمنازل استفاده کرد بلکه به‌عنوان عنصر ظریف و زیبایی در،دکوراسیون داخلی سهم مهمی رابه خود اختصاص داده است .

معایب دیوار‌ پوش بتنی

  • وزن بالا به نسبت سایر متربالها
  • حتما نیاز به نصاب حرفه ای می باشد
  • حمل و نقل سخت تر بعلت وزن بالا
  • عدم نصب بر روی بعضی از دیوارها که‌تحمل وزن بالا را ندارد

اجرای دیوارپوش بتنی

  •  آماده سازی دیوار زیری قبل اجرا
  • برش دادن بعضی از تایلها درصورت لزوم درحین اجرا
  • نصب باچسب مخصوص روی دیوار
  • پرکردن درزها بوسیله دوغاب بعداز اجرا
  • تمیز کردن سطح آن بعداز اجرا
  • مراقبت و نگهداری دیوار‌ پوش‌بتنی

خرید دیوارپوش بتنی

همه اطلاعاتی که نیاز دارید قبل از خرید بدانید را دراین بخش خدمت شما عزیزان به تفصیل شرح داده ایم. از مزایا دیوار پوش بتنی گرفته تا انواع و تنوع محصولات بتنی و اینکه چه قدر میتوانند تاثیرات عالی و بسزایی در دکور شما بگذارند. حال زمان این رسیده است که واقعا بدانید آیا میخواهید استفاده کنید یا نه. این مرحله بهتر است که با دریافت کاتالوگ و مدل های روز از ما و کارشناسان الو مدرن نسبت به انتخاب و خرید خود مطمئن شوید.

شاید حتی از یک مدل خوشتان آمده باشد ولیکن ندانید دقیقادیوارپوش بتنی این مدل و سبک بتن به خانه ی محیط کار و اداره شما می آید یا نه. در این صورت بهتر است که بخوبی درمورد انتخاب خود با یک کارشناس متخصص و ماهر این زمینه صحبت داشته باشید. جمعی از بهترین های صنف دکوراسیون داخلی را در اختیار شما گذاشته ایم تا به بهترین نحو پاسخگوی سوالات شما باشند و هر گونه شک و شبه شما را برطرف سازند .تنها یک تلفن با یک مشاوره عالی فاصله دارید.

جهت ارتباط با شرکت الومدرن با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا